
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει έκθεση της AP Moller-Maersk Group που δημοσιεύτηκε πρόσφατα και απεικονίζει τις προβλέψεις της εταιρείας για τα επόμενα χρόνια σχετικά με την αγορά των containers.
Σύμφωνα με την έκθεση, με χρονικό ορίζοντα το 2022 αναμένεται η παγκόσμια προσφερόμενη χωρητικότητα να ανέλθει σε 23 ΤΕUm και η ζητούμενη χωρητικότητα τα 22 TEUm. Η ονομαστική χωρητικότητα, συμπεριλαμβανομένων των παραγγελιών, αναμένεται να φτάσει τα 24 TEUm. Εξ αυτών, τα 19 TEUm αφορούν τον ενεργό στόλο, 2 TEUm τα πλοία σε αδράνεια και τα 3 TEUm σε βιβλία παραγγελιών. Τέλος, 1 TEUm θεωρείται ότι θα οδηγείται σε σκραπ.
Για το 2017 αναμένεται να κλείσει η «ψαλίδα» στο 0,9% μεταξύ της ετήσιας αύξησης προσφερόμενης και ζητούμενης χωρητικότητας. Ειδικότερα, η προσφερόμενη παγκόσμια χωρητικότητα αναμένεται να αυξηθεί κατά 3,4%, μειωμένη σε σχέση με το 2016 οπότε και αυξήθηκε κατά 4,2%. Αντίθετα, η ζήτηση για χωρητικότητα αναμένεται να αυξηθεί το 2017 κατά 2,5%, αρκετά περισσότερο από το 1,8% για το 2016.
Τέλος, σύμφωνα με την έκθεση, ως το 2020 αναμένεται αισθητά μεγαλύτερη ανάπτυξη των αγορών που σχετίζονται με την εφοδιαστική αλυσίδα, τη ζήτηση για αποθήκες και logistics σε σχέση με τη συνολική παγκόσμια ανάπτυξη (κυρίως δηλαδή για τα 3PL και 4PL). Μικρή μόνο κάμψη αναμένεται για τις παραδοσιακού τύπου μεταφορές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ