
Η λέσχη αποζημιώσεων του Λονδίνου (LONDON P&I Club) ενημερώνει τα μέλη του για την εγκύκλιο που εξέδωσε το Πρακτορείο Ασφάλισης Huatai της Κίνας σε ότι αφορά το λιμάνι Tianjin και τις κλοπές που σημειώθηκαν στο εξωτερικό αγκυροβόλιο του λιμανιού το οποίο απέχει 20 ναυτικά μίλια από τις εγκαταστάσεις του λιμανιού. Στόχος των ληστών είναι τα καύσιμα(marine diesel, gas oil lubricants) τα εφόδια (paints, ropes) και τα ανταλλακτικά των πλοίων. Είναι σημαντικό να αναφερθεί ότι το επίπεδο ασφάλειας του λιμανιού δεν έχει επηρεαστεί από τα περιστατικά κλοπών.
Οι ληστές οι οποίοι δεν φέρουν οπλισμό πλησιάζουν τα πλοία που βρίσκονται στο αγκυροβόλιο τη νύχτα με μικρές βάρκες παριστάνοντας τους ψαράδες για να μην κινήσουν τις υποψίες των ναυτικών πάνω στο πλοίο ενώ προτιμούν τους χειμερινούς μήνες διότι ο υψηλός κυματισμός εμφανίζει στις οθόνες ραντάρ των πλοίων τα μικρά βαρκάκια ως επιστροφές (echo) από τα κύματα διατηρώντας τα αόρατα.
Ανάμεσα στα προτεινόμενα μέτρα από την εγκύκλιο ενδεικτικά αναφέρονται:
1. Αποτελεσματικό κλείσιμο της εισόδου της άγκυρας (οι ληστές αναρριχώνται από την αλυσίδα)
2. Όλα τα φώτα στο κατάστρωμα αναμμένα και τα φώτα φορτίου στην εξωτερική πλευρά του πλοίου
3. Κλειστές οι αποθήκες στο κατάστρωμα και οι κάβοι πρόσδεσης μέσα στις αποθήκες
4. Περιπολίες στο κατάστρωμα από τα μέλη του πληρώματος
Επίσης στην εγκύκλιο προβλέπονται και μέτρα για τα πλοία που δέχθηκαν η δέχονται επίθεση από τους ληστές.
Η δημοκρατία της Κίνας στο ναυτιλιακό τομέα έχει κάνει βήματα αλλά ακόμα και σήμερα το πρόβλημα των μικροκλοπών με τη μορφή που υπάρχει σήμερα δεν είναι και το μεγαλύτερο. Στα στενά του Μποχάι (BOHAI STRAITS) παρά το σχεδιασμό των διαχωριστικών ζωνών ναυσιπλοΐας (SEPARATION ZONES), το πρόβλημα των ανεξέλεγκτων αλιευτικών που αλιεύουν μέσα στις παραπάνω ζώνες μαζικά σχηματίζοντας αδιαπέραστους όγκους ενώ απαγορεύεται από το θεσμικό πλαίσιο, ίσως σήμερα να είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα για την προσέγγιση των πλοίων στα λιμάνια της Κίτρινης Θάλασσας. Δεν πέρασαν πολλές μέρες από τη σύγκρουση Ελληνικού πλοίου με αλιευτικό με ολέθρια αποτελέσματα για το αλιευτικό (6 αγνοούμενοι) και καταμερισμό ευθυνών στο Ελληνικό πλοίο από την Δημοκρατία της Κίνας. Όμως για τους πλοιάρχους που ταξιδεύουν στις θάλασσες της Κίνας είναι απόλυτα κατανοητό πόσο μεγάλη είναι η πιθανότητα σύγκρουσης και εδώ δεν υπάρχει μέχρι σήμερα ανάληψη κινδύνου από τη Δημοκρατία της Κίνας ούτε αποτελεσματικά μέτρα για τον περιορισμό της αλιείας πάνω στους θαλάσσιους διαδρόμους και συνεπώς των ατυχημάτων που κοστίζουν ανθρώπινες ζωές.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ