
Ο τουρισμός κρουαζιέρας αποτελεί μία οικονομική δραστηριότητα που αποδίδει εκατομμύρια ευρώ στην οικονομία της Δανίας. Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, το 2016 επισκέφτηκαν την Δανία συνολικά 886.000 επιβάτες κρουαζιέρας. Ο οικονομικός αντίκτυπος του τουρισμού κρουαζιέρας για την Δανία είναι κάτι παραπάνω από σημαντικός, καθώς απέφερε στην οικονομία της χώρας σχεδόν 200.000.000 ευρώ, δημιουργώντας παράλληλα 1.900 νέες θέσεις εργασίας.
Πρόσφατη διεξήχθη από τον φορέα Cruise Copenhagen Network, ο οποίος συστήθηκε το 1992 και περιλαμβάνει όλους τους σημαντικούς παίκτες της δανέζικης βιομηχανίας κρουαζιέρας, μελέτη για να εκτιμηθεί τόσο η άμεση όσο και η έμμεση επίδραση του τουρισμού κρουαζιέρας στην δανέζικη οικονομία. Σύμφωνα με αυτήν, περίπου το 90% των επισκεπτών επιλέγουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 2,5 ημέρες σε ένα από τα εννέα μεγαλύτερα λιμάνια της Δανίας, που υποδέχονται κρουαζιερόπλοια, πριν ή μετά τη λήξη της κρουαζιέρας τους, με την Κοπεγχάγη να αποτελεί, βέβαια, τον κυριότερο προορισμό για τους επισκέπτες κρουαζιέρας (ποσοστό 88%).
Εκτός, όμως, από τους επιβάτες και τα μέλη των πληρωμάτων των κρουαζιερόπλοιων συνεισφέρουν σημαντικά στις τοπικές οικονομίες, καθώς ξοδεύουν σημαντικά χρηματικά ποσά κυρίως σε αγορές τουριστικών ειδών, ειδών ένδυσης και υπόδησης, αλλά και για εστίαση. Το 2016 ο αριθμός των πληρωμάτων των κρουαζιερόπλοιων, που προσέγγισαν σε κάποιο από τα δανέζικα λιμάνια, εκτιμάται πως αγγίζει τα 289.000 άτομα.
Οι εννέα δανέζικοι λιμένες που συμμετείχαν στην έρευνα του φορέα Cruise Copenhagen Network είναι οι εξής: Κοπεγχάγη, Άαρχους, Άαλμποργκ, Έλσινορ, Φρεντερίτσια, Κάλουντμποργκ, Χούντεστεντ, Σκάγκεν και Ρόνε.
Φωτό: visitcopenhagen.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ