
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
«Προβληματική» ήταν η προηγούμενη εβδομάδα, καθώς η Ινδία, λόγω της απόσυρσης των μεγάλων χαρτονομισμάτων και το Πακιστάν, λόγω του ατυχήματος, συνεχίζουν να απέχουν από την αγορά, αφήνοντας ουσιαστικά το Μπαγκλαντές σαν την μόνη επιλογή, το οποίο εκμεταλλευόμενο την κατάσταση επιδεικνύει ιδιαίτερα επιλεκτική αγοραστική διάθεση κυρίως σε πλοία που γεωγραφικά πρόσκεινται σε αυτό. Παράλληλα να επισημάνουμε τη συνεχιζόμενη υπέρ-προσφορά Containers, όλο και πιο νέων σε ηλικία, καθώς την τελευταία εβδομάδα καταγράφηκε η πώληση ενός 7 ετών Container και συγκεκριμένα του “India Rickmers” 50.574 DWT, ενώ παράλληλα η προσφορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχει μειωθεί σημαντικά, λόγω της βελτίωσης της ναυλαγοράς.
Η Ινδία, όπως προαναφέραμε, θα χρειαστεί κάποιο διάστημα για να επανέλθει στην αγορά λόγω της αναστάτωσης που προκάλεσε το μέτρο της απόσυρσης των «μεγάλων» χαρτονομισμάτων σε μία προσπάθεια καταπολέμησης της μαύρης αγοράς.
Το Μπαγκλαντές, είναι η μόνη ανοικτή αγορά στην παρούσα φάση και εκμεταλλεύεται την κατάσταση προσφέροντας σε πλοία της επιλογής του τόσο σε τύπο πλοίων και τονάζ, κυρίως για πλοία που γεωγραφικά βρίσκονται στην περιοχή του.
Στο Πακιστάν, η απαγόρευση των δραστηριοτήτων λόγω του ατυχήματος συνεχίζει και υφίσταται τη στιγμή, όπως αναφέραμε και την προηγούμενη εβδομάδα, υπάρχουν μερικοί End Buyers διατεθειμένοι να αγοράσουν και μάλιστα σε αρκετά ανταγωνιστικές τιμές, καθώς παρατηρείται έλλειψη πρώτων υλών στην εγχώρια χαλυβουργία με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των Steel Plates.
Η Κίνα, συνεχίζει το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες, αλλά όσο μικραίνει η διαφορά στις προσφερόμενες τιμές με τις ανταγωνίστριες χώρες, αυξάνονται οι πιθανότητες να τη δούμε να επιστρέφει στην αγορά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 415,301 DWT περίπου, εκ των οποίων το 59% (243,919 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 41% (171,382 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 210 – $ 220 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ