
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
«Προβληματική» ήταν η προηγούμενη εβδομάδα, καθώς η Ινδία, λόγω της απόσυρσης των μεγάλων χαρτονομισμάτων και το Πακιστάν, λόγω του ατυχήματος, συνεχίζουν να απέχουν από την αγορά, αφήνοντας ουσιαστικά το Μπαγκλαντές σαν την μόνη επιλογή, το οποίο εκμεταλλευόμενο την κατάσταση επιδεικνύει ιδιαίτερα επιλεκτική αγοραστική διάθεση κυρίως σε πλοία που γεωγραφικά πρόσκεινται σε αυτό. Παράλληλα να επισημάνουμε τη συνεχιζόμενη υπέρ-προσφορά Containers, όλο και πιο νέων σε ηλικία, καθώς την τελευταία εβδομάδα καταγράφηκε η πώληση ενός 7 ετών Container και συγκεκριμένα του “India Rickmers” 50.574 DWT, ενώ παράλληλα η προσφορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου έχει μειωθεί σημαντικά, λόγω της βελτίωσης της ναυλαγοράς.
Η Ινδία, όπως προαναφέραμε, θα χρειαστεί κάποιο διάστημα για να επανέλθει στην αγορά λόγω της αναστάτωσης που προκάλεσε το μέτρο της απόσυρσης των «μεγάλων» χαρτονομισμάτων σε μία προσπάθεια καταπολέμησης της μαύρης αγοράς.
Το Μπαγκλαντές, είναι η μόνη ανοικτή αγορά στην παρούσα φάση και εκμεταλλεύεται την κατάσταση προσφέροντας σε πλοία της επιλογής του τόσο σε τύπο πλοίων και τονάζ, κυρίως για πλοία που γεωγραφικά βρίσκονται στην περιοχή του.
Στο Πακιστάν, η απαγόρευση των δραστηριοτήτων λόγω του ατυχήματος συνεχίζει και υφίσταται τη στιγμή, όπως αναφέραμε και την προηγούμενη εβδομάδα, υπάρχουν μερικοί End Buyers διατεθειμένοι να αγοράσουν και μάλιστα σε αρκετά ανταγωνιστικές τιμές, καθώς παρατηρείται έλλειψη πρώτων υλών στην εγχώρια χαλυβουργία με αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών των Steel Plates.
Η Κίνα, συνεχίζει το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες, αλλά όσο μικραίνει η διαφορά στις προσφερόμενες τιμές με τις ανταγωνίστριες χώρες, αυξάνονται οι πιθανότητες να τη δούμε να επιστρέφει στην αγορά.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 415,301 DWT περίπου, εκ των οποίων το 59% (243,919 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 41% (171,382 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 280 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 210 – $ 220 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ