
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
H oριακή πτώση του Δείκτη BDI έλαβε χώρα την προηγούμενη εβδομάδα, χάνοντας 78 μονάδες, αποκλειστικά και μόνο από την πτώση των Capes (BCI), καθώς τα Panamax (BPI), τα Supramax (BSI) και τα Handysize (BHSI) κινήθηκαν θετικά.
Αν εστιάσουμε στα τρέχοντα επίπεδα του μέσου όρου ημερησίων εσόδων, διαπιστώνουμε ότι τα έσοδα των πλοίων δύναται να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων και χρηματοδοτικό κόστος, γεγονός που αποτιμάται θετικά αλλά δεν αναιρεί τα προβλήματα του κλάδου τα οποία έχουν συσσωρευθεί από την υπό-απόδοση της αγοράς εδώ και αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, κυρίως σε εταιρείες οι οποίες είναι εκτεθειμένες σε τραπεζικό δανεισμό (σχεδόν όλες δηλαδή) ή για να είμαστε πιο ακριβής το μέγεθος της έκθεσης σε τραπεζικό δανεισμό.
Όπως έχουμε προαναφέρει, αν και αρχικά υπήρχε η διάθεση από τις τράπεζες να στηρίξουν τις εταιρείες, η παρατεταμένη κρίση στην ναυλαγορά σε συνδυασμό με τα ενδογενή τραπεζικά προβλήματα, σκλήρυνε την στάση των τραπεζών, έχοντας σαν αποτέλεσμα την εφαρμογή των covenants, την δυσκολία σε αναδιαρθρώσεις και φυσικά τον περιορισμό στην έκδοση νέων δανείων.
Στην παρούσα φάση τα θετικά στοιχεία της αγοράς, τα οποία κυρίως προέρχονται από τα θεμελιώδη που αφορούν αποκλειστικά τον κλάδο και «ελέγχονται» από τους συμμετέχοντες, είναι η ουσιαστική αποχή στον τομέα των νέων παραγγελιών (τουλάχιστον ακόμη), η χαμηλή αύξηση τονάζ συγκριτικά με το 2015 (έως τώρα βρίσκεται στο 1,9% περίπου) και η θετική πορεία των διαλύσεων, η οποία όμως όπως όλα δείχνουν δεν θα πιάσει τον αρχικά εκτιμώμενο στόχο των 40 εκ. DWT περίπου, δεδομένου ότι έως τώρα έχουν διαλυθεί 27.6 εκ. DWT και για το υπόλοιπο του έτους εκτιμάται ότι η πορεία θα είναι πτωτική. Παράλληλα, να επισημάνουμε για πολλοστή φορά, την θετική επιρροή της Κίνας το τελευταίο διάστημα λόγω της αύξηση των εισαγωγών σε πρώτες ύλες, γεγονός που εκτενώς έχουμε τεκμηριώσει στις τελευταίες ανασκοπήσεις.
Στον αντίποδα, τα θεμελιώδη της Παγκόσμιας οικονομίας και του Παγκόσμιου εμπορίου από τα οποία άμεσα εξαρτάται και η πορεία της ναυτιλίας, προμηνύουν αν όχι αρνητικές εξελίξεις τουλάχιστον στασιμότητα με κύριο χαρακτηριστικό την έντονη μεταβλητότητα χαρακτηριζόμενη από καθοδικές τάσεις. Μέχρι στιγμής οι προβλέψεις για το Παγκόσμιο εμπόριο είναι ιδιαίτερα μετριοπαθείς και αν υλοποιηθούν οι πολιτικές προστατευτισμού, οι οποίες ήδη έχουν αυξητική τάση, τότε τα αποτελέσματα θα είναι αρνητικά.
Όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, η ναυτιλία είναι ένας ιδιαίτερα παγκοσμιοποιημένος, πολύ-παραγοντικός κλάδος, και εκτός από τα εγγενή στοιχεία που πρέπει να εξετάζονται, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται και στους «εξωγενείς» παράγοντες που προαναφέραμε.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Supramax, το ‘TENKI MARU’ 58.693 DWT (2009 – Tsuneishi Zhousan), πουλήθηκε στα $ 12 εκ. περίπου, το ‘K. AMBER’ και το ‘K. CORAL’ 58.015 DWT (2010 – Sinopacific) πουλήθηκαν Enbloc στα υψηλά $ 17 εκ., το ‘NEMTAS-4’ 56.023 DWT (2005 – Mitsui) πουλήθηκε στα $ 8,75 εκ. και το ‘RHL CATALINA’ 53,553 DWT (2002 – Iwagi Zosen) αγοράστηκε στα $ 4,8 εκ.
✏ Στα Handymax και στα Handysize, το ‘MARIANTHI’ 48.104 DWT (2003 – Oshima) πουλήθηκε
στα $ 5,5 εκ., το ‘MAPLE FORTITUDE’ 32.491 DWT πουλήθηκε στα $ 5,8 εκ., το ‘SANTA PACIFIC’ 28.520 DWT (2000 – Imabari) αγοράστηκε σε auction στα $ 3,2 εκ. και το ‘LAKE ARAFURA’ πουλήθηκε στα χαμηλά $ 4 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα AFRAMAX, το ‘BRITISH CURLEW’ 114.809 DWT (2004 – Samsung) και το ‘BRITISH MERLIN’ 114.761 DWT (2003 – Samsung) πουλήθηκαν en bloc σε Έλληνες στα $ 29,3 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ