
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
H oριακή πτώση του Δείκτη BDI έλαβε χώρα την προηγούμενη εβδομάδα, χάνοντας 78 μονάδες, αποκλειστικά και μόνο από την πτώση των Capes (BCI), καθώς τα Panamax (BPI), τα Supramax (BSI) και τα Handysize (BHSI) κινήθηκαν θετικά.
Αν εστιάσουμε στα τρέχοντα επίπεδα του μέσου όρου ημερησίων εσόδων, διαπιστώνουμε ότι τα έσοδα των πλοίων δύναται να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων και χρηματοδοτικό κόστος, γεγονός που αποτιμάται θετικά αλλά δεν αναιρεί τα προβλήματα του κλάδου τα οποία έχουν συσσωρευθεί από την υπό-απόδοση της αγοράς εδώ και αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, κυρίως σε εταιρείες οι οποίες είναι εκτεθειμένες σε τραπεζικό δανεισμό (σχεδόν όλες δηλαδή) ή για να είμαστε πιο ακριβής το μέγεθος της έκθεσης σε τραπεζικό δανεισμό.
Όπως έχουμε προαναφέρει, αν και αρχικά υπήρχε η διάθεση από τις τράπεζες να στηρίξουν τις εταιρείες, η παρατεταμένη κρίση στην ναυλαγορά σε συνδυασμό με τα ενδογενή τραπεζικά προβλήματα, σκλήρυνε την στάση των τραπεζών, έχοντας σαν αποτέλεσμα την εφαρμογή των covenants, την δυσκολία σε αναδιαρθρώσεις και φυσικά τον περιορισμό στην έκδοση νέων δανείων.
Στην παρούσα φάση τα θετικά στοιχεία της αγοράς, τα οποία κυρίως προέρχονται από τα θεμελιώδη που αφορούν αποκλειστικά τον κλάδο και «ελέγχονται» από τους συμμετέχοντες, είναι η ουσιαστική αποχή στον τομέα των νέων παραγγελιών (τουλάχιστον ακόμη), η χαμηλή αύξηση τονάζ συγκριτικά με το 2015 (έως τώρα βρίσκεται στο 1,9% περίπου) και η θετική πορεία των διαλύσεων, η οποία όμως όπως όλα δείχνουν δεν θα πιάσει τον αρχικά εκτιμώμενο στόχο των 40 εκ. DWT περίπου, δεδομένου ότι έως τώρα έχουν διαλυθεί 27.6 εκ. DWT και για το υπόλοιπο του έτους εκτιμάται ότι η πορεία θα είναι πτωτική. Παράλληλα, να επισημάνουμε για πολλοστή φορά, την θετική επιρροή της Κίνας το τελευταίο διάστημα λόγω της αύξηση των εισαγωγών σε πρώτες ύλες, γεγονός που εκτενώς έχουμε τεκμηριώσει στις τελευταίες ανασκοπήσεις.
Στον αντίποδα, τα θεμελιώδη της Παγκόσμιας οικονομίας και του Παγκόσμιου εμπορίου από τα οποία άμεσα εξαρτάται και η πορεία της ναυτιλίας, προμηνύουν αν όχι αρνητικές εξελίξεις τουλάχιστον στασιμότητα με κύριο χαρακτηριστικό την έντονη μεταβλητότητα χαρακτηριζόμενη από καθοδικές τάσεις. Μέχρι στιγμής οι προβλέψεις για το Παγκόσμιο εμπόριο είναι ιδιαίτερα μετριοπαθείς και αν υλοποιηθούν οι πολιτικές προστατευτισμού, οι οποίες ήδη έχουν αυξητική τάση, τότε τα αποτελέσματα θα είναι αρνητικά.
Όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν, η ναυτιλία είναι ένας ιδιαίτερα παγκοσμιοποιημένος, πολύ-παραγοντικός κλάδος, και εκτός από τα εγγενή στοιχεία που πρέπει να εξετάζονται, ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δίνεται και στους «εξωγενείς» παράγοντες που προαναφέραμε.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Supramax, το ‘TENKI MARU’ 58.693 DWT (2009 – Tsuneishi Zhousan), πουλήθηκε στα $ 12 εκ. περίπου, το ‘K. AMBER’ και το ‘K. CORAL’ 58.015 DWT (2010 – Sinopacific) πουλήθηκαν Enbloc στα υψηλά $ 17 εκ., το ‘NEMTAS-4’ 56.023 DWT (2005 – Mitsui) πουλήθηκε στα $ 8,75 εκ. και το ‘RHL CATALINA’ 53,553 DWT (2002 – Iwagi Zosen) αγοράστηκε στα $ 4,8 εκ.
✏ Στα Handymax και στα Handysize, το ‘MARIANTHI’ 48.104 DWT (2003 – Oshima) πουλήθηκε
στα $ 5,5 εκ., το ‘MAPLE FORTITUDE’ 32.491 DWT πουλήθηκε στα $ 5,8 εκ., το ‘SANTA PACIFIC’ 28.520 DWT (2000 – Imabari) αγοράστηκε σε auction στα $ 3,2 εκ. και το ‘LAKE ARAFURA’ πουλήθηκε στα χαμηλά $ 4 εκ.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα AFRAMAX, το ‘BRITISH CURLEW’ 114.809 DWT (2004 – Samsung) και το ‘BRITISH MERLIN’ 114.761 DWT (2003 – Samsung) πουλήθηκαν en bloc σε Έλληνες στα $ 29,3 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ