
Οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου, οι αδύναμες και σταδιακά συρρικνωμένες επιχειρηματικές επενδύσεις και η έλλειψη επαρκών διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων επηρεάζουν αρνητικά την ανάπτυξη της Ευρώπης και της Κεντρικής Ασίας, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση που εξέδωσε η Παγκόσμια Τράπεζα.
Η Παγκόσμια Τράπεζα κατέγραψε «ακρωτηριασμένες αναπτυξιακές επιδόσεις» ενώ προβλέπει ότι η ευρύτερη περιοχή αναμένεται να αναπτυχθεί με… μέτρια ταχύτητα έως και 1,6% το 2016 – ελάχιστα περισσότερο δηλαδή από το 1,4 % που καταγράφηκε το 2015. Οι αναλυτές θεωρούν αρκετά σημαντική αυτή τη μικρή τάση ανάπτυξης αλλά όχι αρκετή για να μπορέσει να καταπραΰνει τις κοινωνικές ανησυχίες και πιέσεις για βελτίωση των μισθών και εξασφάλιση των θέσεων εργασίας. Η τάση συρρίκνωσης της επιχειρηματικότητας και της ήπιας ή σε συγκεκριμένες περιπτώσεις αδύναμης ανάπτυξης των τοπικών οικονομιών αναμένεται όμως να συνεχιστεί όχι μόνο το 2017 αλλά και το 2018.
Τόσο η ετυμηγορία του βρετανικού λαού για το Brexit όσο και η κρίση των προσφύγων δοκιμάζουν όλα τα θεμέλια στην ευρωπαϊκή πολιτική και οικονομική συνεργασία, ενώ οι περιοχές της ευρωπαϊκής ανατολής και της κεντρικής Ασίας αγωνίζονται για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και τις απαιτήσεις από τις χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου.
Ο κ. Hans Timmer, επικεφαλής οικονομολόγος για τη συγκεκριμένη περιοχή στην Παγκόσμια Τράπεζα δήλωσε σε διεθνή ΜΜΕ, ότι η αδύναμη ανάπτυξη προετοιμάζει το δρόμο για παρατεταμένη οικονομική και κοινωνική αναταραχή: «Η αποτυχία σε όλη την περιοχή για να υιοθετήσει νέες στρατηγικές ανάπτυξης συμβάλλει στην αύξηση του λαϊκισμού και της πόλωσης, καθώς και μια έλλειψη εμπιστοσύνης στους θεσμούς», προειδοποίησε ενδεικτικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Η ανάγκη για αποδοτική χρήση καυσίμου, αυστηρή συμμόρφωση και διαφάνεια στη λειτουργία των πλοίων εγκαινιάζει μια νέα εποχή, όπου η τεχνολογία γίνεται καταλύτης της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ