
Οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου, οι αδύναμες και σταδιακά συρρικνωμένες επιχειρηματικές επενδύσεις και η έλλειψη επαρκών διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων επηρεάζουν αρνητικά την ανάπτυξη της Ευρώπης και της Κεντρικής Ασίας, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση που εξέδωσε η Παγκόσμια Τράπεζα.
Η Παγκόσμια Τράπεζα κατέγραψε «ακρωτηριασμένες αναπτυξιακές επιδόσεις» ενώ προβλέπει ότι η ευρύτερη περιοχή αναμένεται να αναπτυχθεί με… μέτρια ταχύτητα έως και 1,6% το 2016 – ελάχιστα περισσότερο δηλαδή από το 1,4 % που καταγράφηκε το 2015. Οι αναλυτές θεωρούν αρκετά σημαντική αυτή τη μικρή τάση ανάπτυξης αλλά όχι αρκετή για να μπορέσει να καταπραΰνει τις κοινωνικές ανησυχίες και πιέσεις για βελτίωση των μισθών και εξασφάλιση των θέσεων εργασίας. Η τάση συρρίκνωσης της επιχειρηματικότητας και της ήπιας ή σε συγκεκριμένες περιπτώσεις αδύναμης ανάπτυξης των τοπικών οικονομιών αναμένεται όμως να συνεχιστεί όχι μόνο το 2017 αλλά και το 2018.
Τόσο η ετυμηγορία του βρετανικού λαού για το Brexit όσο και η κρίση των προσφύγων δοκιμάζουν όλα τα θεμέλια στην ευρωπαϊκή πολιτική και οικονομική συνεργασία, ενώ οι περιοχές της ευρωπαϊκής ανατολής και της κεντρικής Ασίας αγωνίζονται για να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και τις απαιτήσεις από τις χαμηλότερες τιμές του πετρελαίου.
Ο κ. Hans Timmer, επικεφαλής οικονομολόγος για τη συγκεκριμένη περιοχή στην Παγκόσμια Τράπεζα δήλωσε σε διεθνή ΜΜΕ, ότι η αδύναμη ανάπτυξη προετοιμάζει το δρόμο για παρατεταμένη οικονομική και κοινωνική αναταραχή: «Η αποτυχία σε όλη την περιοχή για να υιοθετήσει νέες στρατηγικές ανάπτυξης συμβάλλει στην αύξηση του λαϊκισμού και της πόλωσης, καθώς και μια έλλειψη εμπιστοσύνης στους θεσμούς», προειδοποίησε ενδεικτικά.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ