Συνεχίζεται αμείωτος ο αγώνας “επιβίωσης” από την κατάρρευση της Hanjin Shipping

Συνεχίζεται αμείωτος ο αγώνας “επιβίωσης” από την κατάρρευση της Hanjin Shipping

231
Συνεχίζεται αμείωτος ο αγώνας “επιβίωσης” από την κατάρρευση της Hanjin Shipping

Ιδιαίτερη ανησυχία έχει προκαλέσει στους ιδιοκτήτες φορτίων η κατάρρευση της νοτιοκορεατικής Hanjin Shipping με αποτέλεσμα να αναθεωρούν τις επιχειρήσεις που προτιμούν για τις μεταφορές τους.
Η κατάρρευση της Hanjin επέφερε ζημίες $14 δις. στους ιδιοκτήτες φορτίων, το μεγαλύτερο ποσό από την έναρξη της ύφεσης που προκλήθηκε από την υπερπροσφορά χωρητικότητας και των χαμηλών τιμών των ναύλων.
Στέλεχος της δανέζικης Maersk στην νοτιοανατολική Ασία ανέφερε ότι οι πελάτες κατευθύνονται πια σε ασφαλή «λιμάνια», αναζητώντας ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για τις οποίες υπάρχει επαρκής διασφάλιση της χρηματοοικονομικής τους βιωσιμότητας. Η έρευνα για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αποτελεί πλέον τον κύριο παράγοντα επιλογής για τη σύναψη ναυλοσυμφώνου από τους ιδιοκτήτες των φορτίων. Παρόμοια εικόνα και για την ταϊβανέζικη Evergreen, με τους πελάτες της να της ζητούν στοιχεία που επιβεβαιώνουν την υγιή χρηματοοικονομική της κατάσταση.
Προκειμένου να επιβιώσουν, αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες επεξεργάζονται σχέδια συγχωνεύσεων ή εξαγορών, με τελευταίο παράδειγμα τη συγχώνευση των τριών μεγαλύτερων ιαπωνικών εταιρειών που θα δημιουργήσει τον έκτο μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως.