
Ιδιαίτερη ανησυχία έχει προκαλέσει στους ιδιοκτήτες φορτίων η κατάρρευση της νοτιοκορεατικής Hanjin Shipping με αποτέλεσμα να αναθεωρούν τις επιχειρήσεις που προτιμούν για τις μεταφορές τους.
Η κατάρρευση της Hanjin επέφερε ζημίες $14 δις. στους ιδιοκτήτες φορτίων, το μεγαλύτερο ποσό από την έναρξη της ύφεσης που προκλήθηκε από την υπερπροσφορά χωρητικότητας και των χαμηλών τιμών των ναύλων.
Στέλεχος της δανέζικης Maersk στην νοτιοανατολική Ασία ανέφερε ότι οι πελάτες κατευθύνονται πια σε ασφαλή «λιμάνια», αναζητώντας ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για τις οποίες υπάρχει επαρκής διασφάλιση της χρηματοοικονομικής τους βιωσιμότητας. Η έρευνα για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αποτελεί πλέον τον κύριο παράγοντα επιλογής για τη σύναψη ναυλοσυμφώνου από τους ιδιοκτήτες των φορτίων. Παρόμοια εικόνα και για την ταϊβανέζικη Evergreen, με τους πελάτες της να της ζητούν στοιχεία που επιβεβαιώνουν την υγιή χρηματοοικονομική της κατάσταση.
Προκειμένου να επιβιώσουν, αρκετές ναυτιλιακές εταιρείες επεξεργάζονται σχέδια συγχωνεύσεων ή εξαγορών, με τελευταίο παράδειγμα τη συγχώνευση των τριών μεγαλύτερων ιαπωνικών εταιρειών που θα δημιουργήσει τον έκτο μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ