
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research george Moundreas Com. S.A.
Την Παρασκευή 04 Νοεμβρίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 855 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 1,593 μονάδες με $ 10,141 την ημέρα, BPI στις 885 μονάδες στα $ 7,078 την ημέρα, BSI στις 716 μονάδες στα $ 7,490 την ημέρα και BHSI στις 433 μονάδες, στα $ 6,282την ημέρα.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι εισαγωγές Iron Ore από την Κίνα για το 2016, όπως όλα δείχνουν θα ξεπεράσουν το ένα δισεκατομμύριο τόνους, σηματοδοτώντας ιστορικό ρεκόρ, καθώς η ιδιαίτερα αυξημένη ζήτηση για χάλυβα δημιούργησε την αύξηση της ζήτησης για καλύτερης ποιότητας σιδηρομεταλλεύματος που μόνο από εισαγωγές μπορεί να καλυφθεί.
Τον Σεπτέμβριο οι εισαγωγές Iron Ore της Κίνας αυξήθηκαν κατά 8% σε ετήσια βάση, στους 92,99 εκατομμύρια τόνους, σημειώνοντας το υψηλότερο επίπεδο του 2016 και το 2ο ιστορικό επίπεδο. Οι συνολικές εισαγωγές του τελευταίου 12μήνου (Σεπτέμβριος του 2015 με Σεπτέμβριο του 2016) έφτασαν στους 1,017 δισ. τόνους παρουσιάζοντας αύξηση 10% με το αντίστοιχο προηγούμενο 12μηνο. Όπως όλα δείχνουν το μοτίβο αυτό μάλλον θα συνεχιστεί και τους υπόλοιπους μήνες του έτους, όπου εκτιμάται ότι στο σύνολο του έτους οι εισαγωγές θα υπερβούν τους 1 δισ. τόνους, λαμβάνοντας υπόψη ότι τους πρώτους 9 μήνες του έτους οι συνολικές εισαγωγές έκλεισαν στους 763 εκ. τόνους.
Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι ενδοιασμοί για την επαλήθευση των ανωτέρω εκτιμήσεων οι οποίοι βασίζονται στο γεγονός ότι τα αποθέματα Iron Ore στα λιμάνια είναι αυξημένα κατά 20% σε ετήσια βάση και ενδεχομένως το επόμενο διάστημα να υπάρξει πτώση της ζήτησης.
Σύμφωνα με την J.P Morgan Securities, η ζήτηση ξηρού φορτίου σε τονομίλια (Dry Bulk Ton-Mile Demand) από την Κίνα είναι αυξημένη κατά 10% σε ετήσια βάση τους τελευταίους 12 μήνες. Ο όγκος των εισαγωγών Iron Ore είναι αυτός που έχει τον πρωταρχικό ρόλο στην αύξηση της ζήτησης καθώς περίπου το 88% των Κινεζικών τονομιλίων ξηρού φορτίου προέρχεται από αυτό. Παράλληλα επισημαίνει ότι οι εισαγωγές σε Coal έχουν αρχίσει και δείχνουν σημάδια βελτίωσης ενώ ταυτόχρονα και οι εισαγωγές σε Bauxite και Soybeans είναι σε θετικά επίπεδα. Εν ολίγοις επιβεβαιώνει αυτό που προαναφέραμε, δηλαδή ότι η Κίνα ουσιαστικά είναι αυτή που συντηρεί τον Δείκτη και κυρίως τα Capes, καθώς και η J.P Morgan αναφέρει πως η όποια άνοδος του Δείκτη κυρίως οφείλεται στα Capes τα οποία έχουν την μεγαλύτερη «έκθεση» στην μεταφορά του Iron Ore.
Τέλος η Drewry, εκτιμά ότι τα ναύλα για Βραζιλία – Κίνα και Αυστραλία – Κίνα θα δείξουν τάσεις βελτίωσης το επόμενο διάστημα, αλλά η επιστροφή των δεμένων (Laid-up) πλοίων στην αγορά θα «φρενάρει» την αναμενόμενη βελτίωση.
Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:
Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα Capes, το ‘GRAIN TRADER’ 179.332 DWT (2012 – Sundong), πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 23 εκ.
✏ Στα Panamax, το ‘PAN UNO’ 75.955 DWT (2001 – Kanasashi) πουλήθηκε στα $ 4.65 εκ.
✏ Στα Supramax, το ‘CS AZALEA’, το ‘CS DAISY’ το ‘CS CHAMP’ και το ‘CS BRAVE’ 57.000 DWT (2010 – Zhejiang Zhenghe) πουλήθηκαν στα χαμηλά $ 7 εκ. το κάθε ένα.
✏ Στα Handysize, τα ‘RAINBOW HARMONY’ 35.105 DWT (2009 – Hexing) και το ‘RAINBOW LUCKY’ 33.478 DWT (2010 – Qidong Daoda), πουλήθηκαν enbloc σε Έλληνες στα $ 10 εκ. περίπου.
Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:
✏ Στα VLCC, το ‘DHT CHRIS’ 309.285 DWT (2001 – Hyundai), πουλήθηκε στα $ 23,7 εκ. και το ‘FRONT CENTURY’ 299.998 DWT (1998 – Hyundai) πουλήθηκε στα $ 20,6 εκ.
✏ Στα Suezmax, τα ‘GANGES SPIRIT’ και το ‘YAMUNA SPIRIT’ 159.453 DWT (2002 – Hyundai) πουλήθηκαν στην New Shipping, κάτω από $ 17 εκ. το κάθε ένα.
✏ Στα LR1, το ‘ICE BASE’ 63.605 DWT (2008 – STX Jinhae) πουλήθηκε στα $ 17 εκ.
✏ Στα Products, το ‘PACIFIC MARCHIONESS’ και το ‘PACIFIC DUCHESS’ 46.697 DWT (2009 – Hyundai Mipo) αγοράστηκαν enbloc, πάνω από τα $ 38 εκ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ