
Μια διέλευση ενός αμερικανικού αντιτορπιλικού, πλησίον των νήσων Paracel που βρίσκονται στη νότια Κινεζική θάλασσα και διεκδικούνται από τη την Κίνα, αρκούσε για να επαναφέρει το κλίμα έντασης στις σχέσεις ΗΠΑ-Κίνας.
Σύμφωνα με αξιωματούχους των ΗΠΑ, ουσιαστικά η Ουάσινγκτον ήθελε να “τεστάρει” κατά πόσο το Πεκίνο φέρεται να έχει δρομολογήσει τον περιορισμό της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στα χωρικά του ύδατα. Κατά τους Αμερικανούς αξιωματούχους, το αντιτορπιλικό, ναι μεν έπλευσε εντός των υδάτων που διεκδικούνται από την Κίνα αλλά όχι εντός των 12 ναυτικών μιλίων ως προς τα χωρικά ύδατα.
Από την πλευρά των Κινέζων, η κίνηση των ΗΠΑ κρίνεται ως “παράνομη” και “προκλητική”, τη στιγμή που δύο κινεζικά πολεμικά πλοία προειδοποίησαν το αντιτορπιλικό των ΗΠΑ πως πρέπει να αποχωρήσει από την περιοχή.
Πρόκειται για το τέταρτο επεισόδιο, τον τελευταίο χρόνο στην περιοχή όπου η Κίνα εγείρει απαιτήσεις. Πίσω από αυτήν την αντιπαράθεση, είναι προφανές ότι υπάρχει υπόβαθρο. Η Κίνα, κύριος στρατηγικός ανταγωνιστής των ΗΠΑ στην Ασία, διεκδικεί σχεδόν ολόκληρη την Κινεζική θάλασσα, όπου ο εν λόγω χώρος αποτελεί το πέρασμα εμπορικών ροών αξίας 5 τρις δολαρίων. Οι ΗΠΑ έχουν κατακρίνει τη λογική του Πεκίνου να αναπτύξει στρατιωτικές υποδομές στη θάλασσα με απώτερο σκοπό να εγκαθιδρύσει ένα ιδιότυπο status quo στην περιοχή, ελέγχοντας και περιορίζοντας την ελεύθερη ναυσιπλοΐα.
Η τελευταία επιχείρηση των ΗΠΑ αποκτά ενδεχομένως και άλλα χαρακτηριστικά καθώς διεξήχθη λίγο μετά την “αποχώρηση” του προέδρου των Φιλιππίνων από το δόγμα της Ουάσινγκτον και την ευθυγράμμισή του με το Πεκίνο. Μέχρι πρότινος, οι Φιλιππίνες αποτελούσε κομβικό στρατηγικό σύμμαχο των ΗΠΑ στην περιοχή.
Παρ’ όλα αυτά, ο επικεφαλής των ναυτικών επιχειρήσεων στην περιοχή, ναύαρχος John Richardson, είχε δηλώσει κατά τη διάρκεια ταξιδιού του στην Κίνα πως “Το Αμερικανικό Π.Ν. θα συνεχίσει να εξάγει επιχειρήσεις ρουτίνας σε όλον τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου και της Κινεζικής θάλασσας προκειμένου να προασπίσει τα δικαιώματα, τις ελευθερίες και τη νομιμότητα στη χρήση τόσο στο θαλάσσιο όσο και στον εναέριο χώρο”.
Φωτο: ΕΡΑ, STR
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ