
Η βρετανική κυβέρνηση, μέσω της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής, ενέκρινε την Τρίτη 25 Οκτωβρίου το σχέδιο επέκτασης του αεροδρομίου του Heathrow, με την κατασκευή τρίτου διαδρόμου απογείωσης/προσγείωσης, καθώς και ενός επιπλέον -έκτου- τερματικού σταθμού. Ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας Κρις Γκρέιλινγκ σχολιάζοντας την απόφαση την χαρακτήρισε ως «πραγματικά ιστορική», που θα ενισχύσει το εμπόριο και θα δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η βρετανική κυβέρνηση, το όφελος για την βρετανική οικονομία από την επέκταση του Χίθροου μεταφράζεται σε σχεδόν 70 δις ευρώ ετησίως καθώς και στην δημιουργία άνω των 75.000 νέων θέσεων εργασίας.
Την απόφαση για επέκταση του αεροδρομίου του Heathrow καλωσόρισε η επιχειρηματική κοινότητα του Λονδίνου καθώς και εργατικές ενώσεις, όπως η TUC, ενώ από την πλευρά της, η διοίκηση του αερολιμένα του Γκάτγουικ, που είχε επενδύσει πολλά σε μία θετική για το ίδιο απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης, εξέφρασε την απογοήτευσή της, τονίζοντας ότι αυτή δεν θα αποβεί εν τέλει προς όφελος της Βρετανίας και της οικονομίας της.
Να σημειωθεί ότι έντονες υπήρξαν οι αντιδράσεις για την απόφαση περί επέκτασης του αεροδρομίου του Χίθροου και από μέλη της βρετανικής κυβέρνησης, όπως ο τέως δήμαρχος του Λονδίνου και νυν υπουργός των Εξωτερικών Μπόρις Τζόνσον, ο οποίος -παρά τις οδηγίες της Τερέζα Μέι να αποφύγει τις δημόσιες τοποθετήσεις επί του θέματος- δήλωσε ότι δεν πιστεύει ότι το έργo της επέκτασης θα υλοποιηθεί. «Η ημέρα που θα εμφανιστούν οι μπουλντόζες είναι πολύ μακριά ακόμα, αν ποτέ έρθει», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Με την ανακοίνωση της απόφασης, ο συντηρητικός βουλευτής της περιφέρειας του Ρίτσμοντ Παρκ Ζακ Γκόλντσμιθ υπέβαλε την παραίτησή του, ενώ δημοτικά συμβούλια σε περιοχές που θα επηρεαστούν από τα έργα επέκτασης αναμένεται να προσφύγουν στην δικαιοσύνη για ακύρωση της απόφασης.
Ο δήμαρχος του Λονδίνου, Σαντίκ Χαν, χαρακτήρισε ευθέως την επιλογή επέκτασης του Χίθροου ως «λανθασμένη», ενώ πολλές οργανώσεις και τοπικοί σύλλογοι της νοτιοδυτικής περιφέρειας του Λονδίνου υποστηρίζουν ότι η ευρύτερη περιοχή πρόκειται να επιβαρυνθεί περιβαλλοντικά τα μέγιστα, ενώ χαρακτηρίζουν το κόστος επέκτασης του αεροδρομίου ως υπέρογκα υψηλό και ασύμφορο.


Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/GRIMSHAW ARCHITECTS & EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Οι απευθείας πτήσεις μεταξύ της Ινδίας και της Κίνας, ύστερα από μακροχρόνια παύση, είναι γεγονός, καθώς οι σχέσεις μεταξύ των χωρών φαίνεται να εξομαλύνονται…

Τα Center for Biological Diversity και Friends of the Earth προχώρησαν πρόσφατα σε μήνυση κατά της κυβέρνησης του Ντόναλντ Τραμπ. Ως αιτία προβάλλεται η…

Με αφορμή την επικείμενη επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, η Isalos.net παρουσιάζει το κεντρικό άρθρο των Ναυτικών Χρονικών, που δημοσιεύθηκε λίγες ημέρες μετά την έναρξη…

Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ