
Η βρετανική κυβέρνηση, μέσω της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής, ενέκρινε την Τρίτη 25 Οκτωβρίου το σχέδιο επέκτασης του αεροδρομίου του Heathrow, με την κατασκευή τρίτου διαδρόμου απογείωσης/προσγείωσης, καθώς και ενός επιπλέον -έκτου- τερματικού σταθμού. Ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας Κρις Γκρέιλινγκ σχολιάζοντας την απόφαση την χαρακτήρισε ως «πραγματικά ιστορική», που θα ενισχύσει το εμπόριο και θα δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η βρετανική κυβέρνηση, το όφελος για την βρετανική οικονομία από την επέκταση του Χίθροου μεταφράζεται σε σχεδόν 70 δις ευρώ ετησίως καθώς και στην δημιουργία άνω των 75.000 νέων θέσεων εργασίας.
Την απόφαση για επέκταση του αεροδρομίου του Heathrow καλωσόρισε η επιχειρηματική κοινότητα του Λονδίνου καθώς και εργατικές ενώσεις, όπως η TUC, ενώ από την πλευρά της, η διοίκηση του αερολιμένα του Γκάτγουικ, που είχε επενδύσει πολλά σε μία θετική για το ίδιο απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης, εξέφρασε την απογοήτευσή της, τονίζοντας ότι αυτή δεν θα αποβεί εν τέλει προς όφελος της Βρετανίας και της οικονομίας της.
Να σημειωθεί ότι έντονες υπήρξαν οι αντιδράσεις για την απόφαση περί επέκτασης του αεροδρομίου του Χίθροου και από μέλη της βρετανικής κυβέρνησης, όπως ο τέως δήμαρχος του Λονδίνου και νυν υπουργός των Εξωτερικών Μπόρις Τζόνσον, ο οποίος -παρά τις οδηγίες της Τερέζα Μέι να αποφύγει τις δημόσιες τοποθετήσεις επί του θέματος- δήλωσε ότι δεν πιστεύει ότι το έργo της επέκτασης θα υλοποιηθεί. «Η ημέρα που θα εμφανιστούν οι μπουλντόζες είναι πολύ μακριά ακόμα, αν ποτέ έρθει», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Με την ανακοίνωση της απόφασης, ο συντηρητικός βουλευτής της περιφέρειας του Ρίτσμοντ Παρκ Ζακ Γκόλντσμιθ υπέβαλε την παραίτησή του, ενώ δημοτικά συμβούλια σε περιοχές που θα επηρεαστούν από τα έργα επέκτασης αναμένεται να προσφύγουν στην δικαιοσύνη για ακύρωση της απόφασης.
Ο δήμαρχος του Λονδίνου, Σαντίκ Χαν, χαρακτήρισε ευθέως την επιλογή επέκτασης του Χίθροου ως «λανθασμένη», ενώ πολλές οργανώσεις και τοπικοί σύλλογοι της νοτιοδυτικής περιφέρειας του Λονδίνου υποστηρίζουν ότι η ευρύτερη περιοχή πρόκειται να επιβαρυνθεί περιβαλλοντικά τα μέγιστα, ενώ χαρακτηρίζουν το κόστος επέκτασης του αεροδρομίου ως υπέρογκα υψηλό και ασύμφορο.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/GRIMSHAW ARCHITECTS & EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ