
Η βρετανική κυβέρνηση, μέσω της αρμόδιας διυπουργικής επιτροπής, ενέκρινε την Τρίτη 25 Οκτωβρίου το σχέδιο επέκτασης του αεροδρομίου του Heathrow, με την κατασκευή τρίτου διαδρόμου απογείωσης/προσγείωσης, καθώς και ενός επιπλέον -έκτου- τερματικού σταθμού. Ο υπουργός Μεταφορών της Βρετανίας Κρις Γκρέιλινγκ σχολιάζοντας την απόφαση την χαρακτήρισε ως «πραγματικά ιστορική», που θα ενισχύσει το εμπόριο και θα δημιουργήσει πολλές νέες θέσεις εργασίας.
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η βρετανική κυβέρνηση, το όφελος για την βρετανική οικονομία από την επέκταση του Χίθροου μεταφράζεται σε σχεδόν 70 δις ευρώ ετησίως καθώς και στην δημιουργία άνω των 75.000 νέων θέσεων εργασίας.
Την απόφαση για επέκταση του αεροδρομίου του Heathrow καλωσόρισε η επιχειρηματική κοινότητα του Λονδίνου καθώς και εργατικές ενώσεις, όπως η TUC, ενώ από την πλευρά της, η διοίκηση του αερολιμένα του Γκάτγουικ, που είχε επενδύσει πολλά σε μία θετική για το ίδιο απόφαση της βρετανικής κυβέρνησης, εξέφρασε την απογοήτευσή της, τονίζοντας ότι αυτή δεν θα αποβεί εν τέλει προς όφελος της Βρετανίας και της οικονομίας της.
Να σημειωθεί ότι έντονες υπήρξαν οι αντιδράσεις για την απόφαση περί επέκτασης του αεροδρομίου του Χίθροου και από μέλη της βρετανικής κυβέρνησης, όπως ο τέως δήμαρχος του Λονδίνου και νυν υπουργός των Εξωτερικών Μπόρις Τζόνσον, ο οποίος -παρά τις οδηγίες της Τερέζα Μέι να αποφύγει τις δημόσιες τοποθετήσεις επί του θέματος- δήλωσε ότι δεν πιστεύει ότι το έργo της επέκτασης θα υλοποιηθεί. «Η ημέρα που θα εμφανιστούν οι μπουλντόζες είναι πολύ μακριά ακόμα, αν ποτέ έρθει», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Με την ανακοίνωση της απόφασης, ο συντηρητικός βουλευτής της περιφέρειας του Ρίτσμοντ Παρκ Ζακ Γκόλντσμιθ υπέβαλε την παραίτησή του, ενώ δημοτικά συμβούλια σε περιοχές που θα επηρεαστούν από τα έργα επέκτασης αναμένεται να προσφύγουν στην δικαιοσύνη για ακύρωση της απόφασης.
Ο δήμαρχος του Λονδίνου, Σαντίκ Χαν, χαρακτήρισε ευθέως την επιλογή επέκτασης του Χίθροου ως «λανθασμένη», ενώ πολλές οργανώσεις και τοπικοί σύλλογοι της νοτιοδυτικής περιφέρειας του Λονδίνου υποστηρίζουν ότι η ευρύτερη περιοχή πρόκειται να επιβαρυνθεί περιβαλλοντικά τα μέγιστα, ενώ χαρακτηρίζουν το κόστος επέκτασης του αεροδρομίου ως υπέρογκα υψηλό και ασύμφορο.


Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/GRIMSHAW ARCHITECTS & EPA/FACUNDO ARRIZABALAGA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ