
Ο ΟΗΕ επιδιώκει να προσφέρει 400 εκατομμύρια δολάρια για την αντιμετώπιση της χολέρας στην Αϊτή, μετά τις έξαρση των θανατηφόρων κρουσμάτων κατά τα τελευταία χρόνια. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται 200 εκατομμύρια δολάρια για την παροχή κονδυλίων και τη στήριξη σε οικογένειες και κοινότητες που έχουν πληγεί από την ασθένεια, όπως ανακοίνωσε ένα κορυφαίος αξιωματούχος του ΟΗΕ την περασμένη Δευτέρα, και αναμετέδωσε το πρακτορείο DPA. Μέχρι σήμερα 9.300 κάτοικοι έχουν πεθάνει ήδη από την επιδημία της χολέρας στο νησιωτικό κράτος ενώ έχουν καταγραφεί 800.000 κρούσματα από διάφορες παρεμφερείς λοιμώξεις στη χώρα.
Η νέα τροπή ως προς τη χρηματοδότηση από τον ΟΗΕ αντανακλά τις έντονες πλέον δημόσιες συζητήσεις για τις αιτίες που προκάλεσαν την αιφνίδια εμφάνιση της λοιμώδους ασθένειας στη νήσο.
Οι ειρηνευτικές δυνάμεις του ΟΗΕ που πιθανώς κατέφθασαν από μια άλλη χώρα πιστεύεται ότι έφεραν τη χολέρα στην Αϊτή μετά το τέλος του σεισμού το 2010. Οι κακές συνθήκες υγιεινής βοήθησαν σύμφωνα με το DPA και τη μετέπειτα ταχεία εξάπλωση της.
ΜΚΟ, νομικοί εμπειρογνώμονες και επιστήμονες έχουν επισημάνει σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων ότι η επιδημία προκλήθηκε από την κακή υγιεινή στο στρατόπεδο του ΟΗΕ, οι αποχετεύσεις του οποίου μόλυναν τον ποταμό Αρτιμπονίτ, την κύρια πηγή ύδρευσης της Αϊτής.
Θύματα της επιδημίας είχαν καταθέσει μήνυση εναντίον του ΟΗΕ σε δικαστήριο των ΗΠΑ, ωστόσο, ο ΟΗΕ έθεσε το καθεστώς απόλυτης ασυλίας του ως γραμμή υπεράσπισης, η οποία και έγινε δεκτή από το δικαστήριο.
Ο ΟΗΕ πρόσφατα σχεδίασε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν από τα πλημμελή συστήματα ύδρευσης και αποχέτευσης. Ο Οργανισμός έχει επίσης ως στόχο να συγκεντρώσει άλλα 200 εκατομμύρια δολάρια από τα κράτη μέλη του με εθελοντικές εισφορές ή με ειδική προσθήκη στον προϋπολογισμό των Ηνωμένων Εθνών για την παροχή οικονομικής στήριξης προς τις οικογένειες και τις κοινότητες που επηρεάζονται άμεσα από τη νόσο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ