
Σύμφωνα με μελέτη της HIS Markit οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επιβαρύνονται με εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στο κόστος καυσίμων εξαιτίας της μη επικέντρωσής τους στην αποδοτικότητα στα κρηπιδώματα των λιμένων διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων. Η μελέτη προχώρησε σε υπολογισμό της παραγωγικότητας λιμένων βασιζόμενη στον αριθμό των κινήσεων εμπορευματοκιβωτίων που πραγματοποιούνται σε ένα κρηπίδωμα προς τον συνολικό χρόνο που απαιτείται από την στιγμή που ένα πλοίο αφικνείται στα όρια της θαλάσσιας ζώνης ενός λιμένα λιμάνι μέχρι την ώρα της αναχώρησής του από το κρηπίδωμα.
Τα επίπεδα παραγωγικότητας στα 30 μεγαλύτερα λιμάνια διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζουν πτωτικές τάσεις. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης η παραγωγικότητα στα 30 λιμάνια μειώθηκε κατά 7,5% μεταξύ του πρώτου εξαμήνου του 2014 και του πρώτου εξαμήνου του 2016 στη βάση στοιχείων που παρασχέθηκαν από ναυτιλιακές εταιρείες που αντιπροσωπεύουν το 74% του παγκόσμιου στόλου. Σημαντική ήταν η μείωση της παραγωγικότητας κατά την διάρκεια του 2015, ενώ στο πρώτο εξάμηνο υπάρχει μία άνοδος, όχι όμως αρκετή ώστε να φτάσει τα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου του 2014.
Τα λιμάνια που βρίσκονται στην Μεσόγειο, παρουσίασαν την μεγαλύτερη πτώση στην αποδοτικότητά τους, καθώς καταγράφηκε μείωση της τάξης του 23%. Η δεύτερη περιοχή του πλανήτη με την μεγαλύτερη μείωση στην παραγωγικότητα των λιμένων ήταν η Μέση Ανατολή και η Ινδία με 16% στην παραγωγικότητα κρηπιδώματος, ενώ πτώση σημείωσε και η περιοχή της Άπω Ανατολής με 9%. Τα λιμάνια της νοτιοανατολικής Ασίας είχαν πτώση κατά 3% ενώ η Βόρεια Αμερική κατά 8%. Μόνο τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης βελτίωσαν την παραγωγικότητά τους κατά 7% κυρίως εξαιτίας της μείωσης του χρόνου αναμονής των πλοίων από την στιγμή που φτάνουν στην λιμενική περιοχή μέχρι την ώρα που προσεγγίζουν το κρηπίδωμα, από τις 6,9 στις 4,9 ώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι Πιβντένι, στη νότια Ουκρανία, σήμερα, έγινε γνωστό από Ουκρανούς αξιωματούχους, καθώς κλιμακώνει τα πλήγματα στην περιφέρεια της Οδησσού κατά…

Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ