
Σύμφωνα με μελέτη της HIS Markit οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επιβαρύνονται με εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στο κόστος καυσίμων εξαιτίας της μη επικέντρωσής τους στην αποδοτικότητα στα κρηπιδώματα των λιμένων διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων. Η μελέτη προχώρησε σε υπολογισμό της παραγωγικότητας λιμένων βασιζόμενη στον αριθμό των κινήσεων εμπορευματοκιβωτίων που πραγματοποιούνται σε ένα κρηπίδωμα προς τον συνολικό χρόνο που απαιτείται από την στιγμή που ένα πλοίο αφικνείται στα όρια της θαλάσσιας ζώνης ενός λιμένα λιμάνι μέχρι την ώρα της αναχώρησής του από το κρηπίδωμα.
Τα επίπεδα παραγωγικότητας στα 30 μεγαλύτερα λιμάνια διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζουν πτωτικές τάσεις. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης η παραγωγικότητα στα 30 λιμάνια μειώθηκε κατά 7,5% μεταξύ του πρώτου εξαμήνου του 2014 και του πρώτου εξαμήνου του 2016 στη βάση στοιχείων που παρασχέθηκαν από ναυτιλιακές εταιρείες που αντιπροσωπεύουν το 74% του παγκόσμιου στόλου. Σημαντική ήταν η μείωση της παραγωγικότητας κατά την διάρκεια του 2015, ενώ στο πρώτο εξάμηνο υπάρχει μία άνοδος, όχι όμως αρκετή ώστε να φτάσει τα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου του 2014.
Τα λιμάνια που βρίσκονται στην Μεσόγειο, παρουσίασαν την μεγαλύτερη πτώση στην αποδοτικότητά τους, καθώς καταγράφηκε μείωση της τάξης του 23%. Η δεύτερη περιοχή του πλανήτη με την μεγαλύτερη μείωση στην παραγωγικότητα των λιμένων ήταν η Μέση Ανατολή και η Ινδία με 16% στην παραγωγικότητα κρηπιδώματος, ενώ πτώση σημείωσε και η περιοχή της Άπω Ανατολής με 9%. Τα λιμάνια της νοτιοανατολικής Ασίας είχαν πτώση κατά 3% ενώ η Βόρεια Αμερική κατά 8%. Μόνο τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης βελτίωσαν την παραγωγικότητά τους κατά 7% κυρίως εξαιτίας της μείωσης του χρόνου αναμονής των πλοίων από την στιγμή που φτάνουν στην λιμενική περιοχή μέχρι την ώρα που προσεγγίζουν το κρηπίδωμα, από τις 6,9 στις 4,9 ώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ