
Σύμφωνα με μελέτη της HIS Markit οι ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επιβαρύνονται με εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια στο κόστος καυσίμων εξαιτίας της μη επικέντρωσής τους στην αποδοτικότητα στα κρηπιδώματα των λιμένων διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων. Η μελέτη προχώρησε σε υπολογισμό της παραγωγικότητας λιμένων βασιζόμενη στον αριθμό των κινήσεων εμπορευματοκιβωτίων που πραγματοποιούνται σε ένα κρηπίδωμα προς τον συνολικό χρόνο που απαιτείται από την στιγμή που ένα πλοίο αφικνείται στα όρια της θαλάσσιας ζώνης ενός λιμένα λιμάνι μέχρι την ώρα της αναχώρησής του από το κρηπίδωμα.
Τα επίπεδα παραγωγικότητας στα 30 μεγαλύτερα λιμάνια διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων παρουσιάζουν πτωτικές τάσεις. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης η παραγωγικότητα στα 30 λιμάνια μειώθηκε κατά 7,5% μεταξύ του πρώτου εξαμήνου του 2014 και του πρώτου εξαμήνου του 2016 στη βάση στοιχείων που παρασχέθηκαν από ναυτιλιακές εταιρείες που αντιπροσωπεύουν το 74% του παγκόσμιου στόλου. Σημαντική ήταν η μείωση της παραγωγικότητας κατά την διάρκεια του 2015, ενώ στο πρώτο εξάμηνο υπάρχει μία άνοδος, όχι όμως αρκετή ώστε να φτάσει τα επίπεδα του πρώτου εξαμήνου του 2014.
Τα λιμάνια που βρίσκονται στην Μεσόγειο, παρουσίασαν την μεγαλύτερη πτώση στην αποδοτικότητά τους, καθώς καταγράφηκε μείωση της τάξης του 23%. Η δεύτερη περιοχή του πλανήτη με την μεγαλύτερη μείωση στην παραγωγικότητα των λιμένων ήταν η Μέση Ανατολή και η Ινδία με 16% στην παραγωγικότητα κρηπιδώματος, ενώ πτώση σημείωσε και η περιοχή της Άπω Ανατολής με 9%. Τα λιμάνια της νοτιοανατολικής Ασίας είχαν πτώση κατά 3% ενώ η Βόρεια Αμερική κατά 8%. Μόνο τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης βελτίωσαν την παραγωγικότητά τους κατά 7% κυρίως εξαιτίας της μείωσης του χρόνου αναμονής των πλοίων από την στιγμή που φτάνουν στην λιμενική περιοχή μέχρι την ώρα που προσεγγίζουν το κρηπίδωμα, από τις 6,9 στις 4,9 ώρες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε μια σημαντική δωρεά προχώρησε ο εφοπλιστής και πρώην Δήμαρχος Οινουσσών Ευάγγελος Ηλ. Αγγελάκος και η οικογένεια του. Αναλυτικότερα, η δωρεά αφορά την ενίσχυση…
Η πολιτική που χαράσσουν οι δύο οικονομικοί γίγαντες στο πλαίσιο του εμπορικού πολέμου, βάσει στοιχείων της Braemar, διαφαίνεται ότι ασκεί καθοδικές πιέσεις στη ναυλαγορά…
Τα επίσημα εγκαίνια του νέου Ωνάσειου Νοσοκομείου που περιλαμβάνει το Καρδιοχειρουργικό Κέντρο, το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο και το Ωνάσειο Παίδων έκανε σήμερα ο…
Οι διμερείς σχέσεις Αυστραλίας-ΗΠΑ ενισχύονται, καθώς οι εκατέρωθεν κυβερνήσεις ανακοίνωσαν ανταποδοτικά επενδυτικά σχέδια, τόσο σε τεχνολογική ανάπτυξη και σπάνιες γαίες, όσο και στην αμυντική…
Μια ανάσα μακριά από το λανσάρισμα του ταχύτερου «bullet train» παγκοσμίως βρίσκεται η Κίνα, καθώς το υπερσύγχρονο πρωτότυπο CR450 εισήλθε πρόσφατα στο στάδιο των…
Οι υδρογονάνθρακες θα συνεχίσουν να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της παραγωγής ενέργειας σε διεθνές επίπεδο, ακόμα και μετά το 2025. Αυτό είναι το βασικό εύρημα…
Η Σανάε Τακαΐτσι, μια συντηρητική πολιτικός με εθνικιστικές απόψεις, επικεφαλής του κυβερνώντος ιαπωνικού Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος, κέρδισε σήμερα, Τρίτη 21 Οκτωβρίου, την ψήφο της…
Για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2018, η Κίνα δεν εισήγαγε κανένα φορτίο σόγιας από τις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, την ίδια ώρα που…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ