
Η Maersk ανακοίνωσε ότι σταματάει την πώληση των πλοίων που αποσύρει από τον στόλο της προκειμένου να εξασφαλίσει την περιβαλλοντικά φιλική ανακύκλωσή τους. Η υπόθεση του δεξαμενόπλοιου «North Sea Producer» αποτέλεσε την απαρχή για αυτή την απόφαση το οποίο έπειτα από 32 χρόνια υπηρεσίας με την Maersk οδηγήθηκε για διάλυση σε ένα κακής φήμης διαλυτήριο στο Μπαγκλαντές. Το πλοίο είχε πουληθεί από την Maersk τον Απρίλιο ενώ ο νέος ιδιοκτήτης του το οδήγησε σε ένα διαλυτήριο στο Μπαγκλαντές τον Αύγουστο. Η Maersk παραδέχθηκε ότι δεν είχε την δυνατότητα ελέγχου της διάθεσης του πρώην πλοίου της στο συγκεκριμένο διαλυτήριο.
Πλέον η Maersk θα αναλαμβάνει την ευθύνη για την διάλυση ενός πλοίου το οποίοι δεν είναι πλέον οικονομικά βιώσιμο για την εταιρεία και δεν θα προχωράει στην πώλησή του σε τρίτους. Έτσι η εταιρεία θα διασφαλίσει ότι η διάλυση του πλοίου θα πραγματοποιείται βάσει των προδιαγραφών που έχει θέσει η Maersk και οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τους παραμέτρους που σχετίζονται με την ασφάλεια των εργαζομένων, την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την αποφυγή φαινομένων διαφθοράς.
Να σημειωθεί ότι όταν η διάλυση ενός πλοίου λαμβάνει χώρα στην ακτή, όπως στις περιπτώσεις των διαλυτηρίων της Ινδίας και του Μπαγκλαντές, τότε τα πλοία διαλύονται κυρίως με την χρήση εργατών και όχι μηχανημάτων, οι οποίοι εργάζονται με πλημμελή εξοπλισμό ασφάλειας, με αποτέλεσμα αυξημένο κίνδυνο εργατικών ατυχημάτων. Μόνο για το 2016, 17 εργαζόμενοι έχασαν την ζωή τους στην Chittagong Beach στο Μπαγκλαντές κατά την εργασία τους σε διαλύσεις πλοίων. Επιπρόσθετα η διάλυση πλοίων με αυτό τον τρόπο ρυπαίνει σημαντικά το θαλάσσιο περιβάλλον με τοξίνες και υπολείμματα πετρελαίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ