
Η Maersk ανακοίνωσε ότι σταματάει την πώληση των πλοίων που αποσύρει από τον στόλο της προκειμένου να εξασφαλίσει την περιβαλλοντικά φιλική ανακύκλωσή τους. Η υπόθεση του δεξαμενόπλοιου «North Sea Producer» αποτέλεσε την απαρχή για αυτή την απόφαση το οποίο έπειτα από 32 χρόνια υπηρεσίας με την Maersk οδηγήθηκε για διάλυση σε ένα κακής φήμης διαλυτήριο στο Μπαγκλαντές. Το πλοίο είχε πουληθεί από την Maersk τον Απρίλιο ενώ ο νέος ιδιοκτήτης του το οδήγησε σε ένα διαλυτήριο στο Μπαγκλαντές τον Αύγουστο. Η Maersk παραδέχθηκε ότι δεν είχε την δυνατότητα ελέγχου της διάθεσης του πρώην πλοίου της στο συγκεκριμένο διαλυτήριο.
Πλέον η Maersk θα αναλαμβάνει την ευθύνη για την διάλυση ενός πλοίου το οποίοι δεν είναι πλέον οικονομικά βιώσιμο για την εταιρεία και δεν θα προχωράει στην πώλησή του σε τρίτους. Έτσι η εταιρεία θα διασφαλίσει ότι η διάλυση του πλοίου θα πραγματοποιείται βάσει των προδιαγραφών που έχει θέσει η Maersk και οι οποίες λαμβάνουν υπόψη τους παραμέτρους που σχετίζονται με την ασφάλεια των εργαζομένων, την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την αποφυγή φαινομένων διαφθοράς.
Να σημειωθεί ότι όταν η διάλυση ενός πλοίου λαμβάνει χώρα στην ακτή, όπως στις περιπτώσεις των διαλυτηρίων της Ινδίας και του Μπαγκλαντές, τότε τα πλοία διαλύονται κυρίως με την χρήση εργατών και όχι μηχανημάτων, οι οποίοι εργάζονται με πλημμελή εξοπλισμό ασφάλειας, με αποτέλεσμα αυξημένο κίνδυνο εργατικών ατυχημάτων. Μόνο για το 2016, 17 εργαζόμενοι έχασαν την ζωή τους στην Chittagong Beach στο Μπαγκλαντές κατά την εργασία τους σε διαλύσεις πλοίων. Επιπρόσθετα η διάλυση πλοίων με αυτό τον τρόπο ρυπαίνει σημαντικά το θαλάσσιο περιβάλλον με τοξίνες και υπολείμματα πετρελαίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ