
Habemus pactum, καθώς πριν λίγες μέρες, ο Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) συμφώνησε στη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου (GHG) από τα αεροσκάφη πολιτικής αεροπορίας στην βάση νέων μέτρων με παγκόσμια εφαρμογή, γεγονός που δεν πέρασε απαρατήρητο από Ευρωπαίους πλοιοκτήτες. Οι τελευταίοι μάλιστα χαιρέτισαν
αυτήν την απόφαση με τον Πρόεδρο κ. Niels Smedegaard να σημειώνει ότι η συμφωνία αυτή αποτελεί ορόσημο για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τον κλάδο των μεταφορών. Ο ίδιος δήλωσε βέβαιος πως έως τα τέλη Οκτωβρίου ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (ΙΜΟ) θα αποφασίσει για τα επόμενα βήματα που πρέπει να γίνουν στο συγκεκριμένο ζήτημα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία εφαρμόζει ένα υποχρεωτικό κανονιστικό πλαίσιο σε παγκόσμια κλίμακα για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το οποίο είναι σε ισχύ από το 2013. Ο ΙΜΟ αναμένεται πλέον να προχωρήσει ένα ακόμη βήμα εκμεταλλευόμενος τη σημαντική μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που έχει επιτευχθεί από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, μέσω της εισαγωγής ενός συστήματος συλλογής δεδομένων το οποίο θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία το 2018. Στη βάση των δεδομένων που θα συλλεχθούν αλλά και στην πραγματική κατανόηση του ζητήματος των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία, θα μπορούν να τεθούν ρεαλιστικοί στόχοι για την περαιτέρω μείωσή τους.
Κατά τον κ. Smedegaard, σημασία για τον ΙΜΟ δεν έχει μόνο η συλλογή δεδομένων και πληροφοριών αλλά η ουσιαστική εφαρμογή της συμφωνίας του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή.
Να σημειωθεί ότι το ζήτημα της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και η “αποανθρακοποίηση” της ναυτιλίας, αποτέλεσε κυρίαρχο θέμα συζήτησης στο σεμινάριο που διοργάνωσε πρόσφατα η ECSA και η Malta International Shipowners Association. Απευθυνόμενη στους συμμετέχοντες η Ευρωβουλευτής της Μάλτας και μέλος της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Miriam Dalli, εξέφρασε την πεποίθησή της πως “ο IMO πρέπει να είναι ο οργανισμός που θα αναλάβει δυναμικές πρωτοβουλίες σε διεθνές επίπεδο προκειμένου να προωθηθούν οι προσπάθειες που έχει καταβάλλει η ναυτιλιακή βιομηχανία. Η ανάληψη δράσεων σε παγκόσμιο επίπεδο θα εξαλείψει τους φόβους περί μείωσης της ανταγωνιστικότητας του κλάδου”. Η ίδια εξέφρασε και την προσωπική της άποψη ότι “η ναυτιλία πρέπει να δράσει και πρέπει να δράσει άμεσα, συνεπώς είναι επιτακτική ανάγκη ο ΙΜΟ να στείλει ένα δυνατό μήνυμα στην παγκόσμια κοινότητα ότι θα αναληφθούν πρωτοβουλίες και δράσεις”.
Φωτο: ΑΠΕ / EPA, ALI HAIDER
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ