
Θετικό κλίμα επικρατεί στις τάξεις των Ευρωπαίων πλοιοκτητών μετά την πρόσφατη εξέλιξη σχετικά με τα νέα ευρωπαϊκά σύνορα και την αντιπροσωπεία της ακτοφυλακής. Η ECSA είναι υπέρ της δημιουργίας αυτού του οργάνου (Coast Guard Agency) ως πυλώνα εγγύησης της διέλευσης των εμπορικών στόλων από τη Μεσόγειο. Αυτήν την προοπτική συμμερίζεται και ο Γ.Γ. της ECSA, κ. Patrick Verhoeven. Θυμίζουμε ότι τα εμπορικά πλοία που διασχίζουν τη Μεσόγειο έχουν διασώσει χιλιάδες ανθρώπων – μεταναστών, χωρίς ωστόσο να προορίζονται ή να είναι στα καθήκοντά τους κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τα λεγόμενα του ίδιου. Το πλήρωμα λοιπόν και εν γένει το πλοίο, είναι εκτεθειμένα σε διάφορους κινδύνους όπως ατυχήματα, ζητήματα υγείας, ψυχολογική πίεση κλπ.
Πρόκειται ουσιαστικά για τη συνεργασία τριών φορέων, δηλαδή τη συνεργασία μεταξύ European Maritime Safety Agency, European Fisheries Control Agency και Frontex. Ο κάθε φορέας από το δικό του μετερίζι θα ενισχύσει τις αρχές σε εθνικό, ευρωπαϊκό και αν χρειαστεί διεθνές επίπεδο. Αυτό θα επιτευχθεί με διαφόρους τρόπους όπως με την κοινή χρήση πληροφοριών και δεδομένων από πλοίο σε πλοίο, με την παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας συμβάλλοντας παράλληλα με χώρο ή επίγειες υποδομές, με τη θέσπιση βέλτιστων πρακτικών και εκπαίδευσης του προσωπικού, την ανάλυση των επιχειρησιακών προκλήσεων και τους εν δυνάμει κινδύνους που ανακύπτουν στο ναυτιλιακό τομέα.
Φωτο: EPA, Φωτογράφος CHRISTIAN CHARISIUS
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ