
Θετικό κλίμα επικρατεί στις τάξεις των Ευρωπαίων πλοιοκτητών μετά την πρόσφατη εξέλιξη σχετικά με τα νέα ευρωπαϊκά σύνορα και την αντιπροσωπεία της ακτοφυλακής. Η ECSA είναι υπέρ της δημιουργίας αυτού του οργάνου (Coast Guard Agency) ως πυλώνα εγγύησης της διέλευσης των εμπορικών στόλων από τη Μεσόγειο. Αυτήν την προοπτική συμμερίζεται και ο Γ.Γ. της ECSA, κ. Patrick Verhoeven. Θυμίζουμε ότι τα εμπορικά πλοία που διασχίζουν τη Μεσόγειο έχουν διασώσει χιλιάδες ανθρώπων – μεταναστών, χωρίς ωστόσο να προορίζονται ή να είναι στα καθήκοντά τους κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τα λεγόμενα του ίδιου. Το πλήρωμα λοιπόν και εν γένει το πλοίο, είναι εκτεθειμένα σε διάφορους κινδύνους όπως ατυχήματα, ζητήματα υγείας, ψυχολογική πίεση κλπ.
Πρόκειται ουσιαστικά για τη συνεργασία τριών φορέων, δηλαδή τη συνεργασία μεταξύ European Maritime Safety Agency, European Fisheries Control Agency και Frontex. Ο κάθε φορέας από το δικό του μετερίζι θα ενισχύσει τις αρχές σε εθνικό, ευρωπαϊκό και αν χρειαστεί διεθνές επίπεδο. Αυτό θα επιτευχθεί με διαφόρους τρόπους όπως με την κοινή χρήση πληροφοριών και δεδομένων από πλοίο σε πλοίο, με την παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας συμβάλλοντας παράλληλα με χώρο ή επίγειες υποδομές, με τη θέσπιση βέλτιστων πρακτικών και εκπαίδευσης του προσωπικού, την ανάλυση των επιχειρησιακών προκλήσεων και τους εν δυνάμει κινδύνους που ανακύπτουν στο ναυτιλιακό τομέα.
Φωτο: EPA, Φωτογράφος CHRISTIAN CHARISIUS
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ