
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Παρά το γεγονός ότι η προσφορά πλοίων συνεχίζει και είναι σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, κυρίως σε Containers, η απόσταση στις τιμές μεταξύ αυτών που ζητούν οι Cash Buyers και αυτές που προσφέρουν οι End Buyers – η διαφορά εκτιμάται στα $ 10 – $15/LDT – είχε σαν αποτέλεσμα το μειωμένο αριθμό κλεισιμάτων την προηγούμενη εβδομάδα ενώ η ζήτηση συνεχίζει να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.
H Ινδία, έπειτα από ένα αγοραστικό ράλι 2 εβδομάδων όπου έκλεισε τον μεγαλύτερο αριθμό Containers έβαλε φρένο την προηγούμενη εβδομάδα καθώς οι εγχώριες τιμές του σιδήρου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μειώθηκαν κατά $ 22/LDT. Παρ’ όλα αυτά το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι αρκετά έντονο και η πτώση της ζήτησης λόγω των τιμών του σιδήρου εικάζεται ότι θα είναι προσωρινή και η Ινδία θα πρωταγωνιστήσει και πάλι στις αγορές λίαν συντόμως.
Το Μπαγκλαντές, ενώ επιδεικνύει αγοραστικό ενδιαφέρον έμεινε ουσιαστικά άπραγο την προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως σε Containers και Panamax Bulkers, καθώς το ενδιαφέρον του είναι σε PCCs και Capes.
Το Πακιστάν, τελικά άρχισε να βελτιώνει τις προσφερόμενες τιμές πλησιάζοντας τα επίπεδα του ανταγωνισμού αλλά συνεχίζει να παραμένει ιδιαίτερα επιφυλακτικό στο να προσφέρει λόγω της μεταβλητότητας της αγοράς.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 502,166 DWT περίπου, εκ των οποίων το 62% (311,059 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (90,986 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 20% (100,121 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 190 – $ 200 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε στην κατηγορία 5 στην Καραϊβική, με καταστροφικούς ανέμους, καταιγίδες και πλημμυρικά φαινόμενα που αναμένεται να ενταθούν στην Τζαμάικα και την…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…

Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ