
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Παρά το γεγονός ότι η προσφορά πλοίων συνεχίζει και είναι σε αρκετά ικανοποιητικά επίπεδα, κυρίως σε Containers, η απόσταση στις τιμές μεταξύ αυτών που ζητούν οι Cash Buyers και αυτές που προσφέρουν οι End Buyers – η διαφορά εκτιμάται στα $ 10 – $15/LDT – είχε σαν αποτέλεσμα το μειωμένο αριθμό κλεισιμάτων την προηγούμενη εβδομάδα ενώ η ζήτηση συνεχίζει να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.
H Ινδία, έπειτα από ένα αγοραστικό ράλι 2 εβδομάδων όπου έκλεισε τον μεγαλύτερο αριθμό Containers έβαλε φρένο την προηγούμενη εβδομάδα καθώς οι εγχώριες τιμές του σιδήρου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μειώθηκαν κατά $ 22/LDT. Παρ’ όλα αυτά το αγοραστικό ενδιαφέρον είναι αρκετά έντονο και η πτώση της ζήτησης λόγω των τιμών του σιδήρου εικάζεται ότι θα είναι προσωρινή και η Ινδία θα πρωταγωνιστήσει και πάλι στις αγορές λίαν συντόμως.
Το Μπαγκλαντές, ενώ επιδεικνύει αγοραστικό ενδιαφέρον έμεινε ουσιαστικά άπραγο την προηγούμενη εβδομάδα, κυρίως σε Containers και Panamax Bulkers, καθώς το ενδιαφέρον του είναι σε PCCs και Capes.
Το Πακιστάν, τελικά άρχισε να βελτιώνει τις προσφερόμενες τιμές πλησιάζοντας τα επίπεδα του ανταγωνισμού αλλά συνεχίζει να παραμένει ιδιαίτερα επιφυλακτικό στο να προσφέρει λόγω της μεταβλητότητας της αγοράς.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 502,166 DWT περίπου, εκ των οποίων το 62% (311,059 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 18% (90,986 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 20% (100,121 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 275 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 270 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 190 – $ 200 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ