
O γενικός διευθυντής της Ένωσης της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Νορβηγίας προειδοποίησε τη νορβηγική κυβέρνηση ότι είναι απαραίτητο να δοθούν άμεσα εγκρίσεις για να προχωρήσουν οι έρευνες σε νέα πετρελαϊκά πεδία, έτσι ώστε να ενισχυθούν τα κρατικά έσοδα και να μην χρησιμοποιούνται τα αποθεματικά του κρατικού συνταξιοδοτικού ταμείου της χώρας.
Σύμφωνα με τον ειδησεογραφικό ιστότοπο «Energy Voice» τα σχόλια του Karl Eirik Schjøtt-Pedersen έρχονται αμέσως μετά την επίσημη ενημέρωση από τη νορβηγική κυβέρνηση ότι θα συνεχίσει να κάνει χρήση και για το επόμενο έτος μέρους των αποθεματικών του κρατικού συνταξιοδοτικού ταμείου της χώρας, το «Government Pension Fund Global», που διαχειρίζεται κεφάλαια άνω των $895 δις και θεωρείται το μεγαλύτερο του είδους του διεθνώς.
Να σημειωθεί ότι στόχος του ταμείου είναι η κάλυψη των μελλοντικών αναγκών των ασφαλιστικών οργανισμών της Νορβηγίας. Όμως, τα τελευταία χρόνια λόγω της κρίσης που πλήττει τη νορβηγική οικονομία, το Όσλο υποχρεώνεται σε συνεχή χρήση μέρους των αποθεματικών του ταμείου για να καλύψει τα διευρυνόμενα δημοσιονομικά ελλείμματα.
Ο Karl Eirik Schjøtt-Pedersen εκφράζει την έντονη ανησυχία του από την απόφαση της νορβηγικής κυβέρνησης να καταφεύγει συχνά στο ταμείο, τονίζοντας ότι θα πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη η εμφανιζόμενη πλέον ανισορροπία μεταξύ των μειούμενων εσόδων από την πετρελαϊκή βιομηχανία και των αυξανόμενων κρατικών δαπανών.
Για την Ένωση της Πετρελαϊκής Βιομηχανίας της Νορβηγίας είναι απαραίτητο να διαμορφωθεί από την κυβέρνηση ένα σαφώς πιο ελκυστικό πλαίσιο υλοποίησης νέων επενδυτικών σχεδίων για εξόρυξη και παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου από τη νορβηγική υφαλοκρηπίδα, έτσι ώστε να ενισχυθούν τα κρατικά έσοδα, που στην παρούσα φάση καταγράφουν ισχυρή πτώση.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EPA/OEYVIND HAGEN / STATOIL / HANDOUT EPA/OEYVIND HAGEN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ