
Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις χώρες του Συμβουλίου Συνεργασίας του Περσικού Κόλπου (GCC – Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ, Κουβέιτ, Μπαχρέιν, Ομάν, Σαουδική Αραβία) αδυνατούν να βρουν πρόσβαση σε νέες χρηματοδοτήσεις, εξαιτίας του δυσμενούς περιβάλλοντος που προκαλούν οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του βρετανικού οίκου οικονομικών αναλύσεων ICAEW.
Ενώ η μέση τιμή του αργού προβλέπεται να φτάσει τα $ 44/βαρέλι το 2016 για να αγγίξει τα $50/βαρέλι το 2017, οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου προκαλούν εμπόδια στις οικονομίες των χωρών του Περσικού που παραμένουν ελλειμματικές, παρά την αύξηση του ΑΕΠ στο σύνολο των χωρών κατά 2,4% φέτος και 2,8% το 2017.
Οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου προκαλούν μείωση, τόσο των δημοσίων επενδύσεων όσο και των κρατικών ταμειακών διαθεσίμων που είναι τοποθετημένα στις εμπορικές τράπεζες, με αποτέλεσμα να μειώνεται και ο ρυθμός χορήγησης νέων δανείων στην αγορά από τις τράπεζες, ενώ και οι συναλλαγματικές ισοτιμίες δημιουργούν αυξανόμενα ελλείμματα κάνοντας επιτακτική τη λήψη δημοσιονομικών μέτρων.
Σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον, η υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας των χωρών του Κόλπου κατά το πρώτο μισό του 2016, επέτεινε τη λήψη περαιτέρω μέτρων από την πλευρά των τραπεζών για να διασφαλίσουν τη ρευστότητά τους, οι οποίες έχουν στην κατοχή τους κρατικά ομόλογα.
Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι κυβερνήσεις των χωρών του Κόλπου θα πρέπει να επιμείνουν σε δημοσιονομική προσαρμογή ώστε να εξαλειφθούν τα ελλείμματα και να διασφαλιστούν τα χαμηλά επιτόκια δανεισμού των επιχειρήσεων ώστε αυτές να μπορούν να προβούν σε νέες επενδύσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ