
Οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στις χώρες του Συμβουλίου Συνεργασίας του Περσικού Κόλπου (GCC – Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Κατάρ, Κουβέιτ, Μπαχρέιν, Ομάν, Σαουδική Αραβία) αδυνατούν να βρουν πρόσβαση σε νέες χρηματοδοτήσεις, εξαιτίας του δυσμενούς περιβάλλοντος που προκαλούν οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του βρετανικού οίκου οικονομικών αναλύσεων ICAEW.
Ενώ η μέση τιμή του αργού προβλέπεται να φτάσει τα $ 44/βαρέλι το 2016 για να αγγίξει τα $50/βαρέλι το 2017, οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου προκαλούν εμπόδια στις οικονομίες των χωρών του Περσικού που παραμένουν ελλειμματικές, παρά την αύξηση του ΑΕΠ στο σύνολο των χωρών κατά 2,4% φέτος και 2,8% το 2017.
Οι χαμηλές τιμές του πετρελαίου προκαλούν μείωση, τόσο των δημοσίων επενδύσεων όσο και των κρατικών ταμειακών διαθεσίμων που είναι τοποθετημένα στις εμπορικές τράπεζες, με αποτέλεσμα να μειώνεται και ο ρυθμός χορήγησης νέων δανείων στην αγορά από τις τράπεζες, ενώ και οι συναλλαγματικές ισοτιμίες δημιουργούν αυξανόμενα ελλείμματα κάνοντας επιτακτική τη λήψη δημοσιονομικών μέτρων.
Σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον, η υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας των χωρών του Κόλπου κατά το πρώτο μισό του 2016, επέτεινε τη λήψη περαιτέρω μέτρων από την πλευρά των τραπεζών για να διασφαλίσουν τη ρευστότητά τους, οι οποίες έχουν στην κατοχή τους κρατικά ομόλογα.
Η μελέτη καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι κυβερνήσεις των χωρών του Κόλπου θα πρέπει να επιμείνουν σε δημοσιονομική προσαρμογή ώστε να εξαλειφθούν τα ελλείμματα και να διασφαλιστούν τα χαμηλά επιτόκια δανεισμού των επιχειρήσεων ώστε αυτές να μπορούν να προβούν σε νέες επενδύσεις.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ