
Ο υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων της Τουρκίας έχει, δήλωσε τη Δευτέρα στη Βιένη ότι ο πυρηνικός σταθμός Metsamor της Αρμενίας θα πρέπει άμεσα να σταματήσει τη λειτουργία του, καθώς οι πληθυσμοί της ευρύτερης περιοχής δεν μπορούν να διακινδυνεύσουν μια ακόμα καταστροφή όπως αυτή στο Τσερνομπίλ.
Ο Τούρκος υπουργός Berat Albayrak υπήρξε ιδιαίτερα αποδοκιμαστικός προς την κυβέρνηση της Αρμενίας στις δηλώσεις του κατά την 60η γενική διάσκεψη του Διεθνούς Οργανισμού Ατομικής Ενέργειας (ΔΟΑΕ). Ανάμεσα σε διπλωματικές αρχές και αξιωματούχους στην αυστριακή πρωτεύουσα τόνισε στην ομιλία του ότι πέρα από τις συνήθεις δυσκολίες στην ομαλή λειτουργία και στην ασφάλεια παλαιών πυρηνικών σταθμών οι συγκεκριμένες μονάδες είναι πλέον ευάλωτες σε τρομοκρατικά χτυπήματα.
Ο σταθμός Metsamor της Αρμενίας, χτίστηκε το 1970 και βρίσκεται 16 χιλιόμετρα από τα τουρκικά σύνορα. Αν και πριν λίγα χρόνια η Αρμενία είχε ανακοινώσει ότι θα τερματίσει τη λειτουργία του η παρούσα κυβέρνηση αποφάσισε να παρατείνει τη διάρκεια ζωής του μέχρι το 2026.
Παρά τις αντιδράσεις της Άγκυρας για τις προθέσεις του Γερεβάν, η Τουρκία σχεδιάζει την κατασκευή τριών σταθμών παραγωγής πυρηνικής ενέργειας.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Ανατολή το πρώτο εργοστάσιο πυρηνικής ενέργειας της Τουρκίας, στο Ακούγιου, είναι υπό κατασκευή σε συνεργασία με τη Ρωσία, ενώ το δεύτερο στη Σινώπη θα κατασκευαστεί από μια κοινοπραξία όπου συμμετέχουν η Γαλλία, η Ιαπωνία και η Τουρκία. Τα σχέδια για το τρίτο εργοστάσιο είναι ακόμα σε αρχικά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ