
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Η προηγούμενη εβδομάδα χαρακτηρίστηκε από τις υψηλές τιμές των Cash Buyers, οι οποίοι ανέβασαν τις προσφερόμενες τιμές σε επίπεδα άνω των $ 300/Ldt, «αναγκάζοντας» με αυτό τον τρόπο τους κατόχους Containers, των οποία η ναυλαγορά είναι σε απογοητευτικά επίπεδα, να βγάλουν πλοία στην αγορά, σε μία προσπάθεια κατοχύρωσης των υψηλά προσφερόμενων τιμών. Από την άλλη οι End Buyers, οι οποίοι αρχικά ανταποκρίθηκαν σε αυτά τα υψηλά επίπεδα, σιγά-σιγά έχουν αρχίσει και έχουν επιφυλάξεις για την διατήρηση της αγοράς σε αυτά τα επίπεδα, δεδομένης και της υπέρ-προσφοράς πλοίων, κυρίως σε Containers.
H Ινδία, είχε τον πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά των Panamax Containers, γεγονός που οφείλεται στην αυξητική πορεία των τιμών του εγχώριου σιδήρου που την τελευταία εβδομάδα «κέρδισαν» σχεδόν $ 10 LDT, αλλά και την σταθεροποίηση της ρουπίας στα ικανοποιητικά επίπεδα των 66,5 προς το δολάριο.
Το Μπαγκλαντές, απείχε από την αγορά την προηγούμενη εβδομάδα γεγονός όμως που οφείλεται στο ότι αρκετά από τα διαλυτήρια δεν είχαν ακόμη τεθεί σε πλήρη λειτουργία ύστερα από τις αργίες του Eid.
Το Πακιστάν, διατηρεί στάση αναμονής και «χτυπάει» ότι περισσεύει από την Ινδία, φυσικά σε χαμηλότερες τιμές, λαμβάνοντας όμως υπόψη ότι τα Containers δεν είναι στις προτιμήσεις του λόγω του μεγαλύτερου βυθίσματος των πλοίων αυτών.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 723,284 DWT περίπου, εκ των οποίων το 31% (224,458 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 1% (9,256 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 68% (489,570 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 285 – $ 310 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 280 – $ 305 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 275 – $ 300 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 190 – $ 200 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ