
Σε συνέδριο που διοργάνωσε η International Union of Marine Insurance (IUMI) στην Γένοβα, ο Πρόεδρος της Cargo Committee της Ένωσης, Nick Derrick, ανακοίνωσε την ανησυχητική μείωση των ασφαλίστρων στην παγκόσμια διακίνηση φορτίου από το 2014 έως το 2015, κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες, με την παγκόσμια ασφαλιστική αγορά να αγγίζει τα $15,8 δις.
Κύριοι παράγοντες για την κατακόρυφη πτώση στις τιμές των ασφαλίστρων φαίνεται να είναι η ισχυροποίηση του δολαρίου και κυρίως, η πτώση των τιμών των εμπορεύσιμων αγαθών.
Το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει “πρωταγωνιστής” στην αγορά ασφάλισης φορτίου μεταφερόμενου δια θαλάσσης, διατηρώντας το 13,3% της παγκόσμιας αγοράς. Ακολουθούν η Κίνα και η Ιαπωνία, οι οποίες κατέχουν το 9% και 8,7% αντίστοιχα.
Κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, ο Nick Derrick, ανέφερε πως η συνολική αξία και ο όγκος του μεταφερόμενου φορτίου έχουν σημειώσει δραματική μείωση, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ασφυκτικών συνθηκών στην ασφαλιστική αγορά. Την ίδια στιγμή, στατιστικές μελέτες επιβεβαιώνουν πως οι ασφαλιστές φορτίων μεταφερόμενων δια θαλάσσης αντιμετωπίζουν σημαντικότατα προβλήματα βιωσιμότητας. Ο Nick Derrick πρόσθεσε ακόμα πως κατά τους περασμένους 12 μήνες πραγματοποιήθηκαν σημαντικά περιστατικά υπεξαίρεσης στο Λονδίνο και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, τα οποία οδήγησαν σε σημαντικές οικονομικές ζημιές. Έθεσε μάλιστα στο τραπέζι τη μελλοντική επανεξέταση των υπεξαιρέσεων, οι οποίες μακροπρόθεσμα, παράγουν μη βιώσιμα αποτελέσματα για τα ασφαλιστικά ιδρύματα.
Τέλος ο κ. Derrick αναφέρθηκε στην πρόσφατη καταστροφή του δορυφόρου AMOS-6, μετά την έκρηξη του διαστημικού πυραύλου Falcon 9 της SpaceX, κατά τη διάρκεια στατικής δοκιμής στο διαστημικό κέντρο του Cape Canaveral. Το δυστυχές συμβάν, το οποίο πραγματοποιήθηκε την 1η Σεπτεμβρίου, είναι πιθανό να οδηγήσει σε περαιτέρω αύξηση των ασφαλίστρων. Σημειώνεται πως η συγκεκριμένος δορυφόρος είχε ασφαλιστεί έναντι $285 εκ. στο Λονδίνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ