
Οι δυνατότητες χρήσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (ΥΦΑ) και το ενεργειακό προφίλ της Κύπρου αποτέλεσαν αντικείμενο συζήτησης μεταξύ των βασικών παραγόντων, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης που διοργανώθηκε από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Med II στη Λεμεσό στις 16 Σεπτεμβρίου 2016.
Η εκδήλωση συγκέντρωσε υψηλόβαθμα στελέχη της κυπριακής κυβέρνησης, τοπικούς φορείς, εκπροσώπους του τομέα της ναυτιλίας και της ενέργειας καθώς και τους εταίρους του προγράμματος Poseidon Med II.
Στόχος της εκδήλωσης ήταν η παρουσίαση της εξέλιξης του προγράμματος Poseidon Med ΙΙ, κρατώντας παράλληλα το ευρύ κοινό ενήμερο σχετικά με τους ενεργειακούς πόρους της Κύπρου, την επερχόμενη νομοθεσία και την αξιοποίηση των υδρογoνανθράκων στην περιοχή. Οι εταίροι του προγράμματος Poseidon Med II παρουσίασαν την πρόοδο των τεχνικών μελετών για τις εγκαταστάσεις στα λιμάνια –και ειδικότερα στο Λιμάνι της Λεμεσού- καθώς και τα υπό μελέτη πλοία του προγράμματος. Η διεθνής εμπειρία, τα εμπορικά οφέλη των λειτουργιών ανεφοδιασμού ΥΦΑ καθώς και τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία για την προσέλκυση επενδύσεων, τέθηκαν επίσης στο μικροσκόπιο της εκδήλωσης.
Κατά την εναρκτήρια ομιλία του, ο Υπουργός Μεταφορών, Συγκοινωνιών & Έργων, Μάριος Δημητριάδης εξέφρασε τη χαρά και ικανοποίησή του για τη συμμετοχή της Αρχής Λιμένων Κύπρου καθώς και κυπριακών ιδιωτικών φορέων στο πρόγραμμα. Ο κ. Δημητριάδης υπογράμμισε την ουσιαστική δυνατότητα του ΥΦΑ ως ναυτιλιακού καυσίμου, και σημείωσε ότι θα μπορούσε να αποτελέσει λύση, πληρώντας τα τρέχοντα και μελλοντικά πρότυπα ελέγχου των Αέριων Ρύπων. Επίσης, έκανε ειδική μνεία στην προώθηση του σχετικού κανονιστικού πλαισίου καθώς και της τεχνογνωσίας που αποκομίζεται από την εφαρμογή σχετικών προγραμμάτων στην Ευρώπη.
Η εκδήλωση ακολούθησε τη διήμερη τεχνική συνάντηση με αντικείμενο τη δυνατότητα ανεφοδιασμού των πλοίων με ΥΦΑ στο Λιμάνι της Λεμεσού, εξετάζοντας σχετικά ζητήματα ασφαλείας και κανονισμούς. Οι συμμετέχοντες στην τεχνική συνάντηση, υπό την καθοδήγηση του Θάνου Κολιόπουλου, Global Special Projects Manager του Lloyd’s Register, συνέβαλαν ενεργά στην ανοικτή συζήτηση σχετικά με τις λειτουργίες του ανεφοδιασμού ΥΦΑ, τη διαθέσιμη τεχνολογία, δικλείδες ασφαλείας και κανονισμούς. Παράλληλα, διαμορφώθηκε ένα μελλοντικό σενάριο σχετικά με την παροχή ΥΦΑ ως καύσιμο στο Λιμάνι της Λεμεσού, υπολογίζοντας πραγματικές ανάγκες καυσίμου, με βάση τους τύπους πλοίων και τα εξυπηρετούμενα δρομολόγια από το Λιμάνι.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ