
Στις 16 Σεπτεμβρίου το πλοίο Shturman Albanov, το δεξαμενόπλοιο της Sovcomflot για δρομολόγια στην Αρκτική, παρέδωσε το πρώτο του φορτίο αργού πετρελαίου (34.000 τόνοι) από την πετρελαιοπηγή της Gazprom Neft στο Novy Port, στο λιμάνι του Murmansk.
Το Shturman Albanov αποτελεί το πρώτο πλοίο μίας σειράς δεξαμενόπλοιων ειδικά σχεδιασμένων για δρομολόγια στην Αρκτική, τα οποία παρήγγειλε το Sovcomflot Group, το οποίο έχει μακροχρόνια σύμβαση με την Gazprom Neft.
Κάθε δεξαμενόπλοιο έχει χωρητικότητα περίπου 42,000 dwt. O Ρωσικός Νηογνώμονας (RS) εκχώρησε τα συγκεκριμένα πλοία στην κατηγορία ice class Arc 7, ενώ η κατασκευή τριών πλοίων της σειράς χρηματοδοτήθηκε από την Sberbank CIB. Η σύμβαση πίστωσης η οποία υπεγράφη στα τέλη του προηγούμενου έτους, δημιούργησε ένα σημαντικό θεμέλιο για την επέκταση της συμμετοχής ενός ρωσικού πιστωτικού ιδρύματος στη χρηματοδότηση έργων ναυπήγησης τα οποία απαιτούν μεγάλα κεφάλαια.
Η τελετή ονοματοδοσίας του πλοίου Shturman Albanov έλαβε χώρα στις 20 Ιουλίου 2016. Στις 16 Αυγούστου, το δεξαμενόπλοιο εντάχθηκε στο στόλο του SCF Group και έπλευσε προς το σημείο φόρτωσης στον Kόλπου του Ob. Το Shturman Albanov φέρει τη ρωσική σημαία και έχει λιµένα νηολογίου το Saint Petersburg. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου είναι μοναδικά. Ο σχεδιασμός του πλοίου λαμβάνει υπ’όψιν τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των νερών του Kόλπου του Ob, όπου ορισμένες περιοχές έχουν σχετικά ρηχά νερά (περίπου 10 μέτρα βάθος), και το γεγονός ότι η περιοχή αυτή είναι καλυμμένη με πάγο από τον Οκτώβριο μέχρι τον Ιούλιο.
Το Shturman Albanov είναι ικανό να λειτουργεί στην Αρκτική όλο τον χρόνο σε θερμοκρασίες που μπορεί να φτάσουν ακόμα και –45°С. Το σύστημα πρόωσης του πλοίου αποτελείται από δύο προωθητήρες Azipod με συνολική ισχύ 22MW, παρέχοντας μια υψηλή παγοθραυστική ικανότητα και καλή ευελιξία για πλεύση μέσα από περιοχές με παγόβουνα.
Σύμφωνα με τον CEO και Chairman της PAO Sovcomflot, Sergey Frank, η έναρξη λειτουργίας του δεξαμενόπλοιου Shturman Albanov του SCF Group αποτελεί ένα σημείο ορόσημο. Τα νέα δεξαμενόπλοια της Sovcomflot θα επιτρέπουν τη μεταφορά πετρελαίου, όλο το χρόνο,από τις εκβολές του Ob για πρώτη φορά στην ιστορία.
Ο καπετάνιος του δεξαμενόπλοιου Shturman Albanov, κ.Vyacheslav Gafurov πρόσθεσε: “Από τεχνικής απόψεως, το Shturman Albanov ικανοποιεί τα υψηλότερα κριτήρια ασφάλειας. Παρ’ όλα αυτά, η ασφαλής λειτουργία των πλοίων στην Αρκτική περιοχή είναι μια σοβαρή δουλειά, η οποία απαιτεί όχι μόνον τέλειο εξοπλισμό αλλά και ειδικές δεξιότητες και έμπειρο πλήρωμα για να λειτουργήσει το πλοίο. Η Sovcomflot εμπλέκεται ήδη σε όλα τα offshore projects σε όλα τα γεωγραφικά πλάτη της Ρωσίας, ενώ δεν πρόκειται για την πρώτη χρονιά αναλαμβάνουμε κάτι τέτοιο. Πρώτα ήταν το Varanday και το Prirazlomnoye, ενώ έχουμε καταφέρει και πλοήγηση καθ’όλη την διάρκεια του χρόνου στον Pechora και τη θάλασσα Barents. ‘Έχουμε κάνει ταξίδια διέλευσης κατά μήκος της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου πλοήγησης. Τώρα σειρά έχουν τα projects του Novy Port και του Yamal LNG, στη θάλασσα του Κάρα. Προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω το επίπεδο της προετοιμασίας των αξιωματικών γέφυρας, ειδικά εκπαιδευτικά μαθήματα και προγράμματα έχουν σχεδιαστεί, όπως για παράδειγμα ένα πρόγραμμα προσομοίωσης των πραγματικών συνθηκών ναυσιπλοΐας στη Θάλασσα του Κάρα.”
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ