
Δύο διαγωνισμοί της ΟΛΘ Α.Ε. προσέλκυσαν το ενδιαφέρον μας καθώς υπάρχουν ενδείξεις για αλλαγή του τρόπου λειτουργίας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Θεσσαλονίκης στο τμήμα που αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τον προβλήτα στους χώρους αποθήκευσης και το αντίστροφο.
Πιο συγκεκριμένα η ΟΛΘ Α.Ε. δημοσίευσε δύο διαγωνισμούς για την προμήθεια 10 ημιρυμουλκούμενων οχημάτων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (trailers) για τη διακίνησης έμφορτων και κενών εμπορευματοκιβωτίων εντός του Σ.ΕΜΠΟ, προϋπολογισμού €390.000 (χωρίς ΦΠΑ) καθώς και επτά ελκυστήρων (tractors) προϋπολογισμού €980.000 (χωρίς ΦΠΑ). Με βάση αυτά τα δεδομένα φαίνεται ότι η ΟΛΘ Α.Ε. αλλάζει τον τρόπο διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων εντός του Σ.ΕΜΠΟ., μία διαδικασία η οποία σήμερα εκτελείται από straddle carriers τα οποία παραλαμβάνουν τα εμπορευματοκιβώτια από τη βάση των γερανογεφυρών και τα μεταφέρουν στους χώρους στοιβασίας και το αντίστροφο. Με τον καινούριο εξοπλισμό φαίνεται ότι τα straddle carriers θα περιοριστούν στον πραγματικό τους ρόλο που είναι η στοιβασία των εμπορευματοκιβωτίων ενώ τη μεταφορά τους από τη βάση των γερανογεφυρών μέχρι τους χώρους στοιβασίας θα την αναλάβουν τα νέα οχήματα.
Να σημειωθεί ότι η χρήση trailers για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων εντός Σ.ΕΜΠΟ. είναι συνήθης πρακτική. Το μόνο ζήτημα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το μικρό μέγεθος του τερματικού το οποίο ενδεχομένως να περιορίσει τα οικονομικά οφέλη που δημιουργεί ο νέος εξοπλισμός καθώς οι αποστάσεις που διανύονται εντός του τερματικού είναι σχετικά μικρές.
Φωτο: ΑΠΕ / ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ