
Δύο διαγωνισμοί της ΟΛΘ Α.Ε. προσέλκυσαν το ενδιαφέρον μας καθώς υπάρχουν ενδείξεις για αλλαγή του τρόπου λειτουργίας του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Θεσσαλονίκης στο τμήμα που αφορά τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τον προβλήτα στους χώρους αποθήκευσης και το αντίστροφο.
Πιο συγκεκριμένα η ΟΛΘ Α.Ε. δημοσίευσε δύο διαγωνισμούς για την προμήθεια 10 ημιρυμουλκούμενων οχημάτων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (trailers) για τη διακίνησης έμφορτων και κενών εμπορευματοκιβωτίων εντός του Σ.ΕΜΠΟ, προϋπολογισμού €390.000 (χωρίς ΦΠΑ) καθώς και επτά ελκυστήρων (tractors) προϋπολογισμού €980.000 (χωρίς ΦΠΑ). Με βάση αυτά τα δεδομένα φαίνεται ότι η ΟΛΘ Α.Ε. αλλάζει τον τρόπο διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων εντός του Σ.ΕΜΠΟ., μία διαδικασία η οποία σήμερα εκτελείται από straddle carriers τα οποία παραλαμβάνουν τα εμπορευματοκιβώτια από τη βάση των γερανογεφυρών και τα μεταφέρουν στους χώρους στοιβασίας και το αντίστροφο. Με τον καινούριο εξοπλισμό φαίνεται ότι τα straddle carriers θα περιοριστούν στον πραγματικό τους ρόλο που είναι η στοιβασία των εμπορευματοκιβωτίων ενώ τη μεταφορά τους από τη βάση των γερανογεφυρών μέχρι τους χώρους στοιβασίας θα την αναλάβουν τα νέα οχήματα.
Να σημειωθεί ότι η χρήση trailers για τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων εντός Σ.ΕΜΠΟ. είναι συνήθης πρακτική. Το μόνο ζήτημα για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι το μικρό μέγεθος του τερματικού το οποίο ενδεχομένως να περιορίσει τα οικονομικά οφέλη που δημιουργεί ο νέος εξοπλισμός καθώς οι αποστάσεις που διανύονται εντός του τερματικού είναι σχετικά μικρές.
Φωτο: ΑΠΕ / ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…

Καθώς η Δύση σφίγγει τη μέγγενη των κυρώσεων κατά της Μόσχας, οι μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ρωσίας υφίστανται ολοένα και πιο ισχυρά πλήγματα. Στο…

Ο Δρ Νικόλας Π. Τσάκος, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Tsakos Energy Navigation (TEN), βραβεύτηκε στο πλαίσιο της ετήσιας φιλανθρωπικής εκδήλωσης «Chrysanthemum Ball» στη…

Έργα ύψους 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ σε επτά άξονες, δρομολογούνται προκειμένου να υλοποιηθεί το σχέδιο για τη διαχείριση του νερού έτσι ώστε η χώρα να…

Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης των ελληνικών ναυπηγείων και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και…

Στο 1,7% μειώθηκε ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Οκτώβριο από 1,8% τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat. Στην Ευρωζώνη, ο πληθωρισμός…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ