
Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου συνάντηση των Επιτροπών για την τεχνική προετοιμασία ενός -σημαντικού για την ανάπτυξη του Έβρου- έργου, την ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου – Σβίλεγκραντ – Μπουργκάς.
Το έργο έχει χαρακτηριστεί ως έργο συνδυασμένων μεταφορών μαζί με έργα οδοποιίας και αναβάθμισης λιμένων. Με την ολοκλήρωση του έργου δεν θα αναβαθμιστεί μόνο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αλλά και το Πύθιο και το Ορμένιο, ως πύλες φορτίων από την Τουρκία και τη Βουλγαρία για την εισαγωγή και εξαγωγή προϊόντων από και προς τη Μαύρη Θάλασσα.
Η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης -στην ουσία αναβαθμίζεται μια γραμμή που συνδέει την Αλεξανδρούπολη με το Μπουργκάς στη Βουλγαρία- με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων, παρακάμπτοντας την θαλάσσια μεταφορά μέσω Βοσπόρου και μειώνοντας το χρόνο διαδρομής από 2 – 2,5 ημέρες σήμερα, σε περίπου 6 ώρες.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα και πιο στρατηγικά σιδηροδρομικά έργα της χώρας. Ουσιαστικά είναι έργο ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης της μονής γραμμής 180χλμ εκτός από ένα τμήμα 9χλμ που περιλαμβάνει ανύψωση γραμμής.
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν στη σύσταση κοινής ομάδας εργασίας με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τη συγκέντρωση όλων των τεχνικών στοιχείων του έργου, έτσι ώστε περί τα τέλη Νοεμβρίου να πραγματοποιηθεί η δεύτερη συνάντηση των επιτροπών στο Μπουργκάς και το τελικό κοινό πόρισμα να υποβληθεί στους δύο Υπουργούς Μεταφορών (Ελλάδας και Βουλγαρίας) για την υποβολή ένταξης του έργου στο πακέτο Γιουνκέρ.
Στην Ελληνική Εθνική Επιτροπή συμμετείχαν, ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΑ Χρήστος Δούκας και ο Τεχνικός Προϊστάμενος του Οργανισμού Χρήστος Γκαζέπης.
Φωτό: ola-sa.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ