
Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου συνάντηση των Επιτροπών για την τεχνική προετοιμασία ενός -σημαντικού για την ανάπτυξη του Έβρου- έργου, την ηλεκτροκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου Αλεξανδρούπολης – Ορμενίου – Σβίλεγκραντ – Μπουργκάς.
Το έργο έχει χαρακτηριστεί ως έργο συνδυασμένων μεταφορών μαζί με έργα οδοποιίας και αναβάθμισης λιμένων. Με την ολοκλήρωση του έργου δεν θα αναβαθμιστεί μόνο το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αλλά και το Πύθιο και το Ορμένιο, ως πύλες φορτίων από την Τουρκία και τη Βουλγαρία για την εισαγωγή και εξαγωγή προϊόντων από και προς τη Μαύρη Θάλασσα.
Η σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης -στην ουσία αναβαθμίζεται μια γραμμή που συνδέει την Αλεξανδρούπολη με το Μπουργκάς στη Βουλγαρία- με το σιδηροδρομικό δίκτυο θα λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων, παρακάμπτοντας την θαλάσσια μεταφορά μέσω Βοσπόρου και μειώνοντας το χρόνο διαδρομής από 2 – 2,5 ημέρες σήμερα, σε περίπου 6 ώρες.
Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα και πιο στρατηγικά σιδηροδρομικά έργα της χώρας. Ουσιαστικά είναι έργο ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης της μονής γραμμής 180χλμ εκτός από ένα τμήμα 9χλμ που περιλαμβάνει ανύψωση γραμμής.
Και οι δύο πλευρές συμφώνησαν στη σύσταση κοινής ομάδας εργασίας με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τη συγκέντρωση όλων των τεχνικών στοιχείων του έργου, έτσι ώστε περί τα τέλη Νοεμβρίου να πραγματοποιηθεί η δεύτερη συνάντηση των επιτροπών στο Μπουργκάς και το τελικό κοινό πόρισμα να υποβληθεί στους δύο Υπουργούς Μεταφορών (Ελλάδας και Βουλγαρίας) για την υποβολή ένταξης του έργου στο πακέτο Γιουνκέρ.
Στην Ελληνική Εθνική Επιτροπή συμμετείχαν, ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΑ Χρήστος Δούκας και ο Τεχνικός Προϊστάμενος του Οργανισμού Χρήστος Γκαζέπης.
Φωτό: ola-sa.gr
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Πολυδιάστατες φαίνεται πως θα είναι οι επιδράσεις στις στρατηγικές των ναυλωτών από τα αντίμετρα της Κίνας στις ΗΠΑ. Στις 10 Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο…
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) αύξησε την Τρίτη την πρόβλεψή του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη για το 2025 σε 3,2% από 3% συγκριτικά…
Την εκκίνηση αυτού που θα θεωρείται το δεύτερο μεγαλύτερο ορυχείο γραφίτη, από άποψη αποθεμάτων, εκκίνησε το νοτιοκορεατικό conglomerate Posco International στην Τανζανία. Με την…
Την ισχύ του σαουδαραβικού αργού στην παγκόσμια αγορά πετρελαίου επιβεβαίωσε για μία ακόμα φορά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Saudi Aramco, Amin Nasser. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ