Σχόλιο του Πάνου Ζαχαριάδη, Τεχνικού Διευθυντή Atlantic Bulk Carriers Management Ltd.
Ο κ. Πάνος Ζαχαριάδης, Τεχνικός Διευθυντής Atlantic Bulk Carriers Management Ltd., καταγράφει τις πρώτες σκέψεις μετά τη χθεσινή εξέλιξη επικύρωσης της συνθήκης για την Ballast Water Management.
«Κατά πρώτον εκπλήσσομαι που ανακοινώνεται ότι “πέρασε” αμέσως με την κατάθεση των εγγράφων – έγκριση της Φινλανδίας στον ΙΜΟ. Κανονικά τώρα ο ΙΜΟ πρέπει να προβεί σε ακριβή καταμέτρηση του σημερινού τονάζ όλων των μέχρι τώρα χωρών που έχουν εγκρίνει τη σύμβαση, καθότι με το τονάζ της Φιλανδίας το ποσοστό ήταν οριακό (35,01%) σύμφωνα με παλαιότερες καταμετρήσεις.
Κανονικά υπάρχοντα πλοία των οποίων το πιστοποιητικό ΙΟPP λήγει μετά το δωδεκάμηνο (δηλ. μετά από τις 8/9/17) πρέπει να εγκαταστήσουν συσκευές BWT με ΙΜΟ πιστοποίηση. Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα πρώιμης ανανέωσης του πιστοποιητικού. Τα νεότευκτα (τρόπιδας μετά τις 8/9/17) θα πρέπει να φέρουν συσκευή κατά την παράδοση.
Όπως και νά’χει όμως περιμένω εξελίξεις στην Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Οκτωβρίου δεδομένου ότι υπάρχουν καταθέσεις της Λιβερίας και του WSC (World Shipping Council – container operators) που ζητούν περεταίρω καθυστέρηση των ημερομηνιών με διάφορες (κατά τη γνώμη μου σωστές) αιτιολογήσεις. Η Λιβερία αναφέρει ότι το δυναμικό των ναυπηγείων δεξαμενισμών δεν επαρκεί για όλο το στόλο στις επίμαχες ημερομηνίες. Το WSC αναφέρει ότι εφόσον ο ΙΜΟ έχει ήδη αποφασίσει να αναβαθμίσει τις απαιτήσεις που πρέπει να ικανοποιούν τα μηχανήματα (λόγω αποδεδειγμένης ανεπάρκειας των παλαιών απαιτήσεων) θα είναι άσκοπο να υποχρεώσει πλοία να εγκαταστήσουν μηχανήματα “πρώτης γενιάς” που δεν καλοδουλεύουν πάντα και αντ’ αυτού θα πρέπει πρώτα να εγκρίνει τις νέες απαιτήσεις και μετά να υποχρεώσει τους πλοιοκτήτες να επενδύσουν.
Αν οι προτάσεις αυτές τύχουν υποστήριξης στην MEPC τότε θα έχουμε νέες ημερομηνίες εφαρμογής».