
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Παρά το γεγονός ότι to προηγούμενο διάστημα υπήρξε κάποια κινητικότητα, ιδιαίτερα στα Containers, την προηγούμενη εβδομάδα το αγοραστικό ενδιαφέρον ήταν μειωμένο, με μόνη εξαίρεση μερικά Panamax τα οποία κλείστηκαν.
Σε γενικές γραμμές η αγορά βρίσκεται σε στάση αναμονής καθώς υπάρχει η πεποίθηση ότι οδεύοντας προς το τελευταίο τρίμηνο η προσφορά των πλοίων θα αυξηθεί με αποτέλεσμα οι προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers να παρουσιάσουν πτωτική τάση.
Στην Ινδία, ενώ τα αποθέματα στα διαλυτήρια έχουν αρχίσει να εμφανίζουν τα πρώτα σημάδια μείωσης, από τα Containers που είχαν αγοράσει όλο το προηγούμενο διάστημα, η ρουπία βρίσκεται στα 66.5 προς το δολάριο και οι τιμές του σιδήρου σε θετικά επίπεδα, οι προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers συνεχίζουν και είναι σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά των Cash Buyers με αποτέλεσμα η δραστηριότητα να είναι ιδιαίτερα μειωμένη.
Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα αποχής λόγω των επίσημων αργιών αλλά και της περιόδου των μουσώνων, επέστρεψε στην αγορά, κυρίως για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και συγκεκριμένα σε Panamax, σε τιμές ιδιαίτερα ελκυστικές συγκριτικά με τα επίπεδα του προηγούμενου διαστήματος.
Στο Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι το αγοραστικό ενδιαφέρον έδειξε αυξητικές τάσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, αρκετοί End Buyers είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στο να προχωρήσουν σε κάποιο κλείσιμο λόγω της αβεβαιότητας που υπάρχει στο ποια θα είναι τελικά η επιβάρυνση από τη νέα φορολογία που επιβλήθηκε με τον νέο προϋπολογισμό του Ιουνίου.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 616,158 DWT περίπου, εκ των οποίων το 74% (454,557 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (38,719 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 20% (122,882 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 255 – $ 285 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 170 – $ 180 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ