
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Παρά το γεγονός ότι to προηγούμενο διάστημα υπήρξε κάποια κινητικότητα, ιδιαίτερα στα Containers, την προηγούμενη εβδομάδα το αγοραστικό ενδιαφέρον ήταν μειωμένο, με μόνη εξαίρεση μερικά Panamax τα οποία κλείστηκαν.
Σε γενικές γραμμές η αγορά βρίσκεται σε στάση αναμονής καθώς υπάρχει η πεποίθηση ότι οδεύοντας προς το τελευταίο τρίμηνο η προσφορά των πλοίων θα αυξηθεί με αποτέλεσμα οι προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers να παρουσιάσουν πτωτική τάση.
Στην Ινδία, ενώ τα αποθέματα στα διαλυτήρια έχουν αρχίσει να εμφανίζουν τα πρώτα σημάδια μείωσης, από τα Containers που είχαν αγοράσει όλο το προηγούμενο διάστημα, η ρουπία βρίσκεται στα 66.5 προς το δολάριο και οι τιμές του σιδήρου σε θετικά επίπεδα, οι προσφερόμενες τιμές από τους End Buyers συνεχίζουν και είναι σε χαμηλότερα επίπεδα από αυτά των Cash Buyers με αποτέλεσμα η δραστηριότητα να είναι ιδιαίτερα μειωμένη.
Το Μπαγκλαντές, ύστερα από ένα μεγάλο διάστημα αποχής λόγω των επίσημων αργιών αλλά και της περιόδου των μουσώνων, επέστρεψε στην αγορά, κυρίως για πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και συγκεκριμένα σε Panamax, σε τιμές ιδιαίτερα ελκυστικές συγκριτικά με τα επίπεδα του προηγούμενου διαστήματος.
Στο Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι το αγοραστικό ενδιαφέρον έδειξε αυξητικές τάσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, αρκετοί End Buyers είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στο να προχωρήσουν σε κάποιο κλείσιμο λόγω της αβεβαιότητας που υπάρχει στο ποια θα είναι τελικά η επιβάρυνση από τη νέα φορολογία που επιβλήθηκε με τον νέο προϋπολογισμό του Ιουνίου.
Η Κίνα, συνεχίζει να απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 616,158 DWT περίπου, εκ των οποίων το 74% (454,557 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 6% (38,719 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 20% (122,882 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 255 – $ 285 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 260 – $ 290 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Κίνα: Από $ 170 – $ 180 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ