
Σταθεροποιητικές τάσεις στη ναυλαγορά του χύδην ξηρού φορτίου, με εξαίρεση τα capes, και στάση αναμονής στην αγορά του χύδην υγρού δείχνουν τα στοιχεία της Alibra Shipping Ltd, με βάση την τακτική έκθεση της εταιρείας για την πορεία της ναυλαγοράς.
Στα χύδην ξηρά φορτία οι ναύλοι στα Panamax παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ιδιαίτερα στην περιοχή του Ειρηνικού με τους ναύλους να κυμαίνονται στα $6.200 ανά ημέρα για συμβόλαια έξι μηνών. Τα Supramax και τα Handy είναι αντιμέτωπα με χαμηλή προσφορά φορτίων και ναύλων παρά το γεγονός ότι οι σχετικοί δείκτες της αγοράς διατηρούν αισιοδοξία στις συγκεκριμένες κατηγορίες φορτηγών πλοίων. Στον αντίποδα τα Capes ωφελήθηκαν από ένα μίνι ράλυ τιμών καθώς οι κύριοι ιδιοκτήτες σιδηρομεταλλευμάτων, BHP και Rio Tinto, βελτίωσαν τις εξαγωγές τους στην Κίνα. Αποτέλεσμα, οι ναύλοι να κυμαίνονται στην περιοχή των $9.000 ανά ημέρα για διετής ναυλώσεις.
Στην αγορά των χύδην ξηρών φορτίων, όλοι αναμένουν τη συνάντηση του ΟΠΕΚ τον Σεπτέμβριο, στην οποία εκτιμάται ότι θα αποφασιστεί το πάγωμα της παραγωγής το οποίο θα συμβάλλει θετικά στην ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης. To Brent διαπραγματεύεται πέριξ των $48 λίγο κάτω από την ανώτατη τιμή των $50 που είχε επιτευχθεί τον Αύγουστο. Στην spot αγορά ο μέσος ναύλος έχει φτάσει στα χαμηλότερα επίπεδα ιδιαίτερα για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια. Στις χρονοναυλώσεις όλες οι κατηγορίες πλοίων υπέστησαν μειώσεις στους ναύλους, με την ετήσια χρονοναύλωση ενός VLCC να κυμαίνεται στα $30.000 την ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ