
Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφεται σταθεροποίηση στα μεγέθη του λιμένα του Αμβούργου, με τα διακινηθέντα εμπορεύματα να αγγίζουν τους 70,2 εκατ. τόνους, ενώ παράλληλα παρατηρείται αξιόλογη αύξηση στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές από και προς το μεγαλύτερο γερμανικό λιμάνι.
Συγκεκριμένα, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2016 τα δια θαλάσσης διακινηθέντα φορτία από και προς τους τερματικούς σταθμούς του Αμβούργου, συμπεριλαμβανομένων των χύδην και των γενικών φορτίων, άγγιξαν τους 70,2 εκατ. τόνους, που μεταφράζεται σε μικρή μείωση σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 κατά 0,9%.
Σε ό,τι αφορά την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, από το λιμένα του Αμβούργου διακινήθηκαν κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους 4,5 εκατ. TEUs, καταγράφοντας μείωση της τάξης του 1,2%.
Ο Άλεξ Μάτερν, εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ. του λιμένα του Αμβούργου και joint CEO του τομέα μάρκετινγκ του λιμένα (Port of Hamburg Marketing), δήλωσε ότι μπορεί η διακίνηση φορτίων να ήταν κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους ελαφρώς χαμηλότερη σε σχέση με το 2015, αλλά «η τάση είναι σαφώς σταθεροποιητική». Μάλιστα, ο ίδιος τόνισε ότι με δεδομένο πως στο δεύτερο τρίμηνο του έτους καταγράφηκε σε σχέση με το πρώτο αύξηση στα διακινηθέντα φορτία σε ποσοστό 1,9%, αυτό που αναμένεται για το δεύτερο εξάμηνο του 2016 είναι περαιτέρω άνοδος των μεγεθών.
Να σημειωθεί ότι σημαντική αύξηση καταγράφηκε στον όγκο των εμπορευμάτων που διακινήθηκαν από και προς το λιμένα μέσω του σιδηροδρόμου. Συγκεκριμένα, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους διακινήθηκαν 23,8 εκατ. τόνοι, αύξηση που αγγίζει το 3,9%. Σχολιάζοντας αυτό το δεδομένο, ο Άλεξ Μάτερν τόνισε ότι «ο λιμένας του Αμβούργου ενισχύει την θέση του ως το μεγαλύτερο “σιδηροδρομικό λιμάνι” της Ευρώπης».
Φωτό: flickr.com/kees torn
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Εν μέσω επιβράδυνσης του επενδυτικού ενδιαφέροντος για νεότευκτα σε διεθνές επίπεδο, οι παραγγελίες των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Την τελευταία εβδομάδα, μάλιστα,…
Οι ελλείψεις νερού στο νότιο Τέξας εγκυμονούν κινδύνους για έναν ταχέως αναπτυσσόμενο βιομηχανικό κόμβο, ο οποίος θεωρείται ζωτικής σημασίας για τον διπλό στόχο Τραμπ,…
Πολυδιάστατες φαίνεται πως θα είναι οι επιδράσεις στις στρατηγικές των ναυλωτών από τα αντίμετρα της Κίνας στις ΗΠΑ. Στις 10 Οκτωβρίου 2025, το Υπουργείο…
Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) αύξησε την Τρίτη την πρόβλεψή του για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη για το 2025 σε 3,2% από 3% συγκριτικά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ