
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία συνήλθε χθες προκειμένου να εξετάσει διεξοδικά τα αποτελέσματα του ελέγχου που πραγματοποίησαν κλιμάκια αντιπροσώπων της ΠΝΟ στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία με ξένη σημαία στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Ιταλία αναφέρει χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή της:
«Ζοφερή είναι η κατάσταση που επικρατεί στις πορθμειακές γραμμές της Χώρας (Κέρκυρα, Ρίο-Αντίρριο, Καβάλα, Σαλαμίνα κλπ.) όπου οι ναυτεργάτες απασχολούνται καθημερινά με εξαντλητικά ωράρια κατά παράβαση των ισχυουσών διεθνών συμβάσεων για τον χρόνο εργασίας και ανάπαυσης, κι αντιμετωπίζουν συνθήκες τριτοκοσμικών χωρών, κάτω από την πίεση των πλοιοκτητών και του κινδύνου της απόλυσής τους.
“Στην αυτή συνεδρίαση η συζήτηση επεκτάθηκε και στα υπόλοιπα μείζονος σημασίας προβλήματα που απασχολούν και ταλανίζουν όλους τους Έλληνες εργαζόμενους και ιδιαίτερα τους ναυτεργάτες από την εφαρμογή όλων των εκτελεστικών νόμων των μνημονίων (ασφαλιστικός νόμος, περικοπές συντάξεων, διάλυση του ΝΑΤ, συλλογικές συμβάσεις εργασίας, οργανικές συνθέσεις, ΓΕΝΕ κλπ.) και για μια ακόμη φορά επιβεβαιώθηκε η σκληρή πραγματικότητα ότι η όλη κατάσταση και τα προβλήματα όχι μόνο δεν επιλύονται με την ψήφιση των προσφάτων νομοσχεδίων αλλά αντίθετα καθημερινά γιγαντώνονται.
“Η Διοίκηση της ΠΝΟ σε μια ύστατη προσπάθειά της καλεί το ΥΝΑ και τις αρμόδιες αρχές καθώς και την εργοδοτική πλευρά να σταματήσουν να προκαλούν και να παραβιάζουν κάθε σχετική διάταξη που προστατεύει τους Έλληνες ναυτεργάτες. Σε διαφορετική περίπτωση οι απαντήσεις θα είναι πλέον δυναμικές και σκληρές, αρχής γενομένης με μεμονωμένες και στοχευμένες συνδικαλιστικές παρεμβάσεις, όπου χρειάζεται, η δε δρομολόγηση των διαδικασιών για απεργιακές κινητοποιήσεις ήδη έχει αρχίσει”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ