
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία συνήλθε χθες προκειμένου να εξετάσει διεξοδικά τα αποτελέσματα του ελέγχου που πραγματοποίησαν κλιμάκια αντιπροσώπων της ΠΝΟ στα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία με ξένη σημαία στη γραμμή Ηγουμενίτσα-Ιταλία αναφέρει χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, σε ανακοίνωσή της:
«Ζοφερή είναι η κατάσταση που επικρατεί στις πορθμειακές γραμμές της Χώρας (Κέρκυρα, Ρίο-Αντίρριο, Καβάλα, Σαλαμίνα κλπ.) όπου οι ναυτεργάτες απασχολούνται καθημερινά με εξαντλητικά ωράρια κατά παράβαση των ισχυουσών διεθνών συμβάσεων για τον χρόνο εργασίας και ανάπαυσης, κι αντιμετωπίζουν συνθήκες τριτοκοσμικών χωρών, κάτω από την πίεση των πλοιοκτητών και του κινδύνου της απόλυσής τους.
“Στην αυτή συνεδρίαση η συζήτηση επεκτάθηκε και στα υπόλοιπα μείζονος σημασίας προβλήματα που απασχολούν και ταλανίζουν όλους τους Έλληνες εργαζόμενους και ιδιαίτερα τους ναυτεργάτες από την εφαρμογή όλων των εκτελεστικών νόμων των μνημονίων (ασφαλιστικός νόμος, περικοπές συντάξεων, διάλυση του ΝΑΤ, συλλογικές συμβάσεις εργασίας, οργανικές συνθέσεις, ΓΕΝΕ κλπ.) και για μια ακόμη φορά επιβεβαιώθηκε η σκληρή πραγματικότητα ότι η όλη κατάσταση και τα προβλήματα όχι μόνο δεν επιλύονται με την ψήφιση των προσφάτων νομοσχεδίων αλλά αντίθετα καθημερινά γιγαντώνονται.
“Η Διοίκηση της ΠΝΟ σε μια ύστατη προσπάθειά της καλεί το ΥΝΑ και τις αρμόδιες αρχές καθώς και την εργοδοτική πλευρά να σταματήσουν να προκαλούν και να παραβιάζουν κάθε σχετική διάταξη που προστατεύει τους Έλληνες ναυτεργάτες. Σε διαφορετική περίπτωση οι απαντήσεις θα είναι πλέον δυναμικές και σκληρές, αρχής γενομένης με μεμονωμένες και στοχευμένες συνδικαλιστικές παρεμβάσεις, όπου χρειάζεται, η δε δρομολόγηση των διαδικασιών για απεργιακές κινητοποιήσεις ήδη έχει αρχίσει”.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ