
Η πρόσφατη απόφαση του βασιλιά του Μπαχρέιν να επιτρέψει την εγκατάσταση και λειτουργία εταιρειών με 100% αλλοδαπή ιδιοκτησία διαφαίνεται ότι θα έχει μια “θετική” επίδραση στην οικονομία του λιλιπούτειου νησιού που κλονίζεται από τις οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές αναταράξεις στην περιοχή.
Το Μπαχρέιν, ένα από τα πρώτα κράτη που ανακαλύφθηκε ο Μαύρος Χρυσός στην Αραβική χερσόνησο, θεωρείται “προτεκτοράτο” της Σαουδικής Αραβίας και των ΗΠΑ αλλά οι εσωτερικές -θρησκευτικές κυρίως- αναταραχές, η μείωση του τουρισμού από τη Σαουδική Αραβία και η φθίνουσα πορεία σε όλα τα κράτη της περιοχής έχουν αναγκάσει τον Βασιλιά Hamad bin Isa Al Khalifa να ακολουθήσει νέες πολιτικές για την προσέλκυση κεφαλαίων.
Σύμφωνα με το νέο νόμο, η κυβέρνηση θα επιτρέψει σε επιχειρήσεις που θα εγκατασταθούν ή θα εγκαινιάσουν τη λειτουργία τους στο νησί, χωρίς να υπάρξει καμία συμμετοχή στη μετοχική σύνθεση από κατοίκους ή νομικά πρόσωπα του Μπαχρέιν. Ωστόσο η “ελευθέρωση” της μετοχικής σύνθεσης αφορά συγκεκριμένους τομείς όπως τα ακίνητα, οι επιχειρηματικές και διοικητικές υπηρεσίες, η υγεία, η ενημέρωση και οι επικοινωνίες, η κατασκευή και οι τεχνικές υπηρεσίες.
Το Μπαχρέιν, σε σχέση με τα γειτονικά κράτη, προσφέρει ήδη ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αφού οι τιμές των ενοικίων και του γενικότερου κόστους ζωής είναι σε ελκυστικά επίπεδα. Επίσης θεωρείται το πιο κοσμοπολίτικο και προοδευτικό απ’ όλα τα γειτονικά Βασίλεια και Εμιράτα.
Η νέα νομοθεσία είναι, σύμφωνα με ειδικούς, πιθανό να προσελκύσει εταιρείες ώστε να δημιουργήσουν νέες έδρες στη Μέση Ανατολή εκμεταλλευόμενες τις χαμηλότατες φορολογίες που ισχύουν και απ’ όσο φαίνεται θα διατηρηθούν τόσο για τα νομικά όσο και τα φυσικά πρόσωπα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ