
Η πρόσφατη απόφαση του βασιλιά του Μπαχρέιν να επιτρέψει την εγκατάσταση και λειτουργία εταιρειών με 100% αλλοδαπή ιδιοκτησία διαφαίνεται ότι θα έχει μια “θετική” επίδραση στην οικονομία του λιλιπούτειου νησιού που κλονίζεται από τις οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές αναταράξεις στην περιοχή.
Το Μπαχρέιν, ένα από τα πρώτα κράτη που ανακαλύφθηκε ο Μαύρος Χρυσός στην Αραβική χερσόνησο, θεωρείται “προτεκτοράτο” της Σαουδικής Αραβίας και των ΗΠΑ αλλά οι εσωτερικές -θρησκευτικές κυρίως- αναταραχές, η μείωση του τουρισμού από τη Σαουδική Αραβία και η φθίνουσα πορεία σε όλα τα κράτη της περιοχής έχουν αναγκάσει τον Βασιλιά Hamad bin Isa Al Khalifa να ακολουθήσει νέες πολιτικές για την προσέλκυση κεφαλαίων.
Σύμφωνα με το νέο νόμο, η κυβέρνηση θα επιτρέψει σε επιχειρήσεις που θα εγκατασταθούν ή θα εγκαινιάσουν τη λειτουργία τους στο νησί, χωρίς να υπάρξει καμία συμμετοχή στη μετοχική σύνθεση από κατοίκους ή νομικά πρόσωπα του Μπαχρέιν. Ωστόσο η “ελευθέρωση” της μετοχικής σύνθεσης αφορά συγκεκριμένους τομείς όπως τα ακίνητα, οι επιχειρηματικές και διοικητικές υπηρεσίες, η υγεία, η ενημέρωση και οι επικοινωνίες, η κατασκευή και οι τεχνικές υπηρεσίες.
Το Μπαχρέιν, σε σχέση με τα γειτονικά κράτη, προσφέρει ήδη ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αφού οι τιμές των ενοικίων και του γενικότερου κόστους ζωής είναι σε ελκυστικά επίπεδα. Επίσης θεωρείται το πιο κοσμοπολίτικο και προοδευτικό απ’ όλα τα γειτονικά Βασίλεια και Εμιράτα.
Η νέα νομοθεσία είναι, σύμφωνα με ειδικούς, πιθανό να προσελκύσει εταιρείες ώστε να δημιουργήσουν νέες έδρες στη Μέση Ανατολή εκμεταλλευόμενες τις χαμηλότατες φορολογίες που ισχύουν και απ’ όσο φαίνεται θα διατηρηθούν τόσο για τα νομικά όσο και τα φυσικά πρόσωπα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ