
Οι αρχές της Ινδονησίας εξετάζουν την επιλογή της τοποθέτησης ένοπλων φρουρών ασφαλείας στα εμπορικά πλοία, τα οποία πλέουν στην θαλάσσια περιοχή Σούλου, στις νότιες Φιλιππίνες, μία θάλασσα όπου δραστηριοποιείται η τρομοκρατική ισλαμιστική οργάνωση Αμπού Σαγιάφ, η οποία παλαιότερα ισχυριζόταν ότι διαθέτει στενούς δεσμούς με την Αλ Κάιντα και τώρα με το Ισλαμικό Κράτος.
Βέβαια, η Τζακάρτα μπορεί να επιθυμεί και δικαίως την αντιμετώπιση της πειρατικής δράσης της οργάνωσης Αμπού Σαγιάφ μέσω αξιοποίησης ένοπλων φρουρών στα εμπορικά πλοία, αλλά σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να έρθει πρώτα σε επαφή με τη Μανίλα για να διαμορφωθεί το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέψει μία τέτοια εξέλιξη, χωρίς να θεωρηθεί ότι η Ινδονησία «εισβάλει» αναλαμβάνοντας πρωτοβουλίες στα χωρικά ύδατα των Φιλιππίνων μονομερώς.
Καθώς φαίνεται, βέβαια, έχουν ήδη ξεκινήσει οι επαφές μεταξύ Μανίλας, Τζακάρτας αλλά και Κουάλα Λουμπούρ για το ζήτημα της τοποθέτησης ένοπλων φρουρών στα εμπορικά πλοία, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Εξωτερικών της Ινδονησίας Αρμανάθα Νασίρ την περασμένη Πέμπτη, 21 Ιουλίου.
Ο ίδιος επισήμανε, επιπλέον, ότι χρειάζεται η απαραίτητη νομική προετοιμασία για να τεθεί σε εφαρμογή το μέτρο, καθώς οι τρεις χώρες δεν διαθέτουν προς το παρόν κανονισμούς που να ρυθμίζουν την παρουσία ένοπλων φρουρών στα πλοία που διέρχονται από τα χωρικά ύδατα των τριών χωρών, ενώ τόνισε ότι και οι τρεις πρωτεύουσες βρίσκονται σε επικοινωνία με τον ΙΜΟ για την διαμόρφωση του κατάλληλου νομοθετικού πλαισίου.
Να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που υπάρξει συμφωνία μεταξύ των τριών χωρών, τότε οι ναυτιλιακές εταιρείες θα ενθαρρύνονται να κάνουν χρήση με δικά τους έξοδα ένοπλων φρουρών στα πλοία τους που περνούν από την Θάλασσα Σούλου, ενώ ναυτικές δυνάμεις από τις τρεις χώρες θα διενεργούν περιπολίες για άμεση αντιμετώπιση φαινομένων πειρατείας ή ένοπλων τρομοκρατικών επιθέσεων εις βάρος εμπορικών πλοίων.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/BEN HAJAN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η ναυτιλιακή βιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μέτρο από την πλευρά των ΗΠΑ που θα αλλάξει τη νόρμα των θαλάσσιων μεταφορών. Τα υπέρογκα τέλη…
Με το London International Shipping Week 2025 να βρίσκεται σε εξέλιξη, η VesselsValue προχώρησε σε μια ανάλυση για την κατανομή του «πράσινου» στόλου. Από…
Συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη το α’ εξάμηνο η AEGEAN προσφέροντας 9,4 εκατ. θέσεις, 5% περισσότερες σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024,…
Επιτροπή Έρευνας του ΟΗΕ ανακοίνωσε χθες 16 Σεπτεμβρίου ότι κατέληξε στο συμπέρασμα πως το Ισραήλ διέπραξε γενοκτονία στη Γάζα και ότι υψηλόβαθμοι Ισραηλινοί αξιωματούχοι,…
Τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τη ραγδαία επέκταση του «σκιώδους στόλου» δεξαμενόπλοιων κρούει ο επικεφαλής οικονομολόγος της Trafigura, Saad Rahim, σε τοποθέτησή του…
Σημαντική συμφωνία με την κορυφαία εταιρεία εξόρυξης της Βραζιλίας Vale υπέγραψε πρόσφατα η HMM. Συγκεκριμένα, πέντε πλοία της νοτιοκορεατικής εταιρείας θα μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα για…
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ