
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η Ευρωπαϊκή Ένωση ξεκίνησε μαζί με τις ΗΠΑ, την τρίτη προσφυγή στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (WTO) σχετικά με τον περιορισμό εξαγωγών έντεκα ορυκτών και μετάλλων που πραγματοποίησε η Κίνα.
Αναλυτικότερα σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ε.Ε., η Κίνα επιβάλει δασμούς στις εξαγωγές των γραφίτη, κοβάλτιο, χρώμιο, μαγνήσιο, χαλκό, μόλυβδο, τάλκη, ταντάλιο, κασσίτερο, αντιμόνιο και ίνδιο, περιορίζοντας την εξαγωγή των εν λόγω ορυκτών και μετάλλων. Με τη συγκεκριμένη κίνηση, το Πεκίνο δίνει το αθέμιτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις κινεζικές βιομηχανίες, εις βάρος των καταναλωτών και της ανταγωνιστικότητας ευρωπαϊκών επιχειρήσεων που εξαρτώνται από τα μεταλλεύματα, καταπατώντας μάλιστα τους κανόνες τους Διεθνούς Οργανισμού Εμπορίου.
Σημειώνεται πως τα συγκεκριμένα ορυκτά και μέταλλα βρίσκονται ανάμεσα στα είκοσι μεταλλεύματα που αποτελούν ζωτικής σημασίας πρώτες ύλες για την Ευρωπαϊκή οικονομία, αφού χρησιμοποιούνται στην παραγωγή μπαταριών, χρωμάτων, χημικών, πλαστικών και ηλεκτρικών κυκλωμάτων, ενώ η Κίνα παράγει τα περισσότερα από αυτά.
ΗΠΑ και Ε.Ε. ζητούν πλέον επίσημες διαβουλεύσεις με την Κίνα, οι οποίες αναμένεται να διαρκέσουν έως και δύο ή περισσότερα έτη προτού καταλήξουν. Η αρμόδια Ευρωπαία Επίτροπος για το Εμπόριο, Cecilia Malmström, ανέφερε μάλιστα πως η Ευρώπη «δεν πρόκειται να κάτσει με σταυρωμένα τα χέρια, βλέποντας παραγωγούς και καταναλωτές να «χτυπιούνται» από πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμό. Ελπίζουμε πως η από κοινού σύμπραξη Ε.Ε. και ΗΠΑ θα κινητοποιήσουν την Κίνα στο να αναθεωρήσει την πρόσφατη πολιτική της» δήλωσε χαρακτηριστικά.
Το Πεκίνο διαψεύδει τις κατηγορίες, υποστηρίζοντας πως τα συγκεκριμένα μέτρα είναι σε πλήρη εναρμόνιση με τους κανόνες του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου και ως στόχο έχουν την προστασία του περιβάλλοντος.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ