
Ο πετρελαϊκός όμιλος της Πολωνίας Lotos, όπως προκύπτει από δηλώσεις Ιρανού αξιωματούχου στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Shana, έχει προβεί σε αγορά (one-off purchase) ποσότητας 2 εκατ. βαρελιών αργού πετρελαίου από το Ιράν. Βέβαια, ακόμα δεν έχει διευκρινισθεί πλήρως εάν η ποσότητα θα έχει τελικό παραλήπτη όντως την Grupa Lotos ή την PKN Orlen, η οποία επίσης ανήκει στο πολωνικό δημόσιο ή αν θα διοχετευθεί μέσω των αγωγών πετρελαίου στην Γερμανία.
Ο Διευθυντής διεθνών υποθέσεων στην Εθνική Ιρανική Εταιρία Πετρελαίου (NIOC), Mohsen Ghamsari, δήλωσε ότι η αγορασθείσα από την Grupa Lotos ποσότητα αργού φορτώθηκε από τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις του ιρανικού νησιού Kharg την περασμένη εβδομάδα, ενώ πρόσθεσε ότι στα σχέδια των δύο χωρών είναι η υπογραφή μακροχρόνιων συμφωνιών προμήθειας αργού, αλλά αυτό θα «εξαρτηθεί από την κατάσταση που θα διαμορφωθεί στις δύο χώρες».
Οι νεώτερες πληροφορίες θέλουν το δεξαμενόπλοιο VLCC «Atlantas», υπό λιβεριανή σημαία, να έχει φορτώσει την αναφερθείσα ποσότητα αργού και να κατευθύνεται προς τον πολωνικό λιμένα του Γκντανσκ στην Βαλτική.
Το «Atlantas» να σημειωθεί ότι λόγω μεγέθους δε μπορεί να δέσει στο λιμάνι του Γκντανσκ και αναμένεται το φορτίο του αργού να μεταφερθεί σε μικρότερο πλοίο που θα το μεταφέρει σταδιακά στις εγκαταστάσεις του βαλτικού λιμένα της Πολωνίας.
Έχει ενδιαφέρον ότι μόλις τον περασμένο Μάιο ο υφυπουργός Ενέργειας της Πολωνίας Michal Kurtyka δήλωσε ότι η χώρα του βρισκόταν σε συνομιλίες με το Ιράν σχετικά με τις δυνατότητες συνεργασίας στους τομείς του πετρελαίου και του φυσικού αερίου.
Να σημειωθεί ότι πρόκειται για το πρώτο φορτίο αργού πετρελαίου που αποστέλλεται από το Ιράν προς την Βαλτική μετά την άρση των κυρώσεων εις βάρος της Τεχεράνης, με την τελευταία να φαίνεται πως κινείται ενεργά και επιτυχώς προς την κατεύθυνση επανάκτησης της θέσης της ως κύριου τροφοδότη με πετρέλαιο αλλά και φυσικό αέριο των χωρών της ΕΕ.
Φωτό: flickr.com/ Aad Born
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Τα τελευταία στοιχεία της Υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής Copernicus (C3S) της ΕΕ επιβεβαιώνουν μια ανησυχητική κανονικότητα, σύμφωνα με το Reuters. Tο 2025 αναμένεται να καταγραφεί…

Μια τεκτονική αλλαγή συντελείται στον παγκόσμιο ανταγωνισμό για την ηγεμονία στην τεχνητή νοημοσύνη, καθώς το ενδιαφέρον μετατοπίζεται από τα γλωσσικά μοντέλα (LLMs) και τον…

Ένα ακόμα πλοίο-κόσμημα καθελκύστηκε από το ναυπηγείο Fincantieri στην Ιταλία. Πρόκειται για το «Seven Seas Prestige», ένα από τα δύο πολυτελέστατα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς,…

Ο γαλλικός κολοσσός της εφοδιαστικής αλυσίδας, CMA CGM, σχεδιάζει την έκδοση τριετών ομολόγων για τη συγκέντρωση σημαντικών κεφαλαίων. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters,…

Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ