
Το «Norna» ένα σκάφος που άλλοτε διενεργούσε περιπολίες στην Βόρεια Θάλασσα και τον Ατλαντικό για εντοπισμό παράνομων αλιέων για λογαριασμό της σκωτσέζικης κυβέρνησης και της Υπηρεσίας Προστασίας της Αλιείας, έχει πλέον μετατραπεί σε ένα από τα πλέον πολυτελή κρουαζιερόπλοια, που πλέει στις πιο απαιτητικές θάλασσες του κόσμου, στο Νότιο Ατλαντικό Ωκεανό και στο Νότιο ή αλλιώς Ανταρκτικό Ωκεανό.
Η βάση του άλλοτε περιπολικού σκάφους, που πλέον ονομάζεται «Enigma XK», βρίσκεται πια στο Κέιπ Τάουν και για να το ναυλώσει κάποιος θα πρέπει να καταβάλει το ποσό των σχεδόν €240.000 ανά εβδομάδα.
Το μήκους 72 μέτρων «Norna» ξεκίνησε να λειτουργεί ως περιπολικό σκάφος το 1988 και αποσύρθηκε το 2010, μετά από 22 χρόνια συνεχών περιπολιών με στόχο την πρόληψη της παράνομης αλιείας.
Φωτό: flickr.com/SAS71
Το σκάφος υπέστη εκτενείς μετασκευές σε ναυπηγείο στην Γαλλία και πλέον είναι ένα σύγχρονο, πολυτελές κρουαζιερόπλοιο, που μπορεί να φιλοξενήσει στους άνετους χώρους του έως και 12 επιβάτες.
Το «Enigma XK» έχει ταχύτητα πλεύσης 11 κόμβων και φέρει τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ. Λειτουργεί με ένα πλήρωμα 19 ατόμων και διαθέτει γυμναστήριο, τζακούζι καθώς και ελικοδρόμιο.
Χρειάστηκαν 26 μήνες και 280.000 εργατοώρες για τη μετατροπή του περιπολικού σκάφους σε κρουαζιερόπλοιο.
Μπορείτε να δείτε το εντυπωσιακό βίντεο της μετασκευής του περιπολικού σκάφους σε πολυτελές mega yacht, εδώ.
Φωτό: https://www.youtube.com/watch?v=_g_4CAp2HFE
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ