
Εν μέσω πανηγυρικών δηλώσεων και υπό το βλέμμα του Πρωθυπουργού υπογράφτηκε στις 8 Απριλίου 2016 η συμφωνία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. στην China Cosco Shipping Corporation Limited. Τελευταίο στάδιο για την ολοκλήρωση της μεταβίβασης, η έγκριση της συμφωνίας από την Ελληνική Βουλή. Μάλιστα, ίσως και σημαδιακά, επιλέχθηκε η σύμβαση να περάσει από την ολομέλεια της Βουλής στις 30 Ιουνίου, μία μόλις ημέρα πριν την επίσημη επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην Κίνα, σε ένα ταξίδι στο οποίο η κυβέρνηση ποντάρει αρκετά σε ότι αφορά την σύσφιγξη των διμερών σχέσεων αλλά και φυσικά την προσέλκυση επενδύσεων.
Και εγένετο θαύμα! Η σύμβαση που έφερε προς ψήφιση στην Βουλή προκάλεσε την αντίδραση της κινεζικής εταιρείας η οποία ενημέρωσε την κυβέρνηση ότι στο κείμενο της συμφωνίας υπήρχαν αλλαγές σε επτά σημεία τα οποία λίγα ή πολύ θα επηρέαζαν την εμπορική εκμετάλλευση και λειτουργία του λιμένα. Πιο συγκεκριμένα η κινεζική πλευρά ανέφερε ότι στο προς ψήφιση κείμενο είχαν διαγραφεί ή τροποποιηθεί όροι που αφορούσαν την έκδοση νέων κανονισμών από την ΟΛΠ Α.Ε., τις υποχρεώσεις της δημόσιας διοίκησης στην χορήγηση εγκρίσεων για την πραγματοποίηση επενδύσεων, την διαμόρφωση της τιμολογιακής πολιτικής, την άρση της υποχρέωσης της ΟΛΠ Α.Ε. να ακολουθεί τις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων, τον τρόπο εκδίκασης διαφορών μεταξύ των συνβαλλομένων μερών κ.α.
Έπειτα από μαραθώνιο διαβουλεύσεων, διαψεύσεων, δηλώσεων και αρκετού παρασκηνίου οι αλλαγές στην συμφωνία που ως φαίνεται ήταν πρωτοβουλία των συναρμόδιων Υπουργών, διαγράφηκαν και τελικά το αρχικό κείμενο της συμφωνίας εισήλθε προς ψήφιση στην Βουλή όπου και εγκρίθηκε με 223 ψήφους επί 248 παρόντων βουλευτών.
Παρά την ψήφιση της σύμβασης, είναι σίγουρο ότι η όλη διαχείριση της υπόθεσης τραυμάτισε το κύρος της χώρας, μίας χώρας η οποία υποτίθεται ψάχνει εναγωνίως για επενδυτές και την ίδια ώρα δείχνει ένα άλλο πρόσωπο προς την επενδυτική κοινότητα, ένα πρόσωπο αγκυλωμένο σε ιδεοληψίες οι οποίες μάλλον προβλήματα δημιουργούν παρά συμβάλλουν στην έξοδο από την κρίση. Εκτεθειμένος, για μία ακόμη φορά, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Δρίτσας ο οποίος ακόμη και στο παρά ένα, συνεχίζει να βάζει εμπόδια σε μία συμφωνία που και ο ίδιος έχει δηλώσει ότι δεν την πιστεύει. Και δεν είναι ο μόνος.
Από την μεταπολίτευση και μετά είναι πολλά τα παραδείγματα Υπουργών οι οποίοι εναντιώθηκαν σε κυβερνητικές πολιτικές δημιουργώντας προβλήματα στην λειτουργία κυβερνήσεων αλλά και σχέσεις αγάπης-μίσους.
Το ερώτημα λοιπόν είναι γιατί Υπουργοί, συνεχίζουν να υπηρετούν μία πολιτική που καλώς ή κακώς είναι ενάντια στα πιστεύω τους; Τα παραδείγματα και στην παρούσα κυβέρνηση είναι πολλά και εμφανή, όπως εμφανής είναι και η έλλειψη πολιτικής αξιοπρέπειας.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ