
Όπως μεταδίδουν τα ειδησεογραφικά μέσα της Τουρκίας, τουλάχιστον δύο εκρήξεις στον εξωτερικό χώρο των αφίξεων, αναχωρήσεων και του χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων συγκλόνισαν το αεροδρόμιο «Ατατούρκ» της Κωνσταντινούπολης γύρω στις 22:00 ώρα Ελλάδος.
Το υπουργείο Δικαιοσύνης της Τουρκίας ανακοίνωσε λίγο πριν τις 23:00, πως τουλάχιστον 28 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους από την επίθεση στο κεντρικό αεροδρόμιο της Τουρκίας.
Όπως προκύπτει από τις πρώτες πληροφορίες, επρόκειτο για διπλή επίθεση αυτοκτονίας, ενώ έχει αναφερθεί και ανταλλαγή πυροβολισμών.
Σύμφωνα με αυτόπτες μάρτυρες 4 οπλισμένοι άνδρες μετά τις επιθέσεις έτρεξαν να διαφύγουν προς τον χώρο στάθμευσης αυτοκινήτων του αεροδρομίου.
Έχει απαγορευτεί η είσοδος και η έξοδος επιβατών, προσωπικού αλλά και οχημάτων στο αεροδρόμιο, ενώ προς το παρόν δεν πραγματοποιούνται απογειώσεις και προσγειώσεις αεροσκαφών, ενώ οι εισερχόμενες πτήσεις προωθούνται σε γειτονικά αεροδρόμια.
Οι αναφορές, επίσης, για τραυματίες είναι πολλές -τουλάχιστον 60 άτομα- ενώ πολλοί εξ αυτών μεταφέρονται σε νοσοκομεία με τα ταξί που βρίσκονται παρόντα στο αεροδρόμιο, πριν καν καταφτάσουν τα ασθενοφόρα που έχουν κληθεί.
Να σημειώσουμε ότι ειδικά για την ελληνική τουριστική βιομηχανία το τρομοκρατικό χτύπημα στην Κωνσταντινούπολη έχει βαρύνουσα σημασία.
Και ο λόγος είναι ότι η Turkish Airlines, ο εθνικός αερομεταφορέας της Τουρκίας, συνδέει την Αθήνα με το μεγάλο αεροπορικό κόμβο της Κωνσταντινούπολης, με πολλές πτήσεις σε ημερήσια βάση, διακινώντας πολλούς τουρίστες αλλά και επιχειρηματίες προς την Ελλάδα από τις χώρες της Βόρειας Αμερικής και της Νοτιοανατολικής Ασίας, δύο αγορές πολύ σημαντικές για το τουριστικό μας συνάλλαγμα. Επίσης, το χτύπημα στο αεροδρόμιο «Ατατούρκ» της Κωνσταντινούπολης μπορεί να έχει μεγάλες, αρνητικές συνέπειες και για την αγορά κρουαζιέρας στην χώρα μας.
Σημειώνεται πως η συγκεκριμένη ώρα αποτελεί ώρα αιχμής για το αεροδρόμιο, κυρίως λόγω των ανταποκρίσεων από Ευρώπη προς Άνω Ανατολή, ενώ το αεροδρόμιο «Ατατούρκ» αποτελεί και έναν από τους πλέον σημαντικούς αεροπορικούς κόμβους που επιλέγουν και οι ναυτικοί για τη μετακίνησή τους.
Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ/EPA/SEDAT SUNA
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ