
Του Γ. Λογοθέτη, CFO Finance & Research George Moundreas Com. S.A.
Υποτονική συνεχίζει και παραμένει η αγορά καθώς εκτός από τη μείωση της ζήτησης γενικότερα, ύστερα από ένα ιδιαίτερα έντονο από πλευράς αγοραστικού ενδιαφέροντος 1ο εξάμηνο, έχουμε ήδη μπει στην περίοδο του καλοκαιριού όπου η δραστηριότητα πάντα είναι μειωμένη λόγω των μουσώνων, τον εορτασμό του Ramadan αλλά και φυσικά λόγω και των πρόσφατων προϋπολογισμών στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές.
Την ίδια στιγμή, ο Οργανισμός, Ship Recycling Association of India, εξέδωσε μία ανακοίνωση πριν 2 εβδομάδες προτρέποντας τους End Buyers να προσφέρουν τιμές χαμηλότερες από αυτές που υπάρχουν στην αγορά και μάλιστα όρισε και επίπεδα τιμών επισημαίνοντας το αρνητικό outlook της αγοράς.
Στην Ινδία, καθώς οι τιμές έχουν σταθεροποιηθεί τις τελευταίες 2 εβδομάδες έχει αρχίσει και εμφανίζεται κάποιο αγοραστικό ενδιαφέρον αλλά σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα από τους End Buyers με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ουσιαστικό ενδιαφέρον από τους Cash Buyers αλλά και από τους πλοιοκτήτες.
Το Μπαγκλαντές, λόγω του Ramadan, των μουσώνων αλλά και επειδή αγόρασε την πλειοψηφία των πλοίων κατά τη διάρκεια του 1ου εξαμήνου, δεν αναμένεται να δείξει ιδιαίτερα σημάδια δραστηριοποίησης τους επόμενους μήνες.
Στο Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι από τις αρχές του Ιουλίου θα επιβληθούν οι νέοι φόροι που προέκυψαν από την κατάθεση του προϋπολογισμού, παραδόξως δεν υπήρξε αγοραστικό ενδιαφέρον και όπως όλα δείχνουν, σε χαμηλά επίπεδα θα κινηθεί η αγορά και το επόμενο διάστημα.
Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 527,798 DWT περίπου, εκ των οποίων το 100% (527,798 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 0% (0 DWT) Containers.
Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:
✏ Ινδία: Από $ 240 – $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Πακιστάν: Από $ 245 – $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.
✏ Μπαγκλαντές: Από $ 250 – $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα
✏ Κίνα: Από $ 150 – $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lympousakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ