
Το ζήτημα της πιθανής συγχώνευσης της Hapag-Lloyd και της United Arab Shipping Company (UASC) τέθηκε στην Έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων της τελευταίας, πριν από λίγες ημέρες. Οι μέτοχοι εξέφρασαν την κατ’ αρχήν θετική τους γνώμη στο εγχείρημα, υποστηρίζοντας, βέβαια, ότι οι διαπραγματεύσεις θα πρέπει να συνεχιστούν καθώς αναγνωρίζεται η στρατηγική σημασία και τα οφέλη από τη συγχώνευση των δύο εταιρειών.
Βέβαια, αν και είχε προγραμματιστεί, δεν πραγματοποιήθηκε καμμία επίσημη ψηφοφορία για το θέμα και ο λόγος ήταν, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η UASC, ότι οι μέτοχοι της εταιρείας αναμένουν πρώτα να έχουν στα χέρια τους το τελικό κείμενο της συμφωνίας συγχώνευσης, για να μπορέσουν να διαμορφώσουν πλήρη εικόνα των όρων της συγχώνευσης.
«Σε περίπτωση επίτευξης συμφωνίας μεταξύ Hapag-Lloyd και UASC, τότε θα συγκληθεί εκ νέου έκτακτη Γενική Συνέλευση των μετόχων για λήψη οριστικής απόφασης», τονίζεται στην ανακοίνωση της UASC.
Να σημειωθεί ότι σε περίπτωση συγχώνευσης των δύο εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, θα δημιουργηθεί ένας κοινός στόλος πλοίων με μεταφορική ικανότητα 1.460.000 TEUs. Η νέα εταιρεία θα καταλάβει, έτσι, την πέμπτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη των κορυφαίων παρόχων ολοκληρωμένων υπηρεσιών θαλάσσιων μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων αμέσως μετά την COSCON, η οποία διαχειρίζεται ένα στόλο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 1.560.000 TEUs.
Να σημειωθεί ότι ο Εμίρης του Κατάρ με ποσοστό 51% των μετοχών της UASC είναι αυτός που θα έχει και τον τελικό λόγο για το εάν θα προχωρήσει η συγχώνευση με την γερμανική Hapag-Lloyd.
Στην περίπτωση θετικής έκβασης των διαπραγματεύσεων, οι διαδικασίες συγχώνευσης των δύο εταιρειών αναμένεται να ξεκινήσουν μέσα στο δεύτερο μισό του 2016.
Φωτό: flickr.com/ShnapThat!
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ