
Έπειτα από εντατικές διαπραγματεύσεις επήλθε συμφωνία μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Συμβουλίου και Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την δημιουργία του ενιαίου συστήματος ελέγχου των συνόρων της ΕΕ. Ακρογωνιαίο λίθο της συμφωνίας αποτελεί η αναβάθμιση των υπαρχουσών δομών του οργανισμού Frontex, ο οποίος θα ενισχυθεί με προσωπικό και εξοπλισμό από τα κράτη-μέλη της ΕΕ. Πλέον εναπόκειται στα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να επικυρώσουν τη συμφωνία.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής, τα κράτη-μέλη θα διατηρήσουν την «κυριαρχία» τους πάνω στα σύνορά τους και θα διαχειρίζονται τα εξωτερικά τους σύνορα «καθημερινά». Ωστόσο, ο νέος οργανισμός θα προσφέρει την «υποστήριξή» του, ενώ θα είναι σε θέση «να εντοπίζει τις αδυναμίες και να παρεμβαίνει και μάλιστα όχι όταν είναι πολύ αργά». Επίσης, εάν ένα κράτος-μέλος διαφωνεί με την απόφαση του Συμβουλίου για την παροχή βοήθειας, οι άλλες χώρες της ΕΕ μπορούν να επαναφέρουν προσωρινά τους ελέγχους στα εσωτερικά σύνορα
Ο Επίτροπος Μετανάστευσης, Εσωτερικών Υποθέσεων και Ιθαγένειας, Δημήτρης Αβραμόπουλος σε δήλωσή του ανέφερε ότι «Σήμερα με την δημιουργία της Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής έχουμε περισσότερη Ευρώπη, και δίνουμε ευρωπαϊκή λύση σε ένα ευρωπαϊκό πρόβλημα. Δημιουργήσαμε έναν ισχυρό Οργανισμό, καθιστώντας υποχρεωτική τη στελέχωσή του με επαρκή αριθμό συνοριοφυλάκων, καθώς και τη ενίσχυσή του με τον απαραίτητο τεχνικό εξοπλισμό. Διατηρήσαμε επίσης, τον όρο «Ακτοφυλακή» στο όνομα του νέου Οργανισμού, που έχει συμβολική σημασία».
Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιουνκέρ χαιρέτισε την επίτευξη συμβιβασμού και δήλωσε πως «η συμφωνία για την δημιουργία της Ευρωπαϊκής Ακτοφυλακής και Συνοριοφυλακής δείχνει πως η Ευρώπη είναι έτοιμη να δράσει άμεσα και καθοριστικά στην διαχείριση των κοινών προκλήσεων».
Πλέον το επόμενο βήμα είναι την επόμενη Δευτέρα 27 Ιουνίου να εγκριθεί η άτυπη συμφωνία από την Επιτροπή Πολιτικών Ελευθεριών, Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων (LIBE) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και σε περίπτωση έγκρισής της θα τεθεί σε ψηφοφορία στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, τον ερχόμενο Ιούλιο.
Φωτό: flickr.com/ Expert Infantry
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ