
Η κρουαζιέρα στην Ευρώπη ανθεί και το μέλλον της διαγράφεται κάτι παραπάνω από αισιόδοξο. Το 2015 σχεδόν 6,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι αποφάσισαν να αγοράσουν ένα πακέτο κρουαζιέρας, αριθμός που μεταφράζεται σε αύξηση σε σχέση με τα μεγέθη του 2014 κατά 3,1%. Αυτά τα μεγέθη αντιπροσωπεύουν το 30% περίπου του συνόλου των επιβατών κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο.
Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε στο Αμβούργο η CLIA Europe, η μεγαλύτερη ομάδα Ευρωπαίων επιβατών κρουαζιέρας προερχόταν από την Γερμανία. Συγκεκριμένα 1,8 εκατομμύρια Γερμανοί επέλεξαν για τις διακοπές τους ένα κρουαζιερόπλοιο, αριθμός που αντιστοιχεί στο 27,5% επί του συνόλου των Ευρωπαίων επιβατών κρουαζιέρας, πάντα για το 2015.
Η αύξηση που σημειώνει η γερμανική αγορά κρουαζιέρας είναι τέτοια, που για τον επικεφαλής του γερμανικού τμήματος της CLIA, Helge Grammerstorf, «δεν υπάρχουν αρκετά πλοία» για να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση της γερμανικής αγοράς. Μάλιστα, επισημαίνει ότι οι εκτιμήσεις για το 2016 μιλούν για σχεδόν 2 εκατομμύρια Γερμανούς επιβάτες.
Την γερμανική αγορά, ακολουθεί στην δεύτερη θέση το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιρλανδία, με ένα ποσοστό επί του ευρωπαϊκού συνόλου που φτάνει το 27,2%, ενώ τις υπόλοιπες θέσεις καταλαμβάνουν η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία.
Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι ότι η αγορά κρουαζιέρας έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ευρωπαϊκή οικονομία, με το συνολικό τζίρο του κλάδου και των επιχειρήσεων που τον επικουρούν να αγγίζει τα σχεδόν 41 δις ευρώ, ενώ δημιουργούνται περισσότερες από 360.000 θέσεις εργασίας, εκ των οποίων οι σχεδόν 46.000 στην Γερμανία.
Άμεση συνέπεια αυτής της μεγέθυνσης στην αγορά της γερμανικής κρουαζιέρας είναι και η αύξηση των παραγγελιών για νέα κρουαζιερόπλοια σε γερμανικά ναυπηγεία. Μάλιστα η αξία των νέων παραγγελιών σε γερμανικά ναυπηγεία, που αγγίζουν τα 12 πλοία μέχρι το 2019, φτάνει τα 8,9 δις ευρώ.
Ποιά από την άλλη είναι η εικόνα για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα; Η Ελλάδα κατά το περασμένο έτος παρέμεινε στην θέση του τρίτου δημοφιλέστερου προορισμού στην Ευρώπη, με 13,3% μερίδιο της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας και συνολικά 4.176.500 επισκέψεις επιβατών. Την πρώτη θέση κατέλαβε η Ιταλία (21,7%) και την δεύτερη η Ισπανία (19%).
Μπορεί τα ελληνικά λιμάνια της Σαντορίνης, του Πειραιά, της Μυκόνου, της Κέρκυρας και του Κατάκολου να προσέλκυσαν δεκάδες κρουαζιερόπλοια και εκατομμύρια επιβάτες, όμως, η ελληνική αγορά κρουαζιέρας εξακολουθεί να λειτουργεί υπό μεγάλη πίεση τόσο λόγω της δημοσιονομικής κρίσης, όσο, βεβαίως, και λόγω των συνεχών δυσλειτουργιών στα ίδια τα ελληνικά λιμάνια. Αν επιχειρήσει κανείς τη σύγκριση με τα ευρωπαϊκά μεγέθη αντιλαμβάνεται ότι οι προκλήσεις αλλά και οι δυνατότητες ανάπτυξης για την ελληνική αγορά κρουαζιέρας είναι σε κάθε περίπτωση πολύ μεγάλες.
Φωτό: flickr.com/linmtheu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ