
Η κρουαζιέρα στην Ευρώπη ανθεί και το μέλλον της διαγράφεται κάτι παραπάνω από αισιόδοξο. Το 2015 σχεδόν 6,6 εκατομμύρια Ευρωπαίοι αποφάσισαν να αγοράσουν ένα πακέτο κρουαζιέρας, αριθμός που μεταφράζεται σε αύξηση σε σχέση με τα μεγέθη του 2014 κατά 3,1%. Αυτά τα μεγέθη αντιπροσωπεύουν το 30% περίπου του συνόλου των επιβατών κρουαζιέρας σε όλο τον κόσμο.
Με βάση τα στοιχεία που παρουσίασε στο Αμβούργο η CLIA Europe, η μεγαλύτερη ομάδα Ευρωπαίων επιβατών κρουαζιέρας προερχόταν από την Γερμανία. Συγκεκριμένα 1,8 εκατομμύρια Γερμανοί επέλεξαν για τις διακοπές τους ένα κρουαζιερόπλοιο, αριθμός που αντιστοιχεί στο 27,5% επί του συνόλου των Ευρωπαίων επιβατών κρουαζιέρας, πάντα για το 2015.
Η αύξηση που σημειώνει η γερμανική αγορά κρουαζιέρας είναι τέτοια, που για τον επικεφαλής του γερμανικού τμήματος της CLIA, Helge Grammerstorf, «δεν υπάρχουν αρκετά πλοία» για να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση της γερμανικής αγοράς. Μάλιστα, επισημαίνει ότι οι εκτιμήσεις για το 2016 μιλούν για σχεδόν 2 εκατομμύρια Γερμανούς επιβάτες.
Την γερμανική αγορά, ακολουθεί στην δεύτερη θέση το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιρλανδία, με ένα ποσοστό επί του ευρωπαϊκού συνόλου που φτάνει το 27,2%, ενώ τις υπόλοιπες θέσεις καταλαμβάνουν η Ιταλία, η Γαλλία και η Ισπανία.
Αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι ότι η αγορά κρουαζιέρας έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ευρωπαϊκή οικονομία, με το συνολικό τζίρο του κλάδου και των επιχειρήσεων που τον επικουρούν να αγγίζει τα σχεδόν 41 δις ευρώ, ενώ δημιουργούνται περισσότερες από 360.000 θέσεις εργασίας, εκ των οποίων οι σχεδόν 46.000 στην Γερμανία.
Άμεση συνέπεια αυτής της μεγέθυνσης στην αγορά της γερμανικής κρουαζιέρας είναι και η αύξηση των παραγγελιών για νέα κρουαζιερόπλοια σε γερμανικά ναυπηγεία. Μάλιστα η αξία των νέων παραγγελιών σε γερμανικά ναυπηγεία, που αγγίζουν τα 12 πλοία μέχρι το 2019, φτάνει τα 8,9 δις ευρώ.
Ποιά από την άλλη είναι η εικόνα για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα; Η Ελλάδα κατά το περασμένο έτος παρέμεινε στην θέση του τρίτου δημοφιλέστερου προορισμού στην Ευρώπη, με 13,3% μερίδιο της ευρωπαϊκής κρουαζιέρας και συνολικά 4.176.500 επισκέψεις επιβατών. Την πρώτη θέση κατέλαβε η Ιταλία (21,7%) και την δεύτερη η Ισπανία (19%).
Μπορεί τα ελληνικά λιμάνια της Σαντορίνης, του Πειραιά, της Μυκόνου, της Κέρκυρας και του Κατάκολου να προσέλκυσαν δεκάδες κρουαζιερόπλοια και εκατομμύρια επιβάτες, όμως, η ελληνική αγορά κρουαζιέρας εξακολουθεί να λειτουργεί υπό μεγάλη πίεση τόσο λόγω της δημοσιονομικής κρίσης, όσο, βεβαίως, και λόγω των συνεχών δυσλειτουργιών στα ίδια τα ελληνικά λιμάνια. Αν επιχειρήσει κανείς τη σύγκριση με τα ευρωπαϊκά μεγέθη αντιλαμβάνεται ότι οι προκλήσεις αλλά και οι δυνατότητες ανάπτυξης για την ελληνική αγορά κρουαζιέρας είναι σε κάθε περίπτωση πολύ μεγάλες.
Φωτό: flickr.com/linmtheu
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ