
Το «Arktika», που είναι το νέο πυρηνικό παγοθραυστικό της Ρωσίας και το μεγαλύτερο στον κόσμο, εξήλθε από την δεξαμενή του ναυπηγείου, όπου κατασκευάζεται στην Αγία Πετρούπολη, την Πέμπτη 16 Ιουνίου.
Το νέο πολλαπλών χρήσεων, πυρηνοκίνητο παγοθραυστικό, μόλις ολοκληρωθούν όλα τα στάδια της κατασκευής του, μαζί με τα άλλα δύο τύπου «Arktika» παγοθραυστικά που ναυπηγούνται, αναμένεται να αντικαταστήσει σταδιακά τα πυρηνικά παγοθραυστικά της προηγούμενης γενιάς της Ρωσίας.
Το μήκος του «Arktika» φτάνει τα 173 μέτρα και το πλάτος τα 34, και θα διαθέτει πλήρωμα 75 ατόμων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω της δυνατότητας μεταβλητού βυθίσματός του θα μπορεί να πλέει τόσο στις ανοικτές θάλασσες όσο και στα ρηχά νερά της Αρκτικής κοντά σε ακτές και δέλτα ποταμών.
Οι εργασίες κατασκευής του «Arktika» ξεκίνησαν το Νοέμβριο του 2013 και το κόστος τους υπολογίζεται σε περίπου $ 2 δις.
Και τα τρία πλοία θα ενταχθούν στο δυναμικό της εταιρείας Rosatomflot και θα έχουν την δυνατότητα να σπάνε πάγους πάχους έως και 3 μέτρων, προσφέροντας συνθήκες ασφαλούς ναυσιπλοΐας για τα πλοία μεταφοράς ρωσικού LNG από τα ρωσικά λιμάνια προς τις αγορές της Ασίας, μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού.
Να σημειωθεί ότι Η Βόρεια θαλάσσια οδός είναι ο συντομότερος θαλάσσιος δρόμος μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας, που περνάει από τον Αρκτικό Ωκεανό κατά μήκος της αρκτικής ακτής της Ρωσίας.
Μπορείτε να δείτε το εντυπωσιακό βίντεο της εξόδου από την δεξαμενή του παγοθραυστικού «Arktika» στο βίντεο που ακολουθεί:
https://www.youtube.com/watch?v=4tNtvjbvb0w
Φωτό: https://www.youtube.com/watch?v=X3_z35KNKUM
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ