
Το «Arktika», που είναι το νέο πυρηνικό παγοθραυστικό της Ρωσίας και το μεγαλύτερο στον κόσμο, εξήλθε από την δεξαμενή του ναυπηγείου, όπου κατασκευάζεται στην Αγία Πετρούπολη, την Πέμπτη 16 Ιουνίου.
Το νέο πολλαπλών χρήσεων, πυρηνοκίνητο παγοθραυστικό, μόλις ολοκληρωθούν όλα τα στάδια της κατασκευής του, μαζί με τα άλλα δύο τύπου «Arktika» παγοθραυστικά που ναυπηγούνται, αναμένεται να αντικαταστήσει σταδιακά τα πυρηνικά παγοθραυστικά της προηγούμενης γενιάς της Ρωσίας.
Το μήκος του «Arktika» φτάνει τα 173 μέτρα και το πλάτος τα 34, και θα διαθέτει πλήρωμα 75 ατόμων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι λόγω της δυνατότητας μεταβλητού βυθίσματός του θα μπορεί να πλέει τόσο στις ανοικτές θάλασσες όσο και στα ρηχά νερά της Αρκτικής κοντά σε ακτές και δέλτα ποταμών.
Οι εργασίες κατασκευής του «Arktika» ξεκίνησαν το Νοέμβριο του 2013 και το κόστος τους υπολογίζεται σε περίπου $ 2 δις.
Και τα τρία πλοία θα ενταχθούν στο δυναμικό της εταιρείας Rosatomflot και θα έχουν την δυνατότητα να σπάνε πάγους πάχους έως και 3 μέτρων, προσφέροντας συνθήκες ασφαλούς ναυσιπλοΐας για τα πλοία μεταφοράς ρωσικού LNG από τα ρωσικά λιμάνια προς τις αγορές της Ασίας, μέσω της Βόρειας Θαλάσσιας Οδού.
Να σημειωθεί ότι Η Βόρεια θαλάσσια οδός είναι ο συντομότερος θαλάσσιος δρόμος μεταξύ της Ευρώπης και της Ασίας, που περνάει από τον Αρκτικό Ωκεανό κατά μήκος της αρκτικής ακτής της Ρωσίας.
Μπορείτε να δείτε το εντυπωσιακό βίντεο της εξόδου από την δεξαμενή του παγοθραυστικού «Arktika» στο βίντεο που ακολουθεί:
https://www.youtube.com/watch?v=4tNtvjbvb0w
Φωτό: https://www.youtube.com/watch?v=X3_z35KNKUM
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ