
Καθώς η ζήτηση για πετρέλαιο και πετρελαιοειδή προϊόντα στην Ινδία αναμένεται να διπλασιαστεί μέσα στα επόμενα 25 χρόνια, η Ινδική κυβέρνηση συγκρότησε μια «Επιτροπή Σοφών» με σκοπό να προετοιμάσει ένα στρατηγικό σχέδιο ενίσχυσης της ικανότητας διύλισης και παραγωγής πετρελαίου στην χώρα.
H συγκεκριμένη απόφαση, αποτελεί την άμεση απάντηση της Ινδίας στις προβλέψεις του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του οποίου η παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά αγγίζοντας τους 458 εκ. τόνους έως το 2040.
Η 12μελής «Επιτροπή Σοφών», που βρίσκεται υπό την εποπτεία της ειδικής γραμματείας του υπουργείου Πετρελαίου της Ινδίας, θα απαρτίζεται από διευθυντές κρατικών διυλιστηρίων, όπως τα Indian Oil Corp (IOC), Bharat Petroleum Corp Ltd (BPCL) και Hindustan Petroleum Corp Ltd (HPCL), ενώ σε αυτή θα συμμετέχουν, επίσης, και εκπρόσωποι ιδιωτικών εταιρειών, μεταξύ των οποίων οι Reliance Industries, Essar Oil, Numaligarh Refineries Ltd, Mangalore Refineries Ltd και Chennai Petroleum Corp Ltd (CPCL).
Σύμφωνα με απόφαση που εξέδωσε το υπουργείο Πετρελαίου της Ινδίας, η συγκεκριμένη Επιτροπή έχει ως στόχο την αύξηση της ικανότητας διύλισης και παραγωγής πετρελαίου στην χώρα κατά 30 εκ. τόνους έως το 2018, ενώ η θητεία των μελών της ορίστηκε στο ιδιαίτερα σύντομο χρονικό διάστημα των τριών μηνών.
Ωστόσο, η Ινδία, ως μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες χώρες στον κόσμο, διαθέτει ικανότητα διύλισης της τάξης των 232 εκατ. τόνων, ενώ καταναλώνει μόλις 183 εκ. τόνους, δημιουργώντας έτσι ένα σημαντικό πλεόνασμα, το οποίο την καθιστά έναν από τους σημαντικότερους εξαγωγείς πετρελαίου και πετρελαιοειδών προϊόντων στον κόσμο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Εθνική Εταιρεία Πετρελαίου της Λιβύης (NOC) ανακοίνωσε ότι εισέρχεται στην τελική φάση του πρώτου δημόσιου διαγωνισμού εξερεύνησης από το 2007, με τις εταιρείες…

Η συστηματική προσπάθεια της Κίνας να εξασφαλίσει πρόσβαση στα αφρικανικά μέταλλα, απαραίτητα για την κατασκευή μπαταριών, αναμένεται να αναδιαμορφώσει τις θαλάσσιες ροές ξηρού φορτίου,…

Σε συζητήσεις για πιθανή συγχώνευσή τους έχουν προχωρήσει οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί UK P&I Club και TT Club. Στη σχετική ανακοίνωση τονίζεται ότι οι δύο…

Πρόταση εξαγοράς για το σύνολο των μετοχών της απέρριψε η ΖΙΜ. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση της ισραηλινών συμφερόντων εταιρείας, ο CEO της ΖΙΜ, Eli…

Το διπλωματικό βάρος μετατοπίζεται πλέον στο Κρεμλίνο, καθώς το Κίεβο φαίνεται να συναινεί κατ’ αρχήν στο αναθεωρημένο αμερικανικό ειρηνευτικό πλαίσιο, σύμφωνα με τ αμερικανικό…

Η αξιοποίηση των συμπερασμάτων της πρωτότυπης Μελέτης του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) «Διεθνείς καλές πρακτικές για την προώθηση της γυναικείας ναυτικής απασχόλησης», την οποία…

Στα Μέθανα, μια εγκαταλελειμμένη μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας που είχε μετατραπεί σε «πλωτή χωματερή» απομακρύνθηκε πλήρως χάρη στη συνεργασία του περιβαλλοντικού οργανισμού Healthy Seas και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ.…

Οι κυρώσεις που επέβαλε η Ουάσιγκτον στις Rosneft και Lukoil προσθέτουν επιπλέον πλοία στον «σκιώδη» στόλο, καθώς η Ρωσία αναζητά εναλλακτικούς τρόπους για να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ