
Tο κουφάρι του πλοίου «Παναγιώτης», που βρίσκεται στην παραλία του Αγίου Γεωργίου στην Ζάκυνθο, μετέτρεψε μία σχετικά άγνωστη παραλία του νησιού σε μία από τις πλέον γνωστές και πολυφωτογραφημένες παραλίες του κόσμου, η οποία πήρε το όνομα «Ναυάγιο».
Σήμερα, 34 χρόνια μετά την προσάραξή του στην ακτή, με ένα φορτίο τσιγάρων αμφιλεγόμενης νομιμότητας, το τσιγαράδικο «Παναγιώτης» εκπέμπει ένα ισχυρό σήμα SOS προς τις αρμόδιες κρατικές αρχές για να μπορέσει να επιζήσει και να συνεχίσει να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τουριστικά αξιοθέατα της Ζακύνθου.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η Επιτροπή Τουρισμού του Δήμου Ζακύνθου μαζί με μία ομάδα καθηγητών από το Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων Ζακύνθου και συγκεκριμένα από το Τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος πήραν την πρωτοβουλία να διασώσουν το κουφάρι του πλοίου από την ολική καταστροφή, να το συντηρήσουν και να τον παραδώσουν σε καλύτερη κατάσταση στους Έλληνες αλλά και ξένους επισκέπτες του.
Να σημειωθεί ότι το αρχικό πόρισμα της επταμελούς επιστημονικής ομάδας κάνει λόγο για αλλεπάλληλα στρώματα ποικίλων προϊόντων διάβρωσης, σημεία θραύσης, απολεσθέντα τμήματα, ρηγματώσεις, πορώδεις ανοιχτές κοιλότητες και γενικότερα μια συνεχόμενη αποκόλληση τμημάτων.
Στο πόρισμα επίσης αναφέρεται ότι οι ισχυροί άνεμοι, που μεταφέρουν άμμο τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό τμήμα του πλοίου, έχουν προκαλέσει μηχανική τριβή και φθορά, ενώ η αλατονέφωση έχει διαβρώσει περαιτέρω χημικά την επιφάνεια και τις χρωστικές στο εξωτερικό κέλυφος του πλοίου.
Φωτό: flickr.com/daydreamcatcher2001
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ