
H δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα σχετικά με τις άμεσες εξελίξεις στο Λιμάνι του Πειραιά και τις σε εξέλιξη διαδικασίες στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης
“Η κυβέρνηση προτίθεται να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα ώστε να μην υπάρχει κανένα κενό που να αφήνει περιθώριο παρερμηνειών σχετικά με την ισχύ του όρου 5.11 της Σύμβασης Παραχώρησης στον οποίον αναφέρεται ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού, ο Κανονισμός Εσωτερικής Οργάνωσης και Λειτουργίας και η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας. Έχει ήδη ανακοινωθεί προς τους εργαζομένους ένα πλέγμα θεσμικών πρωτοβουλιών ώστε να παραμείνουν ρυθμισμένες οι εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και να αποτραπεί η απορρύθμιση αυτών των σχέσεων. Θα καταβληθεί δε πρόσθετη προσπάθεια για τη νομική θωράκιση των γενικών και ειδικών ρυθμίσεων.
Με βάση αυτό το πλαίσιο, η κυβέρνηση θεωρεί ότι έχει το δικαίωμα να ζητήσει από τους απεργούς-εργαζομένους του ΟΛΠ και του ΟΛΘ να ζυγίσουν όλα τα δεδομένα, να αξιολογήσουν σωστά τις περίπλοκες και δύσκολες σημερινές συνθήκες που γεννούν πολλαπλούς κινδύνους και να επιλέξουν μορφές διεκδίκησης που αποτρέπουν υπαρκτές καταστρεπτικές επιπτώσεις στη συνολική προσπάθεια αναθέρμανσης της Οικονομίας.
Επίσης, η κυβέρνηση θεωρεί ότι όλοι ανεξαιρέτως οι με οποιονδήποτε τρόπο εμπλεκόμενοι, στους οποίους αναλογεί μερίδιο ευθύνης ως προς την απρόσκοπτη λειτουργία των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αλλά και ως προς την προοπτική δυναμικής ανάπτυξης τους, πρέπει να συμβάλλουν με υπευθυνότητα και ανοιχτή καρδιά στην αναγκαία κοινή προσπάθεια εξασφάλισης διαρκούς εργασιακής ειρήνης στα λιμάνια.
Τέλος, θεωρούμε ότι και σήμερα, τώρα, η κυβέρνηση και σε αυτήν την περίπτωση δικαιούται να ζητήσει από τους απεργούς στο λιμάνι του Πειραιά να εξαντλήσουν και από τη δική τους πλευρά όλες τις δυνατότητες ώστε απρόσκοπτα να επιβιβαστούν στα κρουαζερόπλοια χιλιάδες επιβάτες – ταξιδιώτες, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι άνθρωποι μεγάλης ηλικίας που η χώρα μας πρέπει να τους υποδεχθεί με σεβασμό και να τους διευκολύνει και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τους ταλαιπωρήσει και να τους αφήσει άσχημες εντυπώσεις.
Να είναι βέβαιοι όλοι ότι κάθε κίνηση καλής θέλησης εκ μέρους των απεργών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ εκτιμάται από όλους και ενδυναμώνει πρώτα από όλα τον δικό τους αγώνα.
Περιμένουμε μια γενναία κίνηση προσωρινής, έστω, απεμπλοκής η οποία είναι βέβαιο ότι θα αποβεί σε όφελος όλων”.
Στα λεγόμενα του υπουργού Ναυτιλίας η ΟΜΥΛΕ απάντησε με ανακοίνωση στην οποία δηλώνουν τη συνέχιση των απεργιακών κινητοποιήσεων τονίζοντας ότι “η πώληση του Ο.Λ.Π και Ο.Λ.Θ. είναι πολιτικά απαράδεκτη και νομικά έωλη. Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στην κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων στο νέο διαμορφούμενο περιβάλλον”. Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος αφήνει μια “μικρή χαραμάδα για προοπτική προσέγγισης μετά τη χθεσινή ανακοίνωση του ΥΝΑ, όπου αναφέρεται ότι «θα καταβάλει πρόσθετη προσπάθεια για νομική θωράκιση των γενικών και ειδικών ρυθμίσεων
Στην ανακοίνωση η Ομοσπονδία σημειώνει ότι “αυτό για να συμβεί, απαιτείται συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης η οποία χωρίς αμφισβητήσεις θα προσδιορίζει με σαφήνεια, ασφαλή και σταθερή εργασία με θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις”.
Τέλος τη Δευτέρα και Τρίτη (13-14/6/2016), η ομάδα εργασίας του IDC (Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών) θα συνεδριάσει στον Πειραιά και θα συμπαρασταθεί στον “αγώνα” των εργαζομένων στα Ελληνικά Λιμάνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…

Μια σημαντική κορυφή κατέκτησε στις 29 Οκτωβρίου η Nvidia, γεγονός που αναδεικνύει το διαρκώς αυξανόμενο ενδιαφέρον για μετοχές εταιρειών τεχνητής νοημοσύνης. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ