
Σε μια πρόσφατη ομιλία προς τους εκπροσώπους του εθνικού κοινοβουλίου της Σκωτίας στο Εδιμβούργο, ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου του Ηνωμένου Βασιλείου, δρ. Grahaeme Henderson ζήτησε άμεση παρέμβαση και χρηματοδότηση από το Λονδίνο για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία στη Σκωτία συνεισφέρει σχεδόν 2 δις στερλίνες στην οικονομία, αλλά οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος της πετρελαιοπαραγωγής και οι παγκόσμιες συνθήκες της αγοράς ενέργειας είχαν σημαντικό αντίκτυπο στις θέσεις εργασίας στο σημαντικότατο τομέα των υπεράκτιων επιχειρήσεων στη Βόρεια Θάλασσα.
Το πρόγραμμα SMarT της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου βοήθησε αρχικά ώστε μέσω της χρηματοδότησης με 15 εκατ. Στερλίνες να διασφαλιστεί ότι το ναυτικό επάγγελμα θα παραμείνει ελκυστικό αλλά ο διεθνής ανταγωνισμός και το οικονομικό/ ναυτεργατικό δυναμικό της Ασίας προκαλεί πονοκεφάλους στις διοικήσεις των ναυτιλιακών εταιρειών της Βρετανίας.
Το Επιμελητήριο στο Ηνωμένο Βασίλειο, ως εκ τούτου καλεί την κυβέρνηση να αυξήσει περαιτέρω τα ποσά της χρηματοδότησης για να δοθούν κίνητρα στις επιχειρήσεις να εκπαιδεύουν περισσότερους ναυτικούς – οι οποίες σε ‘αντάλλαγμα’ θα δεσμεύονται να ναυτολογούν δοκίμους και νέους ναυτικούς στα πρώτα τους μπάρκα.
Ο Σκωτσέζος υπουργός αρμόδιος για θέματα Μεταφορών και Νήσων, Humza Yousaf, ο οποίος ανέλαβε τη θέση του μετά τις εκλογές του Μαΐου, σχολίασε ότι η κυβέρνηση της Σκωτίας και η ναυτιλιακή βιομηχανία μπορούν να συνεργαστούν για την προώθηση της εικόνας του τομέα της ναυτιλίας στην ευρύτερη οικονομία – ώστε να εγκαθιδρυθεί ο βρετανικός βορράς ως ένα φημισμένο κέντρο αριστείας στον τομέα της ναυτιλίας.
Συμπλήρωσε ότι ο θαλάσσιος τομέας είναι ένα απολύτως κρίσιμος μοχλός διατήρησης και δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας στη Σκωτία.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ