
Με τη συμμετοχή σημαντικών παραγόντων της Ελληνικής Ναυτιλιακής κοινότητας, η Ένωση Τραπεζικών και Χρηματοικονομικών Στελεχών της Ελληνικής Ναυτιλίας διοργάνωσε την κεντρική ετήσια εκδήλωσή της για την Ημέρα Ναυτιλιακής Χρηματοδότησης 2016. Σκοπός της εκδήλωσης ήταν να βραβευθεί η προσωπικότητα της Χρονιάς για τον κλάδο της Ναυτιλιακής χρηματοδότησης που συνέβαλε στη στήριξη και ανάπτυξη της Ελληνικής ναυτιλίας κατά τη σταδιοδρομία του. Το ειδικό βραβείο της Ένωσης απονεμήθηκε στον κ. Νικόλαο Καρέλλη, ο οποίος πρόσφατα ολοκλήρωσε τη μακρόχρονη παρουσία του στην τράπεζα HSBC της οποίας ήταν επικεφαλής των ναυτιλιακών χρηματοδοτήσεων.
O Γενικός Γραμματέας Γ. Ξηραδάκης ο οποίος συντόνισε την εκδήλωση καλωσορίζοντας τους προσκεκλημένους τόνισε τη σπουδαιότητα της Ημέρας Ναυτιλιακής Χρηματοδότησης η οποία γιορτάζεται εδώ και 10 χρόνια. Αναφερόμενος στην υποστήριξη των τραπεζών στην Ελληνική ναυτιλιακή αγορά δήλωσε την πεποίθησή του ότι οι τράπεζες αναγνωρίζουν τη σπουδαιότητα του κλάδου για την Ελληνική οικονομία και θα συνεχίσουν την αναγκαία και σημαντική στήριξή τους. Αναφερόμενος στο τιμώμενο πρόσωπο κ. Καρέλλη εξέφρασε τη μεγάλη του χαρά τόσο για το γεγονός ότι ο κ. Καρέλλης παραβρέθηκε στην βράβευσή του αφού ο σεμνός του χαρακτήρας και οι χαμηλοί τόνοι που έχει επιλέξει ως στάση ζωής δεν του επιτρέπουν τέτοιου είδους αναγνωρίσεις. Επιπλέον το γεγονός της παρουσίας τόσο εκλεκτών καλεσμένων στο ακροατήριο που αποτελείται από πελάτες, φίλους του και συνεργάτες τόσο από το παρελθόν όσο και από το πρόσφατο παρόν υποδηλώνει και αποδεικνύει τους λόγους της σημερινής του βράβευσης.
Τη πανηγυρική ομιλία εκ μέρους της Ένωσης εκφώνησε ο Πρόεδρος Ν. Βουγιούκας ο οποίος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη δραστηριότητα της Ένωσης η οποία αποτελείται από 210 μέλη, όλα στελέχη τόσο από τη ναυτιλιακή τραπεζική αγορά όσο και από ναυτιλιακές εταιρίες. Τόνισε τη διαχρονικά αγαστή σχέση της Ελληνικής ναυτιλίας με τις τράπεζες παρά τις δυσκολίες που δημιουργήθηκαν εξαιτίας των capital controls και την δυσκολία χρηματοδότησης από τις τράπεζες. Δυσκολία η οποία προέρχεται τόσο από τη βαθιά κρίση της αγοράς του ξηρού φορτίου που πατροπαράδοτα αποτελεί το μεγαλύτερο όγκο της Ελληνικής ναυτιλίας όσο και από τις θεμελιώδεις αλλαγές στην Ευρωπαϊκή τραπεζική αγορά. Ο κ. Βουγιούκας κλείνοντας την ομιλία του αναφέρθηκε στο σκεπτικό της βράβευσης του κ. Καρέλλη ο οποίος με την πολύχρονη ενασχόλησή του στην τραπεζική χρηματοδότηση της Ελληνικής Ναυτιλίας συνέβαλε τα μέγιστα στην υγιή γιγάντωση του κλάδου.
Το βιογραφικό του κ. Καρέλλη καθώς και τον τρόπο με τον οποίο κατάφερε να εδραιωθεί στον τραπεζικό χώρο ανέπτυξε ο επί πολλά χρόνια συνεργάτης του στην HSBC κ. Α. Λαμνίδης. Ο κ. Καρέλλης απόφοιτος του Πολυτεχνείου ως μηχανικός ολοκλήρωσε τις σπουδές στο πανεπιστήμιο Warton με MBA. Η 35ετής τραπεζική του καριέρα ξεκίνησε στη Bank of America το 1980 και συνεχίστηκε στη Midland το 1985, η οποία εξαγόρασε τη Barclays το 1987, ως Διευθυντής Ναυτιλιακού. Το 1992 η Midland εξαγοράστηκε από την HSBC στην οποία παρέμεινε ως το τέλος της καριέρας του στην ίδια θέση. Οι αρετές του, σεμνότητα, διορατικότητα, σωστή κρίση και διαχείριση, ευκολία στη γρήγορη λήψη αποφάσεων χωρίς παλινδρομήσεις βασιζόμενος σε απόλυτα δεδομένα αποδείχτηκαν τα απαραίτητα συστατικά για τη δημιουργία ενός από τα αποδοτικότερα χαρτοφυλάκια του χώρου, σοφά διασπαρμένο περιλαμβάνοντας τα μεγαλύτερα ναυτιλιακά ονόματα αλλά και ταυτόχρονα υγιείς μικρές εταιρίες με ένα και δυο βαπόρια. Εφάρμοσε πεισματικά το ΖΕRO RISK CREDIT POLICY γνωρίζοντας πόσο οδυνηρό είναι κεφαλαιακά και διαχειριστικά για μια τράπεζα ένα non performing loan. Όσον αφορά τη συνεργασία τους τόσο ο κ. Λαμνίδης όσο και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας νιώθουν ευγνωμοσύνη για όσα αποκόμισαν από εκείνον αφού τους εκπαίδευσε να κρίνουν τα αιτήματα των πελατών βάση της ρευστότητες, της ακεραιότητας, του track record, και του χαρακτήρα του πλοιοκτήτη με το τελευταίο να αποτελεί απαράβατο όρο πιο σημαντικό και από την αξία των ενέχυρων.
Ακολούθησε η βράβευση και η απονομή ειδικής πλακέτας στον κ. Καρέλλη ο οποίος στην ομιλία του αναφέρθηκε στην μακρόχρονη πορεία του στον τραπεζικό χώρο.





ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Υπεγράφησαν σήμερα από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Σταύρο Παπασταύρου, τέσσερις Υπουργικές Αποφάσεις, οι οποίες αφορούν στην επιλογή αιτούντων του διεθνούς διαγωνισμού για…

Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…

Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού θα καταπλεύσουν στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, προκειμένου να δοθεί η ευκαιρία επίσκεψης στο κοινό από αύριο, Παρασκευή…

Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…

Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…

Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…

Το λιμάνι του Πειραιά συνιστά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι πολλαπλών χρήσεων στη Μεσόγειο, καθώς και ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ