
Με ανακοίνωση στον ιστότοπό της η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) εκφράζει την ικανοποίησή της για το ψήφισμα που εγκρίθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) σύμφωνα με το οποίο θα καθίσταται υποχρεωτική στο μέλλον για όλα τα σκάφη η καταγραφή των εκπομπών CO2.
«Τον περασμένο Δεκέμβριο, στο Παρίσι, η διεθνής κοινότητα κατέληξε σε μία συγκεκριμένη συμφωνία σχετικά με τους στόχους της προστασίας του κλίματος εντός των εθνικών συνόρων. Τώρα τα κράτη μέλη του ΙΜΟ έχουν υιοθετήσει την ίδια πολιτική για τα πλοία που πλέουν στις παγκόσμιες θάλασσες». Αυτά δήλωσε ο Ralf Nagel, Διευθύνων Σύμβουλος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών. Και μάλιστα τόνισε ότι «το γεγονός πως όλα τα κράτη μέλη που συμμετέχουν στην Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO Marine Environment Committee – MEPC) έχουν υιοθετήσει την πολιτική συλλογής δεδομένων εκπομπών CO2 (monitoring, reporting and verification-MRV) από τα πλοία, παρά τις όποιες επιμέρους ενστάσεις, για μία ακόμα φορά υπογραμμίζει την δυνατότητα του ΙΜΟ να δρα ως ο παγκόσμιος νομοθέτης για την θαλάσσια ναυσιπλοΐα».
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το ψήφισμα οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να διαβιβάζουν στον ΙΜΟ τα δεδομένα που αφορούν στην κατανάλωση καυσίμου, τη διανυθείσα απόσταση και τις ώρες λειτουργίας των πλοίων τους, έτσι ώστε οι υπηρεσίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού να προχωρούν στις απαραίτητες αξιολογήσεις.
Από την πλευρά του ο Ralf Nagel τόνισε ότι «είναι σημαντικό να είναι διαθέσιμα τα δεδομένα εκπομπών αέριων ρύπων CO2 από όλα τα πλοία έτσι ώστε αυτά να αναλύονται από τις υπηρεσίες του ΙΜΟ. Και αυτό, γιατί μόνο εάν έχουμε αξιόπιστα στοιχεία μπορούμε να προχωρήσουμε σε μία σοβαρή συζήτηση και να θέσουμε τους κατάλληλους στόχους και να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα για τη μείωση ακόμα περισσότερο του ήδη χαμηλού αποτυπώματος σε CO2 της ναυτιλίας».
Τέλος, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών, η επίσημη αποδοχή του συγκεκριμένου συμπληρωματικού άρθρου στην Διεθνή Σύμβαση για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία (MARPOL) από την MEPC τον προσεχή Οκτώβριο θεωρείται μία απλή τυπική διαδικασία.
Φωτό: flickr.com/Manfred Sommer
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ