
Με ανακοίνωση στον ιστότοπό της η Ένωση των Γερμανών Εφοπλιστών (VDR) εκφράζει την ικανοποίησή της για το ψήφισμα που εγκρίθηκε από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) σύμφωνα με το οποίο θα καθίσταται υποχρεωτική στο μέλλον για όλα τα σκάφη η καταγραφή των εκπομπών CO2.
«Τον περασμένο Δεκέμβριο, στο Παρίσι, η διεθνής κοινότητα κατέληξε σε μία συγκεκριμένη συμφωνία σχετικά με τους στόχους της προστασίας του κλίματος εντός των εθνικών συνόρων. Τώρα τα κράτη μέλη του ΙΜΟ έχουν υιοθετήσει την ίδια πολιτική για τα πλοία που πλέουν στις παγκόσμιες θάλασσες». Αυτά δήλωσε ο Ralf Nagel, Διευθύνων Σύμβουλος της Ένωσης των Γερμανών Εφοπλιστών. Και μάλιστα τόνισε ότι «το γεγονός πως όλα τα κράτη μέλη που συμμετέχουν στην Επιτροπή Προστασίας του Περιβάλλοντος του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO Marine Environment Committee – MEPC) έχουν υιοθετήσει την πολιτική συλλογής δεδομένων εκπομπών CO2 (monitoring, reporting and verification-MRV) από τα πλοία, παρά τις όποιες επιμέρους ενστάσεις, για μία ακόμα φορά υπογραμμίζει την δυνατότητα του ΙΜΟ να δρα ως ο παγκόσμιος νομοθέτης για την θαλάσσια ναυσιπλοΐα».
Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το ψήφισμα οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να διαβιβάζουν στον ΙΜΟ τα δεδομένα που αφορούν στην κατανάλωση καυσίμου, τη διανυθείσα απόσταση και τις ώρες λειτουργίας των πλοίων τους, έτσι ώστε οι υπηρεσίες του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού να προχωρούν στις απαραίτητες αξιολογήσεις.
Από την πλευρά του ο Ralf Nagel τόνισε ότι «είναι σημαντικό να είναι διαθέσιμα τα δεδομένα εκπομπών αέριων ρύπων CO2 από όλα τα πλοία έτσι ώστε αυτά να αναλύονται από τις υπηρεσίες του ΙΜΟ. Και αυτό, γιατί μόνο εάν έχουμε αξιόπιστα στοιχεία μπορούμε να προχωρήσουμε σε μία σοβαρή συζήτηση και να θέσουμε τους κατάλληλους στόχους και να λάβουμε τα κατάλληλα μέτρα για τη μείωση ακόμα περισσότερο του ήδη χαμηλού αποτυπώματος σε CO2 της ναυτιλίας».
Τέλος, όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών, η επίσημη αποδοχή του συγκεκριμένου συμπληρωματικού άρθρου στην Διεθνή Σύμβαση για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία (MARPOL) από την MEPC τον προσεχή Οκτώβριο θεωρείται μία απλή τυπική διαδικασία.
Φωτό: flickr.com/Manfred Sommer
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ