
Την Τρίτη 10 Μαΐου ο Tan Sri Lim Kok Thay πρόεδρος της Genting Hong Kong, μιας εταιρείας συμμετοχών που δραστηριοποιείται στον χώρο της κρουαζιέρας και των πολυτελών τουριστικών θερέτρων, επισκέφτηκε τον βαλτικό λιμένα του Βίζμαρ της Γερμανίας. Στόχος της επίσκεψης ήταν η υπογραφή μίας συμφωνίας με τα γερμανικά ναυπηγεία Lloyd Werft Group ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Με αυτή τη νέα ναυπηγική συμφωνία η γερμανική ναυπηγική βιομηχανία λαμβάνει το φιλί της ζωής και μαζί μία ισχυρή προοπτική αναζωογόνησής της, με την δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εν γένει στον χώρο της γερμανικής ναυπηγικής βιομηχανίας.
Να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία Lloyd Werft, με έδρα το Μπρεμερχάφεν, έχουν μία ιστορία πάνω από 150 ετών. Προ ολίγων εβδομάδων αυτήν την ιστορική εταιρεία η Genting Hong Kong, μέλος του Μαλαισιανού ομίλου Genting Group, κατάφερε να την εξαγοράσει. Και μαζί με την εξαγορά τριών ακόμα γερμανικών ναυπηγείων σχημάτισε τον όμιλο Lloyd Werft Group.
Ο Rudiger Pallentin, διευθύνων σύμβουλος της Lloyd Werft Group, κατά την τελετή υπογραφής της νέας συμφωνίας ανέφερε ότι ο γερμανικός ναυπηγικός τομέας έχει υποβληθεί κατά τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης σε μεγάλη δοκιμασία, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους εργασίας και του διεθνούς ανταγωνισμού. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη μετατόπιση του κέντρου βάρους της παραγωγής των γερμανικών ναυπηγείων από φορτηγά πλοία σε πλοία ειδικού σκοπού, συμπεριλαμβανομένων των κρουαζιερόπλοιων.
Όπως επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Lloyd Werft Group «η Κίνα έχει κερδίσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο ναυπηγικό τομέα και πλέον ο χώρος στον οποίο κινούνται τα γερμανικά ναυπηγεία είναι αυτός της συναρμολόγησης μεγάλων τμημάτων πλοίων που κατασκευάζονται σε κινεζικά ναυπηγεία». Αλλά η Κίνα -κατά τον Rudiger Pallentin- αποτελεί έναν αναπόσπαστο πια συνεργάτη της γερμανικής ναυπηγικής βιομηχανίας και κυρίως στην κατασκευή κρουαζιερόπλοιων όχι μόνο σε ό,τι αφορά την παραγωγή υψηλής ποιότητας υλικού αλλά και σε ό,τι αφορά την χρηματοδότηση νέων μονάδων σε γερμανικά ναυπηγεία.
Φωτό: http://www.lloydwerft.com/fileadmin/bilder/kopfgrafiken/Lloyd_Werft.jpg
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ