
Την Τρίτη 10 Μαΐου ο Tan Sri Lim Kok Thay πρόεδρος της Genting Hong Kong, μιας εταιρείας συμμετοχών που δραστηριοποιείται στον χώρο της κρουαζιέρας και των πολυτελών τουριστικών θερέτρων, επισκέφτηκε τον βαλτικό λιμένα του Βίζμαρ της Γερμανίας. Στόχος της επίσκεψης ήταν η υπογραφή μίας συμφωνίας με τα γερμανικά ναυπηγεία Lloyd Werft Group ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Με αυτή τη νέα ναυπηγική συμφωνία η γερμανική ναυπηγική βιομηχανία λαμβάνει το φιλί της ζωής και μαζί μία ισχυρή προοπτική αναζωογόνησής της, με την δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εν γένει στον χώρο της γερμανικής ναυπηγικής βιομηχανίας.
Να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία Lloyd Werft, με έδρα το Μπρεμερχάφεν, έχουν μία ιστορία πάνω από 150 ετών. Προ ολίγων εβδομάδων αυτήν την ιστορική εταιρεία η Genting Hong Kong, μέλος του Μαλαισιανού ομίλου Genting Group, κατάφερε να την εξαγοράσει. Και μαζί με την εξαγορά τριών ακόμα γερμανικών ναυπηγείων σχημάτισε τον όμιλο Lloyd Werft Group.
Ο Rudiger Pallentin, διευθύνων σύμβουλος της Lloyd Werft Group, κατά την τελετή υπογραφής της νέας συμφωνίας ανέφερε ότι ο γερμανικός ναυπηγικός τομέας έχει υποβληθεί κατά τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης σε μεγάλη δοκιμασία, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους εργασίας και του διεθνούς ανταγωνισμού. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη μετατόπιση του κέντρου βάρους της παραγωγής των γερμανικών ναυπηγείων από φορτηγά πλοία σε πλοία ειδικού σκοπού, συμπεριλαμβανομένων των κρουαζιερόπλοιων.
Όπως επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Lloyd Werft Group «η Κίνα έχει κερδίσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο ναυπηγικό τομέα και πλέον ο χώρος στον οποίο κινούνται τα γερμανικά ναυπηγεία είναι αυτός της συναρμολόγησης μεγάλων τμημάτων πλοίων που κατασκευάζονται σε κινεζικά ναυπηγεία». Αλλά η Κίνα -κατά τον Rudiger Pallentin- αποτελεί έναν αναπόσπαστο πια συνεργάτη της γερμανικής ναυπηγικής βιομηχανίας και κυρίως στην κατασκευή κρουαζιερόπλοιων όχι μόνο σε ό,τι αφορά την παραγωγή υψηλής ποιότητας υλικού αλλά και σε ό,τι αφορά την χρηματοδότηση νέων μονάδων σε γερμανικά ναυπηγεία.
Φωτό: http://www.lloydwerft.com/fileadmin/bilder/kopfgrafiken/Lloyd_Werft.jpg
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…

Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ