
Την Τρίτη 10 Μαΐου ο Tan Sri Lim Kok Thay πρόεδρος της Genting Hong Kong, μιας εταιρείας συμμετοχών που δραστηριοποιείται στον χώρο της κρουαζιέρας και των πολυτελών τουριστικών θερέτρων, επισκέφτηκε τον βαλτικό λιμένα του Βίζμαρ της Γερμανίας. Στόχος της επίσκεψης ήταν η υπογραφή μίας συμφωνίας με τα γερμανικά ναυπηγεία Lloyd Werft Group ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Με αυτή τη νέα ναυπηγική συμφωνία η γερμανική ναυπηγική βιομηχανία λαμβάνει το φιλί της ζωής και μαζί μία ισχυρή προοπτική αναζωογόνησής της, με την δημιουργία χιλιάδων νέων θέσεων εργασίας στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται εν γένει στον χώρο της γερμανικής ναυπηγικής βιομηχανίας.
Να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία Lloyd Werft, με έδρα το Μπρεμερχάφεν, έχουν μία ιστορία πάνω από 150 ετών. Προ ολίγων εβδομάδων αυτήν την ιστορική εταιρεία η Genting Hong Kong, μέλος του Μαλαισιανού ομίλου Genting Group, κατάφερε να την εξαγοράσει. Και μαζί με την εξαγορά τριών ακόμα γερμανικών ναυπηγείων σχημάτισε τον όμιλο Lloyd Werft Group.
Ο Rudiger Pallentin, διευθύνων σύμβουλος της Lloyd Werft Group, κατά την τελετή υπογραφής της νέας συμφωνίας ανέφερε ότι ο γερμανικός ναυπηγικός τομέας έχει υποβληθεί κατά τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης σε μεγάλη δοκιμασία, κυρίως λόγω του αυξημένου κόστους εργασίας και του διεθνούς ανταγωνισμού. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη μετατόπιση του κέντρου βάρους της παραγωγής των γερμανικών ναυπηγείων από φορτηγά πλοία σε πλοία ειδικού σκοπού, συμπεριλαμβανομένων των κρουαζιερόπλοιων.
Όπως επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Lloyd Werft Group «η Κίνα έχει κερδίσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο ναυπηγικό τομέα και πλέον ο χώρος στον οποίο κινούνται τα γερμανικά ναυπηγεία είναι αυτός της συναρμολόγησης μεγάλων τμημάτων πλοίων που κατασκευάζονται σε κινεζικά ναυπηγεία». Αλλά η Κίνα -κατά τον Rudiger Pallentin- αποτελεί έναν αναπόσπαστο πια συνεργάτη της γερμανικής ναυπηγικής βιομηχανίας και κυρίως στην κατασκευή κρουαζιερόπλοιων όχι μόνο σε ό,τι αφορά την παραγωγή υψηλής ποιότητας υλικού αλλά και σε ό,τι αφορά την χρηματοδότηση νέων μονάδων σε γερμανικά ναυπηγεία.
Φωτό: http://www.lloydwerft.com/fileadmin/bilder/kopfgrafiken/Lloyd_Werft.jpg
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ